Mijn man gaat met een bedrijfsauto naar het werk. ( hier mogen we niet prive mee rijden) Verder doe ik gewoon alles op de fiets en staat de auto dus eigenlijk altijd stil. Hij komt alleen van de plek als we buiten onze woonplaats ergens op bezoek gaan e.d. In onze woonplaats doen we gewoon alles op de fiets.
Huur 630 (250 huursubsidie) Overige vaste woonlasten 300 30 voor het ov, geen auto! 250 boodschappen (soms met en soms zonder luiers)
Ik snap haar reactie wel. Omdat iemand anders vind dat ze weinig geld aan de boodschappen uitgeeft moet ze maar haar audi weg doen. Als zei het zo redt is het toch prima, wie zijn wij dan om te oordelen over haar boodschappen uitgaven? Dus ik snap haar ietwat " felle" reactie wel
Oke,fijn dat het kan zo! Hier helaas geen auto's van de zaak, de bedragen die ik noemde zijn nog zonder brandstof voor privé-kilometers
Maar ze doet vervolgens hetzelfde. Want als je bij de AH je boodschappen haalt oeioeioei!! Niemand hoeft over de keuzes van iemand anders te oordelen. Of je nou veel geld uitgeeft aan auto's of aan eten, dat moet ieder voor zich weten. OT, wij zijn ook zo gruwelijk veel kwijt aan die auto's. Zo'n 550,- per maand (tanken/belasting/verzekering).
pfff ja dat is wel een dure hobby Ja en mijn werk is het voordeel zit hier 8 minuten fietsen vandaan. Het zou juist zonde zijn en meer tijd kosten als ik de auto zou nemen
Hypotheek: 670 G/W/L/: 200 +/- Benzine: 150 +/- Rest vaste lasten: +/- 750 Boodschappen doen we van de belastingteruggaaf: 350 Ik doe mijn boodschappen meestal in 1x Fruit haal ik wekelijks op de markt (goedkoper en lekkerder) Bij aanbiedingen sla ik meteen wat meer in. Bijv. 12 flessen cola of 6 pakken koffie oid. Meestal als ik door de voorraad heen ben, is het wel weer ergens anders in de aanbieding. Ik gebruik veel huismerken, maar wel coca cola en douwe egberts zolang bruin het kan trekken hihi
-Huur 700 -Overige vaste lasten 250 -Benzine/Diesel, Nog niets maar binnekort kopen we een goedkoop autotje voor af en toe. Verwacht dan maar 50 pm kwijt te zijn. -Boodschappen 200-250 incl hond en kat.
Hypotheek 1291 incl. teruggave en premies Overige vaste woonlasten 720 Auto/trein dagelijk 160 en 110 km ( 570 280 boodschappen Leuke/luxe dingen: 450,- sparen: 850 Dus wij zitten ook hoog. Ik vind ons huis super, maar in deze tijd van toenemende crisis knijp ik hem nog wel eens. Zo lang we een baan hebben gaat het goed, maar als er eentje thuis zou komen hebben wij wel echt een probleem. Nu ziet dat er niet naar uit, maar zeg nooit nooit.
Ja klopt, heb het eigenlijk ook anders berekend. Je kunt het zien als 140 euro meer, maar de zorgtoeslag dekt dat dus tel het dan niet als inkomst of uitgave . Maar als je het zo bekijkt dan zijn de vaste lasten wel hoger maar het geld wat we er voor krijgen is niet geld waar we voor werken dus dat tel ik niet als inkomsten zeg maar . En verder g/w/l is 110 euro en telefoon etc 50.
Huur: 350 euro, incl. huurtoeslag. Zal over een maandje wel iets van 380 a 400 euro worden met de huurverhoging en vermindering van huurtoeslag. Gas/water/elektriciteit: Ik dacht 120 euro per maand, en dit jaar hebben we 7 euro extra moeten betalen bij de jaarafrekening. Internet: 25 euro + gemiddeld 1 beltegoedkaart van 10 euro per maand. Een auto hebben we niet. Ziekenfonds betalen we niet per maand, maar hebben we aan het begin van het jaar in één keer betaald, dan kreeg je korting namelijk. Boodschappen denk ik 200 euro ofzo per maand. Daar zit wel alles bij in, verzorgingsproducten, soms iets van kleren ofzo.
Huur: 315 Gas, water, electra: 175 Boodschappen: 400? Benzine: 600 voor ons beiden Overige vaste lasten: 250
Van de benzine komt voor vl. nog vergoeding dus eigenlijk minder.. Leuke dingen etc. hebben we nog 800 euro voor maar meestal zijn we halverwefe de mnd al beetje blut, geen idee hoe hmm..
hier 2 volwassenen en 2 kids: Huur 500 Overige vaste lasten 800 (excl. boodschappen) We trekken per maand 400 euro uit voor de boodschappen maar redden het meestal met 300 en we tanken 1x per maand voor 90 euro (VW station) een totaal dus van 1700,- Wij roken en drinken overigens niet. (we hebben alle vaste lasten in een schema staan dus dit is een vrij precieze berekening op de boodschappen na. we hebben dure en minder dure weken)
zo goedkoop? en je zorgverzekering, tv abonnement, telefoonrekening, wegebelasting en overige verzekeringen (WA/Inboedel) etc allemaal bij elkaar 250 euro...?
- Hypotheek/huur (teruggaaf belasting al verrekend): 400,00 - Overige vaste lasten: 1.150,00 - Benzine: 200,00 - Boodschappen: 360,00
-Hypotheek 400 (huur min huurtoeslag) -Overige vaste lasten 1250 (inc schuld en allimenatie) -Benzine 50 -Boodschappen 380 Wij zitten ook vrij hoog komt door allimenatiebetaling en een schuld van mijn vriend die netjes per maand word afbetaald het zal dus niet altijd duren dat het zo hoog is