Hoi hoi, Heeft een van jullie kinderen dit ook of andere bekende? Onze zoon van 2,5 jaar kampt al heel lang eigenlijk al sinds zijn geboorte met obstipatie. Het gaat de ene keer beter als de andere keer, echter de laatste maand gaat het dus helemaal fout. Hij kan niet meer zonder klysma poepen. Hij zit op vier zakjes forlax per dag en lactulose helpt hem niet. Hij beweegt genoeg en eet in mijn ogen genoeg vezels, zoals roggebrood. Ik doen een schepje lijnzaad in zijn pap. Het enige wat hij pertinent niet eet is fruit, wel knijpfruit maar maar geen vers fruit. Ook niet als ik het pureer of uit de blender. Groenten eet hij redelijk. Vandaag moest hij onverwachts een spoeling omdat hij al meer als drie dagen niet meer gepoept had de klysma hem niet hielpen. En hij pijn had. Er werd vandaag ook gezegd dat ik er rekening mee moest houden dat het bij hem ook chronisch kon zijn. Wat moet ik hiermee en kent iemand dit?
Mijn dochter van 3 heeft ook erg last van obstipatie.ook zij kon een tijd terug niet meer zonder een klysma ontlasting krijgen. Ze heeft 2 zakjes forlax per dag.De huisarts heeft toen dulcolax druppels voofgrschreven. Ivm de leeftijd mocht ze maae 2/3 druppels voor het slapen gaan. Maar het werkt als een trein! Inmiddels zit ze met goedkeuring van een kiderarts op 1 druppel, en zelfs dat gaat prima! Misshien het overwegen waard?chronisch spoelen lijkt me ook niet fijn. Sterkte
Heb je al eens geprobeerd. De forlax 1 keer per dag in 1 keer te geven? Wij geven nu 10mg (volwassenen zakjes) sochtends. Dit op advies van de kinderarts, meerdere zakjes verdeeld over de dag ging hier ook niet goed.
Jeetje, dat is best heftig! 4 zakjes forlax! Loop je niet bij een dietiste met hem dan? Drinkt hij goed? Het zal niet de oorzaak zijn, maar (voor hem) goede voeding kan misschien wel iets helpen. Is er een oorzaak bekend? Ik gebruik zelf ook forlax, ik heb een vertraging in mijn mijn dikke darm door/en heel heftige pds. Bij mij persoonlijk werken (onoplosbare) vezels als volkorenbrood enzo juist averechts op mijn darmen.
Myrthe, is hij getest op evt voedselintolleranties of allergieen? En he. Je ook al een ander middel dan forlax geprobeerd? Movicolon, macrogol etc? Loop je bij een reguliere kinderarts of bij een 'poep'dokter? Vertoond je zoontje ophoudgedrag? Ik zou eerst dit allemaal nagaan voor er tot zo een rigoureuze maatregel wordt overgegaan. Tenzij het natuurlijk niet anders kan maar onze situatie was ook bar slecht en uiteindelijk blijkt hij het zelf op te houden wat we hebben kunnen oplossen grotendeels. Daarnaast heeft hj gewoon zakjes macrogol nodig omdat zijn ontlasting wel hard is zonder. Ook bleek er een intolerantie dus dat voedingsmiddel hebben we ut zijn dieet geschrapt waardoor de buikpijn ook enorm verminderd is.
Waar ik gelijk aan denk ik melk. Mijn dochter (en ik) kunnen allebei niet poepen als we koemelk drinken. Misschien heb je dit al lang geprobeerd maar wilde het toch even melden. Sinds ik geen melk meer drink kan ik eindelijk naar de wc en voorheen was dat echt een hel. Sterkte!
Klopt dit krijgt hij ook in een keer op de ochtend. En hierna als dit op is dan krijgt hij macrogolum 10/15 mg per dag.
Nee er is helaas nog geen oorzaak bekend, hij heeft het al vanaf zijn geboorte, sinds kort dus heel heftig. Nee ik loop niet bij een diëtiste dit hoefde nog niet van de KA. Hij drink voldoende haast teveel hahah al kan dat niet met obstipatie.
Hij heeft altijd koemelkallergie gehad en dit gaat eigenlijk sinds jaar goed... En is hij dus aldus de ka overheen gegroeid. Hij krijgt dus hierna Macrogol 10 tot 15 mg. Hij heeft gisteren de spoeling dus al gehad en hij had er naderhand wel veel last van. Vandaag had hij gelukkig ontlasting. Wel wordt zijn ontlasting nu uitgebreid onderzocht, hoe weet ik of hij voedselintolerantie heeft?
@ Myrthe, ik heb net als Puzzelstukje last van obstipatie door melkproducten. Hier kwam ik achter doordat ik voor mijn dochter met KMA op streng dieet ging ivm bv. Toen merkte ik dat ik meer reageer op melkproducten dan ik zelf dacht (lactoseintolerantie=melksuiker was ik al mee bekend). Ik merkte het na een aantal dagen verschil, na een paar weken een groot verschil. Gezien de ernst van de klachten en zijn eerdere reactie op koemelk zou ik het het proberen waard vinden. Voedselintolerantie kom je achter door volledig te stoppen met het eten van een verdacht product en dan na een aantal weken weer te introduceren en kijken wat er gebeurt. Er is geen medische test voor. In de alternatieve hoek is er de bioresonantie test. Zelf nooit gedaan, geen idee of het wetenschappelijk onderbouwd is.
Jeee... Dan weet ik het ook niet. Wat onwijs vervelend voor je zoon! Onze dochter heeft een anusatresie (milde vorm en is geopereerd). Zij is en zal altijd gevoelig blijven voor opstipatie. Haar vorm viel in de eerste instantie niet eens op. Haar poepgaatje zat te hoog.