Wat belangrijker: bedrag of aantal

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mirro, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat is leidend bij het inkopen van de Sinterklaas kadootje?

1. Bedrag

2. Aantal

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou geen van beide echt om eerlijk te zijn.
    Van de voorgaande jaren heb ik geleerd om de cadeaus te beperken naar een stuk of 5. 2 grote, en 3 kleintjes. Voor beide mannen evenveel, want dat gaan ze beseffen.
    Die eerste 5 cadeaus zijn fantastisch, daarna wordt het rukken en scheuren.
    Het bedrag, bij de een heb ik er nu wat meer aan uitgegeven, maar dat beseffen ze nog niet.

2. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik vraag me eigenlijk af wat iedereen onder een groot cadeau verstaat.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Een groot cadeau vind ik een duur cadeau. Dus bv een spelcomputer ofzo. En wat duur is, ligt natuurlijk aan het budget. Als je bv samen met familie viert en afspreekt dat het budget 50 euro is, dan vind ik een cadeau van 40 euro 'groot' en twee van 5 euro 'klein', ook al zijn die misschien in formaat groter ;)

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier is een groot cadeau een keukentje van Ikea met toebehoren, voor beide kindjes wel te verstaan. En dan allebei nog een klein cadeautje erbij.

Wij stellen een bedrag op en daar proberen we onder te blijven.

Moeten op veel plaatsen gaan voor sinterklaas, maar daar heb ik voor 1 tof cadeau per kind gezorgd. De rest van hun budget gaat naar de spaarrekeningen.

Dus wat vind ik belangrijker? Allebei.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ja, daar heb je wel gelijk in en dat was ook mijn bedoeling. Het was meer om te illustreren dat ze nog geen benul van geld hebben en daardoor dus ook niet in de gaten hebben voor hoeveel geld ze iets krijgen. Bij de spelcomputer worden sowieso al 2 spellen geleverd, dus hebben ze ook ieder een "eigen" cadeau.

Al moet ik er wel zeggen dat ze allebei niet zo gehecht zijn aan "mijn" en "jouw" speelgoed. Alles wat hier staat is van allebei en dat werkt prima.

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Beide.
    Het aantal moet voor beide gelijk zijn en het bedrag ook. Ik koop altijd een paar kleine dingetjes en 1 of twee wat grotere dingen (max 20 euro) en een paar dingen voor samen, zoals een spelletje.

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier ook eigenlijk beide. Hebben voor beide evenveel cadeautjes voor ongeveer hetzelfde bedrag. Vooral wel dingen die ze leuk vinden, wat ook al eerder is gezegd, liever leuk, kwalitatief goed en wat duurder, dan veel, goedkoop en slechte kwaliteit.

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.831
    3.627
    113
    Ik zou bij meer kinderen vooral kijken naar 'categorie'. Dus allemaal evenveel grotere cadeaus en evenveel kleintjes. En dan inderdaad wel zorgen dat het aantal pakjes een beetje overeen komt, dat zegt kinderen meer dan bedrag, denk ik.

9. bloem3

bloem3 Actief lid

17 mrt 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ehh, geen van beide? Tot dit topic nooit over nagedacht... En ga er ook nooit zo over denken... Zowel het bedrag als aantal hebben voor een kind van 2 geen waarde. Wel of ze het kadootje leuk vind en of papa of mama er samen met haar mee wil spelen :)

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.664
    1.426
    113
    Hier is er altijd overleg over het aantal kadootjes, we spreken een bedrag af en daar halen we allemaal wat voor. Maar we hebben van te voren ook nog even contact hoeveel kado's voor wie en heeft er 1 kindje een kado minder komt daar nog even een kleinigheidje bij zodat ze hetzelfde aantal krijgen want daar kijken ze wel op. Kids zijn 5,4,2 en aan de andere kant 6,5,4 dus echt wel de leeftijd van die heeft ....... ;)

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Allebei niet echt eigenlijk. Ik vind het vooral belangrijk dat het iets is wat ze echt leuk vinden (en hoeveel dat dan kost, maakt me niet zoveel uit).
    Wij kiezen er wel bewust voor om niet te veel cadeautjes te kopen (vijf pakjes per kind, zonder het schoen zetten), maar wel voor allebei even veel. Ik denk dat het bedrag dit jaar ook wel redelijk gelijk uitkomt, maar daar kan ook best verschil in zitten.
    Ik koop zelf wel liever één groot, mooi (duurzaam) cadeau, dan tien kleine dingen, die je na een paar weken in de kliko kan gooien.

Deel Deze Pagina