Hi allemaal, Inmiddels ben ik bijna 20 weken zwanger en voel nog niks.. Ga me een beetje zorgen maken omdat vriendinnen rond 18-19 weken de baby begonnen te voelen. Af en toe luister ik met de angelsound en dan hoor ik de kleine tekeer gaan, dus hij doet het wel 😉 Vanaf wanneer konden jullie je baby voelen?
Ik herken je gevoel! Het duurde bij mij ook zo lang! Mijn placenta ligt ook achter dus ik had datzelfde ongeruste gevoel. Ik voel sinds het eind vAn de 20ste week kleine plofjes die ik eerst niet als bewegingen van de baby herkende. Pas toen ik een echo had en de baby zag bewegen tegelijk met dat gevoel kon ik het plaatsen! Nu ben ik bijna 22 weken en voel ik de baby iedere dag! Het kan bij jou elk moment gebeuren!
Ik voelde haar ook voor het eerst met 20 weken, maar maak je niet druk vanaf 28 weken hoef je je kleintje pas elke dag te voelen hee! Daarbij ligt het er ook aan waar je placenta ligt en inderdaad wat je postuur is. Maak je niet te druk en geniet van de momenten dat je je kleintje (denkt) te voelen
Vanaf 19 weken ongeveer (tweeling) Is echt bij iedereen anders, maar het kan nu vast bij jou ook ieder moment gebeuren!!
Ik voelde de kleine bij 19 weken ongeveer. De trapjes zitten echt helemaal onderin mijn buik. Mijn placenta ligt dan ook aan de voorzijde.
Bedankt voor jullie reacties dames! Ik weet dat ik gewoon even geduld moet hebben, maar ga het volg week toch even checken bij de VK 😉 Soms voel ik wat borrelen, maar denk dat dat mijn darmen zijn 😊
Zoontje voelde ik met 18 weken, placenta achter. Deze zwangerschap voelde ik het wat later, rond de 20 weken, placenta ligt nu aan de voorkant. Waarschijnlijk ga je het nu binnenkort wel duidelijk voelen hoor, in t begin lijkt t heel erg op rommelende darmen. En anders altijd even over hebben met je vk voor je eigen gevoel
Misschien herken je het gevoel niet maar voel je de baby toch al stiekem..bij mij begon het heel vroeg met een gevoel alsof iemand je streelt alleen dan vanuit de binnenkant..daarna steeds meer plopjes en schopjes op plekjen waar je t verder nooit hebt en al anders is dan je darmen. .als het goed is zijn je darmen al verplaatst en waar jij denkt he darmen te voelen zitten je darmen niet meer..en voel je dus je baby! Gewoon vragen aan je vk waar alles zo n beetje zit en wat of wie jij voelt als je t rrgens voelt borrelen! Veel plezier alvast het zal niet lang meer duren!
Ik ben met dit heel erg vroeg ik voelde de baby al met 16/17 weken ik wist niet wat het was omdat dit mijn eerste zwangerschap is dus toen ik het aan de verloskundige vroeg wat die plopjes waren zei ze dat het de kleine was Maar ik heb mijn placenta ook aan de achterkant ben nu bijna 20 weken en ik word af en toe gewoon misselijk als ik de kleine voel schoppen Mijn vriend voelde de kleine vorige week pas voor het eerst
15 weken, placenta ligt aan de voorkant, maar met 17 weken kon mijn mannetje hem/haar ook voelen. vorige keer ongeveer rond die tijd, kan ook week of 2 later zijn geweest. is bij iedereen anders.
16 weken voelde ik af en toe al een plopje. En dat met de placenta aan de voorkant! Volgens mij is het voor iedereen echt heel verschillend. Ook net of je het herkent als plopje van de baby of rommelen van de darmen. Want dat dacht ik eerst ook!
Ik voelde haar wel heel vroeg, met 16 weken, terwijl de placenta voor ligt. Maar dit is geen maatstaf. 20 weken is gemiddeld, maar ik lees (ook hier op zp) genoeg vrouwen die hun kindje pas met 23 weken voelen. En waar het dan aan ligt.. dat kan van alles zijn. Ik zou me niet druk maken, als de echo's goed zijn en je hoort het hartje en zelfs de bewegingen goed, dan komt het voelen vanzelf.
Dankjulliewel! Ik maak me niet heel erg zorgen, maar zou het vooral erg fijn/leuk vinden om het ook te voelen. Op echo's en doppler is hij altijd flink aan het bewegen, dat stelt wel gerust.