De hypotheek is netto per maand zo'n 1200 euro. Hier ook op de top een groot en duur huis in de randstad gekocht *zucht* . Voor de rest laat ik maandelijks 2000 op mijn rekening storten om te gebruiken. Daar spaar ik voor mezelf dan ook nog 200 euro van voor de autoreparaties en dergelijke. Verder doen we van dit geld bijna alles, kleding, cadeautjes, feestjes, grotere aankopen. Alleen de vakantie mag mijn man verder nog betalen Behoorlijk veel dus
Tsjonge wat zie ik soms een mega hoge lasten voorbij komen zeg Hier is de onze per maand: Hypotheek: 645 euro na belastingaftrek Vaste lasten: 980 euro. Diesel: 75 euro.(vriend heeft auto van werk die kost niets) Boodschappen: 500 euro incl geld voor shag a 200 euro, en extraatjes zoals bloemen, drogist etc.. Daarnaast gaat er elke maand 200 euro naar de bouwdepot (voor als er dingen aan het huis moet gebeuren. (zijn nog aan het verbouwen) 100 euro gaat naar vaste spaarrekening. en we krijgen ieders 35 euro p.m. zakgeld om iets voor onszelf te kopen, zien we iets leuks moeten we er maar zelf voor sparen en Jaarlijkse extraatjes zoals vakantiegeld gaat rechtstreeks naar de spaarrekening, en ieders krijgt dan 100 euro extra voor op onze eigen zakgeldrekening. En dan blijft er nog een mooi buffer op de lopende staan voor eventuele rekeningen, loopt deze teveel op dan gaat er weer een gedeelte van naar de spaarrekening. Wij stoppen met roken dus dat geld kan dan mooi worden gebruikt extra maandelijks voor als de kleine er is.. Zo geven we dus nooit te veel uit, en kunnen sparen op verschillende manieren.
-Hypotheek +/- 550 euro. -Energie/gas/water 180 ongeveer per maand. -telefoon/televisie/internet 150 euro (incl 2x mobiel) -Tanken 50-75euro per maand.(man rijd bus van de zaak) -Boodschappen 400 euro per maand(vast budget, incl hondenvoer en cosmetica) -Luiers en voeding koop ik van het kgb (ivm terugbetaling nu 59e per maand) 2 pakken voeding, 4 pakken avondpap en 2 pakken luiers= een kleine 50 euro) -En dan nog wat aan verzekeringen...maar dat weet ik zo uit mn hoofd ff niet. Mijn mobiel abbo gaat volgend jaar drastisch omlaag ( lease nu, maar tis veeeeel te duur. Dus ga afkopen/nieuw kopen en een sim only nemen). We willen eind vh jaar kijken of we qua tv/internet/telefoon goedkoper kunnen. Verder zal volgend jaar de hypotheek omhoog gaan waarschijnlijk ivm starterslening.
Hypotheek: 1100p/m vaste lasten: +/- 1200 brandstof: 150-200p/m boodschappen: 300-350 p/m sparen: 500p/m Sommige zijn echt heel weinig kwijt aan vaste lasten vind ik hoor. Ik heb er al zo vaak naar zitten kijken wat wij daarin zouden kunnen besparen maar ik zie het niet.
Jewe, ik zie het ook nooit hoor. Wij hebben ook hoge vaste lasten. En dan nog sparen voor het onderhoud aan het huis. Gelukkig redden we het makkelijk, want het huis verkopen is geen optie meer.
Kreeg vandaag wel een brief van vereniging eigen huis dat je je kon inschrijven voor collectief energie. Was vrijblijvend en als de aanbieding niks was hoefde je er niks mee te doen dus dat ik heb gedaan al verwacht ik niet dat het veel zal schelen maar goed wie weet.
En ik vind juist dat jullie veel moeten betalen. Wij betalen: Hypotheek 350 Vaste lasten 500 Boodschappen 400 Sparen 50 Maar ik denk dat er een groot verschil in zit wat jullie inkomens zijn en die van ons. Je leeft toch naar hoeveel geld er maandelijks binnen komt. En hoe zuinig je huis qua energie, telefoon, vakantie, auto.