Wat ben je kwijt aan energie maandelijks?

Discussie in 'De lounge' gestart door Otje, 24 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Wij betalen ongeveer 250 euro per maand voor warmte en elektriciteit. (geen gas, maar stadsverwarming).
    We zitten bij Nuon en hebben geen keuze, omdat het stadsverwarming is heb je maar één leverancier.
    We hebben wel een erg groot hoekhuis,dus zullen vast iets meer verbruiken dan een gemiddelde tussenwoning, maar het blijft een hoop geld.

(by the way: we hebben 2 jaar lang 400 euro per maand betaald, na veel gedoe bleek dat de meter het niet goed deed! heb ruim 4000 euro teruggekregen...)

2. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    bij de eneco en hoop dit jaar weer op me 650 euro teruggave :)

3. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Wij betalen bij Eneco € 150,- per maand. We wonen samen in een eensgezins hoekwoning uit 1956. We hebben wel veel verbouwd. We hebben een ketel uit 2001 en vloerverwarming.

We krijgen elk jaar zo'n € 200,- terug. Maar we verlagen onsbedrag niet omdat we niet bij willen betalen aan het eind van het jaar.

4. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    wij betalen per maand 158 euro, veel te veel als je het mij vraagt!

5. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Zo, dan betalen wij echt schandalig veel als ik dit zo lees.
    Wij met 2 personen in een niet zo'n hele grote flat in het midden, ongeveer 200 euro voor alleen gas en energie...

Maar, wij krijgen dan ook wel veel terug. Maar ik vind dat wij dan te veel betalen vergeleken met jullie zeg.
    Wij hebben amper verwarming aan, onder buren stoken verwarming op zeer hoog...
    En wij zijn alleen maar 's avonds na 7 uur thuis en verder ook niet... Raar hoor...

EDIT: wij hebben ESSENT...

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wij betalen 82 euro voor stroom, en 107 euro voor stadsverwarming. In totaal dus 189 euro.

7. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    120 voor gas en electra, en we wonen in een tussenwoning uit 1980.
    Hiervoor woonden we in een flat en betaalden we 80.

8. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Wij betalen nu ongeveer € 130.00. Hiervoor betaalde we € 150.00 en kregen € 750.00 terug. Alleen zijn we nu al sinds begin dit jaar bezig om dat geld ook daadwerkelijk te krijgen :evil:

9. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Wow dat wil ik ook wel. Ik betaal alleen voor de tv al iets van € 83.00 (dan heb ik wel digitale tv met film 1 enzo ;) )

Maar vertel. Wat is het geheim?

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wij betalen 115 geloof ik, voor gas en elek bij de nuon.

Ik vind dat nog best netjes, aangezien ons huis absoluut niets heeft aan isolatie.

Denk daarbij aan, rode steenmuren, houten ondervloer, geen dubbel glas, kieren in de openslaande deuren. (huis uit 1921) Krijg ieder jaar wel terug.

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Wij betalen 175 euro p.mnd en zoals afgelopen jaar kregen we 200,- terug :D

12. babsiee

babsiee Lid

22 sep 2008
    16
    0
    0
    teveel in ieder geval. bijna 250 euri.

13. Niet meer actief

wij betalen 102 euro voor een 1gezinswoning

14. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Wij betalen 105 voor een eensgezinswoning met 2 volwassenen en 1 kind.

15. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    147 euro per maand. We wonen in een tussenwoning die goed geisoleerd is. We wonen er nog niet zo lang dus weet ik nog niet of we nu te veel of te weinig betalen.

16. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Haha mijn geheim? Ik zou het echt niet weten...
    Als ik ons bedrag met dat van jullie vergelijk kom ik er ook achter dat het nogal heel erg verschilt...
    Ik snap er niks van. Wij wonen hier met zijn 3en, ik mijn vriend en mijn zoontje maar mijn vriend zit bij de marine en is wel veel van huis. Scheelt dus dat ik niet iedere avond kook (eet vaak bij moeders haha) en hij doet soms daar zijn was draaien. Maar verder ben ik echt niet zuinig ofzo, ik heb een bubbelbad en ipv te douchen ga ik echt heel vaak in bad. (wel samen dan met mn zoontje) Maar daar gaat toch behoorlijk wat water in. De wasmachine draait wel alleen als hij ook echt vol is en mijn droger gebruik ik niet want ik heb zo'n 2 in 1 en dat is waardeloos! (vind ik)
    Maar de laptop staat bijv. echt dag en nacht aan en s avonds de tv ook altijd. Als het kouder wordt gaat ook de kachel vaak op 21 a 22 graden. (alleen boven staat hij vaak uit want daar wordt het zo snel warm!)
    Ook hebben we rolluiken die swinters dichtgaan als het donker wordt dat scheelt ook wel tegen de kou. Verder weet ik t eigenlijk ook niet. Wij betalen altijd gewoon alles in 1x per maand, bij de delta zit dat. En daar zit dus ook kabeltv bij en water. (internet en telefonie niet hoor maar dat kan ook niet voor dat bedrag)
    Toen wij hier gingen wonen, 4 jaar geleden, zaten we op 133 euro, maar toen kregen we aan het einde van het jaar elke keer zoveel terug. Dus vandaar dat het elk jaar wat lager geworden is, en nu dus op die 98 euro zitten.

17. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    149 euro per maand voor een hoekwoning met z'n drieeen

18. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij betalen ongeveer € 170,- per maand voor gas en elektra.
    Nemen dat allebei af bij Essent.
    We werken allebei overdag, dus verbruiken relatief weinig gas.
    Bovendien hebben wij een houtkachel die we in de winter veel stoken.
    We wonen daarentegen wel in een jaren '30 tweekapper, die op zich wel is voorzien van een HR ketel en dubbele beglazing, maar vanzelfsprekend is zo'n huis een stuk minder energiezuinig gebouwd dan een jonger huis.

Als ik hier zo lees, is dat bedrag wel een beetje gemiddeld.

19. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Wij betalen 141 euro bij Eneco. We wonen in een nieuwbouwhuis uit 2004, tussenwoning.

20. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    wij betalen bij essent, 200 euro per maand, maar krijgen dan wel een leuk bedrag terug..ik geef liever nu te veel, dan achteraf zo'n grote rekening

Deel Deze Pagina