Weet iemand of de lengte van je cyclus bepalend is voor het bijvoorbeeld snel zwanger worden of misschien juist helemaal niet? Ik heb zelf een korte cyclus en lees dat er veel vrouwen zijn met een cyclus in de 30 dagen. Ik zou graag wat ervaringen willen horen van anderen. Alvast bedankt! liefs,
mijn cyclus was gemiddeld 24 dagen, en was binnen anderhalve maand zwanger. een maar.... ik ben al 8 jaar van de pil af. ik denk overigens niet dat dit van invloed is op hoe snel je zwanger bent. hoe korter je cyclus hoe meer kans je statistisch gezien maakt per jaar. Iemand met een lange cyclus heeft misschien maar 10 keer een eisprong en iemand met een hele korte ongi misschien wel 16 keer.
Zo had ik het nog niet bekeken Vond een korte cyclus altijd alleen maar lastig. Heb vaak last van de dagen dat ik ongesteld ben en dat zijn er dus best veel op een jaar, maar nu zie ik het ineens toch als iets positiefs. Bedankt meiden!
De lengte maakt niets uit nee. Bij mij was het zeer onregelmatig toen ik met de pil stopte. 1e cyclus 14 dagen, 2e ook. 3e cyclus 37 dagen, 4e 32 dagen. 16 juni laatste menstruatie, daarna niet meer ongesteld geweest en testen waren negatief. Ik heb zelfs nog provera gehad van de huisarts om de menstruatie op te wekken, en was een week na de laatste tablet nog niet ongesteld. Toen had ik een positieve zwangerschapstest te pakken op 17 augustus, zelfs de huisarts stond raar te kijken. Ik wil er maar mee zeggen dat het heel raar kan lopen, en dat het heel onverwacht ineens raak kan zijn. Mijn eigen lichaam heeft me voor de gek gehouden eigenlijk.
Lang leve de menstruatie die vaker komt Ik vond dat ook zo vervelend toen ik om de 2 weken ongesteld was... Die vreselijke krampen, en dan die hoofdpijn...
Tja... zonder menstruatie later ook misschien geen kindjes. Ben toch blij dat het bestaat. Dan maar een aantal weken niet lekker zijn. Ik heb het er wel voor over! liefs,
Ik moet zeggen, dat de bloedingen die ik had tijdens het pilgebruik goed te doen waren. Ook al was ik het 7 dagen (de eerste 3 dagen meer bloedverlies en dan 4 dagen weinig), de buikpijn was een stuk minder. Toen ik met de pil stopte viel het me erg zwaar: Ik ging meteen weer 12 jaar terug in de tijd, toen ik de pil nog niet had... Had ik ook zo'n vreselijke klachten. Maar inderdaad, we moeten eigenlijk blij zijn met dit fenomeen en al zijn klachten en kwaaltjes! Alleen verwens je het soms op de momenten dat je het hebt
Ik baalde altijd dat die van mij aan de korte kant was (24/25 dagen..) maaaar ben er nu wel blij mee, meer kans kans kans!