Weken en maanden vliegen voorbij nu met Wendy als derde kindje erbij. Mn handen vol natuurlijk. Ook savonds had ik dat. En daar ergerde ik me wel eens aan. Vooral in het begin want dan kon ze maar mondjes maat even bij papa zitten of ze wilde alweer aan de borst. Ze klusterde vanaf een uurtje of 3 tot een uurtje of 10 en later vanaf 7 tot een uurtje of 11. Dus savonds was het OF een filmpje of serie kijken. OF voor de honderdste keer een sudoku puzzel op de DS. Maar 2 weken geleden bleef ze maar moeilijk doen en mopperen onder het drinken enzo. Ze is heel even makkelijker geweest en het clusteren is wat minder geweest. Maar nu dus al n paar dagen drukte en gedoe. Na een aantal dagen (en iets wat leek op dat ze ineens weer meer snapte en kon zonder duidelijk n sprongetje gehad te hebben) had ik zoiets van, volgens mij ben jij rijp voor een eigen bed tijd! De jongens (11 en 12 jaar) gaan hier om 8 naar bed (uiterlijk half 9) en ik vond dat Wendy dan om 9 uur wel kon als de heren uitgerommelt en gedaan waren. Had ik al eens geprobeert een paar maanden terug maar dat lukte voor geen meter. Nu weer een poging....en die lukte meteen Het was net als met het in eigen bedje slapen een aantal maandjes terug. Van de een op de andere dag lukte het! Eerste avond er lekker van genomen. Lekker mn eigen ding kunnen doen. Handen vrij JOEPIE! 2e avond ook...wendy tussen door even gemiept en toen is mn man vlug een speentje erin gaan doen en sliep ze weer. Lekker joh! Fijn film gekeken etc zonder gemiep en gedoe tussen door en kon hem volgen EN verstaan! Maar nu...na n weekje Wendy om 9 naar bed....pfff... Ik wil dr niet meer op bed doen Mis dr de hele avond. Zit me verdorie te vervelen. Wat was het ook weer dat ik zo graag wilde doen al die avonden dat ik met dr aan de tiet zat?! Krijg de neiging mn bedtijd te verzetten naar 9 uur en er lekker bij te kruipen...of dr weer in mijn bed te houden en dan lekker naar dr te gaan liggen kijken. Wat ben ik toch n muts Edit: Las dit voor aan papa en die heeft het ook!
Oh wat herkenbaar! Wij hadden dit rond de 9 weken, Eva werd ook zo onrustig, dat we maar geprobeerd hebben haar op tijd in de wieg te leggen boven en dat ging al snel heel goed! Heb echt heel onwennig door het huis gelopen de eerste dagen, mijn handen opeens vrij, dus ook weer dingen 'moeten' doen (huishouden enzo ). En stiekem vond ik die avondjes met Eva op schoot, laptop en chippies erbij ook wel erg gezellig. Duidelijk geval van elke voordeel heeft z'n nadeel!
Oh ja ik herken het ook! Alleen gaat mijn smurf al rond 19uur naar bed. (en dat al zo'n 3,5 maand). Soms vind ik het wel lekker hoor, even rust en wat dingen voor jezelf doen, maar ik vind het vaak zo stil en ongezellig. Ook omdat mijn vriend 3 avonden in de week niet thuis is. Maar ook tussen de middag als ze zo'n 3uur slaapt. Na een uur vind ik dat ze wel weer wakker mag worden, dan heb ik al rustig een broodje gegeten en een boekje gelezen en de was gedaan. En dan vind ik dat ik wel weer genoeg tijd voor mezelf heb gehad. Helaas vind smurf dat niet
Hihi, moest erg lachen om je verhaal. Ik dacht bij de eerste alinea al: wat heerlijk, verplicht fimpje kijken of spelletjes doen en vooral niets aan je huishouden kunnen doen! Ik zit 's avonds ook vaak op de bank (kleine op bed), maar dan wel met een schuldgevoel dat ik eigenlijk van alles moet doen in huis Maar na zoveel maanden 'aan de tiet' in de avond kan ik mij heel goed voorstellen dat je daarvan af moet kicken, meid je hebt ontwenningsverschijnselen
Haha, lekker herkenbaar! Hier alleen anders. Onze dochter heeft eczeem en had zo'n jeuk dat ze alleen niet kon slapen. Zij had wel al een bedtijd bepaald van rond 20.00u. Nu hadden we bedacht om (tijdelijk) met haar mee te gaan (ze slaapt toch in ons bed), zodat we haar handjes vast konden houden als ze begon te krabben. Door het krabben werd ze namelijk wakker. Zo sliep ze heerlijk tussen ons in. Zelf tv-tje aan op de slaapkamer en lekker kijken. Eerst vond ik het niets. En droomde ik van avonden alleen met man voor de buis. Maar toen het beter werd, was het niet meer noodzakelijk. Beeb moet trouwens toch ook echt leren alleen slapen, al is het maar af en toe. Dus alleen op bed gelegd en weer naar beneden. Het ging best, 2x even aai over de bol en weer verder pitten. Was gewoon blij om 22.00u dat ik erbij kon gaan liggen . En nu nog gaan we soms samen naar bed, gewoon omdat we het zo knus vinden samen, erg he.... Wij verwennen haar niet, zij verwend ons! Het is ook zoóooooooo'n schatje!
Heel herkenbaar Ik ben nog steeds blij als madam wakker wordt en ik haar even een aai over dr bol kan geven!
OK dan ben ik misschien toch geen muts? Of...jullie zijn ook mutsen! Gister ging het wel weer even. Drukke dag gehad dus was lekker lam savonds en ineens was het al 11 uur...bed tijd dus. Maar naja...ik denk dat ik savonds maar wat aan mn cursus ga doen ofzo....heb ik wat te doen. Afleiding van het Wendy missen Heb idd ontwennings verschijnselen MamaSon. Afkicken valt tegen
Hahahahaha! Oh, dit herken ik echt. Onze dochter heeft sinds deze week ook bedacht dat ze om half zeven de laatste voeding heeft en om acht uur in bed ligt. Ik vind er niks aan! Heb haar liever nog lekker bij me, bijvoobeeld de laatste voeding nog lekker in bed, even knuffelen en zo. Maar ja, het zit er (voorlopig) even niet meer in.