Wat ben je nou iedere maand kwijt voor je kindje?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Ariel, 7 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rossi

Rossi Actief lid

6 jun 2006
    188
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    We hebben samen een inkomen van 3000 euro per maand, ik werk nog fulltime en mijn man ook, maar als ik eenmaal zwanger ben en ben bevallen zal het maar een paar uurtjes worden, ben liever dan bij de kleine dan constant op het werk, maar denk zeker dat jullie het wel zullen redden hoor

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    is dat netto of bruto?

3. Rossi

Rossi Actief lid

6 jun 2006
    188
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Sorry maar dat is netto

4. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Wij hebben in de maand qua inkomen 2000-2500 alleen van hem en mijn studiefinanciering er nog bij volle bak.
    De vaste lasten zijn zo'n 450-500€. en we hebben 200 in de week om van te eten,

5. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    tja, niet veel zeg je.. ik denk dat dat toch echt wel een redelijk inkomen is.
    Wij zitten op een bedrag van 2100 euro per maand met vrij hogwe lasten en we hebben het nog leuk, kunnen nog van alles doen, tis maar net hoe je met je geld omgaat.

6. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Tsja wij zijn dr nog al goed in om geld aan onzin uit te geven. Is sinds we weten dat ik zwanger ben wel al een stuk minder hoor! hebben zelfs al 1000 euro gespaard in 2 weken. Dus het komt vast wel allemaal goed!

7. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Nou, als je zoveel in twee weken kunt sparen :| 't Is even een bep. levensstijl (qua omgang met geld) aanpassen denk ik. Moeten wij ook, hoor. Maar zoveel geld sparen zullen we nooit kunnen. Vanaf juli is mijn stufi er ook af, dat scheel dik 500 euro per maand. Dan hebben we alleen het loon van mijn man nog maar en dat is niet zoveel. Gaat nu al bijna allemaal op aan vaste lasten. Dus ik moet echt gaan minderen op bepaalde boodschappen e.d., willen we nog rondkomen als er een kindje komt. Maar dat hebben we er wel voor over.

8. Esin

Esin Niet meer actief

Niet super breed? Volgens mij hebben jullie het juist hartstikke goed!

Er zijn mensen die met veel minder moeten rondkomen dus jullie kunnen makkelijk een baby kunnen onderhouden hoor.

Liefs Esin

9. Rossi

Rossi Actief lid

6 jun 2006
    188
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Hoi, werk jij zelf niet ? is maar een vraagje hoor! ;)

10. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Nope, ik ben aan 't solliciteren, dus ik hoop op een baan. Maar ik heb er nog geen, dus voor hoe het er nu uitziet wordt het echt bezuinigen zodra mijn stufi stopt.
    Ik ben nog niet zwanger, dus de kans dat ik een baan vind voordat er een kindje komt is natuurlijk nog best groot, maar in 't geval dat dat niet lukt, is 't gewoon best krap.

11. Rossi

Rossi Actief lid

6 jun 2006
    188
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Nou maar hopen dat je snel een baan krijgt, waarvoor ben je afgestudeerd

12. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Het netto inkomen van mijn man en mij samen is nu 2100 euro netto.
    En daar kunnen we nu echt wel van rondkomen!
    Als we ooit een kindje mogen krijgen is ons netto inkomen 1850.
    Mijn man gaat na de vakantie ergens anders werken, en krijgt loonsverhoging, en ik zou met een kindje 16 uur gaan werken.
    Ik werk nu 30 uur per week, en mijn man 40 uur.
    Ik denk dat je het makkelijk moet redden met dat geld hoor!

13. Niet meer actief

Hoi hoi,

ons netto inkomen is nu ongeveer 1700 euro maar ik ben nog geen 21 dus dan word het ook weer hoger en me vriend krijgt ook in februari loons verhoging dus dan zitten we tegen de 2000 aan

Groetjes juulsrulez

14. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    sorry hoor maar als ik zie wat hier voor een netto inkomsten voorbij flitsen dan hebben jullie het allemaal zeer goed getroffen

vraag me dan ook af wat voor werk jullie mannentjes en jullie zelf dan wel niet doen :)

mijn man heeft best een hoge baan en ik moet het van me onregelmatigheids toeslag hebben maar wij komen op de 2100

dus vraag me echt af wat jullie doen :)

15. Rossi

Rossi Actief lid

6 jun 2006
    188
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Mijn mannetje is chef, en werkzaam bijeen verpakkingsbedrijf, hij heeft ook veel reisuren omdat hij verweg werkt, ik werk in de zorg voor 36 uur en verdien ook niet slecht, maar ben ook blij met dit loon, maar zijn vaak veel weg van huis ;) en ben blij als we eens samen een avondje thuis zijn, maar ben blij dat we nu zo kunnen sparen, voor als straks de kleine er is

16. Niet meer actief

Mijn mannetje werkt 40 uur per week als chauffeur bij een klein electronica bedrijf en zelf werk ik in de zorg 12 uur vast en de rest extra maar dat komt er dan nog bovenop!

Groetjes juulsrulez

17. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Dat is dus ook mijn grootste zorg; zullen we het financieel wel redden.
    Wij verdienen nu 2900 euro netto per maand. Met '/- 1150 euro aan vaste lasten (incl. boodschappen, internet enz.).
    We werken nu allebei 40 uur.
    Als er een kindje komt zou ik 24 uur willen werken.
    Denk dat we er netto dan 500 euro op achteruit gaan. Hoop dat we het dan nog redden.

18. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    meis als ik dat zo lees en je gaat 500 achteruit dan hou je nog een werelds inkomen over :)

mijn vaste lasten zijn op zich al 1450 eurie en ik heb 2 pubers en een dreumes :)

zou me geen zorgen maken hoor dat moet je makkelijk kunnen redden
    ik red het ook :)

19. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Thanx Deb.....mijn vriend zegt dat ook altijd maar hem geloof ik natuurlijk niet. Jullie zijn allemaal ervaringsdeskundigen.

20. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

nou ik vind het reuze mee vallen wat ik per maand kwijt ben aan onze kleine!

ze eet met de pot mee en krijgt sochtends een fles smiddags brood dus das niet veel!

af en toe een lekker tussen dortje of een chipje!

denk rond de 100 euro!

Deel Deze Pagina