Hopen dat er vrijdag toch nog iets te zien is , maar flink waardeloos Melanie , vreselijk gewoon en weet niet zo goed wat ik nog kan zeggen Ik vind het echt erg
jeetje....nou ik hoop dat er toch iets te zien is vrijdag...maar zoals je zelf zegt...je had nu iets moeten zien he.... Sterkte met wachten voor nu...
He, wat verdrietig! Ik zou niet al te veel hoop meer hebben voor vrijdag. Als jij 5 weken geleden al positief getest hebt, is wat je nu gezien hebt echt duidelijk mis Wat je VK zegt is trouwens niet waar: je lijf stoot dat lege vruchtzakje vanzelf een keer af, alleen kan het erg lang (paar weken) duren. Sommige vrouwen vinden het fijn dat af te wachten, anderen vinden dat afwachten juist niet fijn. Behalve curettage heb je ook nog de optie van de miskraam opwekken met medicatie. Dat mag gewoon thuis. De ervaringen daarover verschillen enorm: er zijn meiden die heftig bloedverlies hebben, (maar dat kan bij een spontane miskraam net zo goed), en er zijn meiden bij wie dat allemaal heel rustig verloopt. Sterkte met alles!
Bedankt voor jullie medeleven!! KLopt maar ik wil geen weken wachten! en ook wil ik niet thuis zijn met enorm veel bloed enzo, dan maak je het zo heftig mee...(denk ik) Ik begin nu wel al wat buikpijn te krijgen, zou het?? omdat ik het nu weet?? ik wil gewoon onder nercose!
Een narcose is ook niet alles hoor... Ik heb beide keren de miskraam zelf als heel helend ervaren, (ondanks dat ik bij de eerste, spontane miskraam, zo'n beetje ben leeggebloed), omdat je wel heel bewust je kindje aan het verliezen bent. Beide keren vanwege teveel restweefsel nog een nacurettage nodig gehad en wakker worden uit de narcose was niet zo'n fijne: heel emotioneel en vooral de tweede keer kwam ik daar bijna niet uit, terwijl ik nog te veel onder invloed van dat spul was om bijvoorbeeld hulp te kunnen roepen van de verpleegkundige op de uitslaapkamer... Narcose geeft gewoon kans op bij-effecten die minder fijn zijn. Ik was de tweede keer ook erg misselijk ervan en nog een paar dagen erg draaierig en wiebelig geweest. Niet zo fijn Laat je iig goed voorlichten en maak op basis daarvan je keuze!
en de verklevingen dan rozemarijke waar je kans op hebt na een curetage? Ook vondt ik het een fijner idee dat je lichaam vaak sneller weer opgnag kwam doordat het t allemaal zelf heeft gedaan...
Verklevingen kunnen onstaan door een vastzittende placenta of door vastzittend weefsel. Dat kan gebeuren bij zowel een bevalling, een miskraam als een curettage. Dat is toch uiteindelijk meer verbonden aan dat weefsel dat te vast zit, niet goed los komt van de baarmoederwand, dan aan een curettage op zichzelf. Ik heb zelf lichte verklevingen gehad, die ontstaan zijn ofwel bij de bevalling van Thirza, ofwel bij de eerste miskraam, (beide keren vastzittend weefsel dat handmatig losgetrokken is). De twee curettages hebben daar ws een licht verergerend effect op gehad, maar ook zonder die curettages zou ik dus zeer ws die verklevingen hebben gehad. En idd, net zoals bij het verschil tussen vaginale bevalling en keizersnee, pakt je lijf het herstel gewoon weer beter op als er geen narcose tussendoor komt zeilen.
ah oke......ja narcose is niet niks...ik was er toen erg bang voor...gelukkig was het uiteindelijk niet nodig
Nee, er staat ook eea over de risico's op complicaties. Die zijn klein, trouwens, maar ze zijn er altijd wel. Of voor jou de kansen hoger zijn doordat er bepaalde dingen spelen, is dus altijd goed om vooraf te bespreken met een medicus die jouw dossier kent.