Ik herken het in zoverrre wel, dat ik me vaak spiegel aan bijvoorbeeld moeders op het schoolplein of de buurtsuper. En vaak voel ik me dan wel "minderwaardig". Terwijl dat natuurlijk onzin zou moeten zijn. Ik loop in schone, frisse kleding, mijn haar kort geknipt, lipstick en oogpotlood op en tanden gepoetst Vanochtend had ik wat tijd over, dus even wat blush op de wangen en een lichte oogmakeup op. Krijg ik direct "commentaar" op het schoolplein dat ik zo opgemaakt zou zijn, of ik naar een begrafenis oid moest -(( Schijnbaar doe je het voor de buitenwereld toch nooit goed, dan kan je het maar beter voor jezelf doen!
Ik durf prima zonder make up op naar mn werk/buiten/waardanook te gaan. Als ik ga werken zie ik er meestal wel verzorgd uit. Tis zelfs zo dat mijn collega (duo-partner) zei dat zij zich nu anders moest gaan kleden omdat ik er altijd zo verzorgd uitzag, en zij niet. De dagen dat ik thuis ben geef ik er wat minder om. Een van de moeders op het schoolplein draagt altijd felblauw oogpotlood, maar ze draagt het ergens halverwege haar wang, ziet er niet uit. Dan beter zonder make up inderdaad.
Hier ook wel eens van die dagen.. dat ik me er belabberd voel. Maar meestal interesseert het me niet wat anderen denken. Probeer altijd leuke kleren aan te doen, maar m'n kledingkast is niet heeeel uitgebreid ofzo. Ik scheer me altijd, en doe ook wel make-up op als ik wegga. En doe natuurlijk wel iets meer mn best bij een feestje of een etentje. Heb tijden de zwangerschap van mn 1e een heleboel striae gekregen, echt veel.. en toen het zomer was, mn bikini aan getrokken en lekker wezen zwemmen met mn man en dochter en het interesseerde me niet wat andere mensen er van dachten, en voelde me echt goed toen ik thuis was dat ik het gewoon had gedaan. Ps: Paris hilton vind ik eecht niet knap!
Nou zeg.... Met dat laaste heb je inderdaad gelijk. Je moet het altijd voor jezelf doen en nooit voor anderen, mensen kunnen echt heel naar zijn als het op uiterlijk aankomt. Terwijl het er eigenlijk niet eens zo toedoet wat een ander draagt aan make up of kleding.
Ik doe het uberhaupt nooit voor de buitenwereld (nou ja, voor mijn man wel een beetje) maar voor mezelf
ehm nee... trek nooit geen slobberkleding aan... ik ga ook altijd gestyled de deur uit... zo voel ik me het fijnst...
Het ligt hier volledig aan mijn gemoedstoestand. Voor mijn vorige baan liep ik altijd in slobberkleding, en op een gegeven moment schaam je je daar echt niet meer voor. Maar soms heb ik zelfs als ik ontzettend mijn best heb gedaan nog het gevoel dat ik niet aan mijn omgeving kan tippen.
Oh ja hoor, ik voel me soms super mooi en soms super lelijk. Net hoe mijn pet staat, mijn haar zit, make up etc. En gewicht scheelt bij mij ook veel. Nu ik wat dikker ben, vind ik mezelf echt minder mooi.
Ja heb ik ook wel eens. Thuis draag ik (bijna) nooit make up.. niet nodig, vind vriend ook niet nodig. Af en toe lekker een pyjama dag, haar los en ziet er niet uit. En net als benen/oksels niet scheren etc, dan voel ik me ook lelijk, maar vooral naar mijn vriend toe haha! Als ik dan de deur uit moet, doe ik wel een staartje in dat ik er niet als een ''zombie'' bij loop haha(ik ben erg wit), maar vind het niet erg. Verder alleen een oogpotloodje op als ik bijv naar de stad ga of naar een verjaardag, vind ik dan toch iets fijner, maar verder niks, de rest(rouge/dagcrème/lippenstift) vind ik onzin.
Ik herken dit niet .Ik draag bijna nooit make up behalve foundation die s meer ik dagelijks vanwege acne En ik mis het ook niet heb zelf al rode lippen en lange volle zwarte wimpers En zwarte wenkbrauwen ENIGE WAAR IK AAN DENK IS MIJN HAAR EN KLEREN
Ik keek laatst in de spiegel.. en zei tegen mezelf ; pff zie er echt niet uit! Mijn zoon die op de bank zat zei spontaan; jawel hoor mama, je bent mooi! Ik ben ook zo'n humeur kleding typje.. als ik lekker in mn vel zit haal ik van alles uit de kast, maar heb ook echt genoeg dagen in joggingsbroeken!
Nou never nooit dat ik naar een verjaardag ga in een oude trui en make up loos! Loop er ook niet bij alsof ik een miss verkiezing heb maar gewoon een leuke broek leuk shirtje topje of truitje, jasje er over, leuke ketting erbij. Beetje make up en haren leuk. Met een half uurtje ben je klaar. Als ik geen tijd heb voor gekleurde nagellak gooi ik er een blanke lak op en doe wat ringen om. Paar hakken aan je voeten en je steelt gegarandeerd de show zonder waanzinnig moeite te doen...
Ik geef je helemaal gelijk! Maar ondertussen als ik thuis kom van werken, dan gaat de makkelijke broek aan, haar in een knot en mijn sloffen aan! Heerlijk!
iedereen voelt zich wel eens lelijk maar ik snap dat make-up gedoe nooit, zijn vrouwen natuurlijk dan echt zo lelijk dat ze make-up nodig hebben? mannen dragen toch ook zo goed als nooit make-up en zijn toch ook niet lelijk ik vind natuurlijk veel mooier, echter verzorgd uitzien vind ik wel een pré, zuivere kleren, verzorgde nagels en de haren niet alle kanten op laten staan maar of je nu dolce&gabbana of nike kleren draagt maakt me niks uit, als het er maar verzorgt uitziet en je er maar goed in voelt vind ik het belangrijkste ik draag zelden make-up, met verjaardagen, kerst enz,...een lijntje en wat rouge, nou die bruinige creme ik weet nog niet eens hoe dat heet die creme doe ik soms, als ik er bleek uitzie maar ik gebruik dan heel weinig zodat anderen niet zien dat ik make-up op heb maar gewoon niet zien dat ik een bleek gezicht heb meestal draag ik een jeans, soms een gewoon merk en soms van desigual en daarboven in de zomer altijd een gewoon t-shirt van protest of weet ik veel wat maar geen tralala dingen, dat ben ik gewoon niet, ik vind dat mooi bij anderen maar niet bij mezelf, ik draag ook altijd converce of nike schoenen, iets met een hak dan val ik op mn gezicht ik voel me goed in mn kleren, ik kleed me vaak nog "jong" maar ik heb ook wel volwassenachtige dingen, ik zit nu een beetje in de overgangsfase van jeugdige kleren naar volwassen kleren ivm bovenkleding alleen desigual vind ik soms leuk maar vaak te kleurrijk en gewoon "te" als je je goed voelt ben je niet lelijk, niemand is lelijk maar sommigen wel onverzorgd en dat is een groot verschil ik was me elke dag, poets mn tanden, kam mn haren, doe mn kleren aan en ik ben klaar en voel me goed
Probeer er altijd wel netjes bij te lopen. Al vind ik het zonde van mijn tijd nu omdat ik het idee heb dat ik er niet uit zie met die dikke bolle buik
ai dat snap ik eigenlijk nooit he. Dat zwangere vrouwen zich niet mooi vinden vanwege die 'dikke buik' Het is toch geen buik vanwege vet ofzo?? Er zit een kindje in!! Dus het is toch geen dikke buik? Het is een prachtige babybuik Iets waar je trots op moet zijn en niet denken dat je een vreselijke dikke buik hebt maar een prachtige buik waar jouw kind veilig in groeit. Een pronkstuk!
ow ik draag trouwens ook nooit make up. Ik kan er echt niet tegen. Ik draag ook geen vrouwelijke schoenen omdat ik een voetafwijking heb. Ik draag ook geen echte vrouwelijke kleren omdat ik daar simpelweg het figuur niet voor heb. En ook omdat ik het niet mooi vind. Ik zorg dat ik schoon en verzorgd ben. Dus gewassen en haren gekamd en schone kleren. En dat was het. Ik draag bergschoenen ( heb ook maar 1 paar schoenen ), een spijkerbroek of joggingsbroek en een trui of tshirt. En dat draag ik overal naar toe. En daar voel ik me heel fijn bij