"Wat ben jij dik" ...... ???????

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nairam, 9 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Als mijn schoonvader zo'n opmerking gaat maken later, zal ik hem vragen van hoeveel babies hij in verwachting is grrrr...

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    zou die opmerking niet kwetsend opvatten hoor.. is tenminste een mooie opmerking (vind ik persoonlijk dan haha)

Als alle mensen nou beleefd zouden vragen of het even mag...als iemand het aan mij vraagt mag het ook hoor (tenzij het een volslagen onbekende zou zijn) zelfs mn moeder vraagt het normaal terwijl ze dat van mij niet hoeft..

3. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Oh ik weet nog als de dag van gister hoe krankzinnig ik werd van al dat stom commentaar. Blijkbaar heeft iedereen idd een vrijbrief om maar rot opmerkingen te maken als je zwanger bent. Als je dan wat terug zegt heb je last van je hormonen!

Voor de zwangerschap woog ik 50 kilo en op het einde 79! Puur doordat ik voor de zwangerschap elke dag een paar uur sportte (als werk) en door de BI vanaf de 14e week nog amper wat kon doen. Je wilt niet weten wat ik allemaal aan heb moeten horen! De mensen vonden het schijnbaar prachtig dat ik zo'n klein bolletje was geworden :S :( Heb echt dagen, weken met dat prachtige weer binnen gezeten omdat ik niet meer onder de mensen durfde te komen.

Ben zo wel achter de ware aard van een boel mensen gekomen!

Veel sterkte dames en als hart onder de riem misschien: inmiddels ben ik al bijna 20 kilo kwijt!!

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Mijnkleine: 20 kilo!! meid, daar mag je trots op zijn dat je die al kwijt bent.. je weet gelijk wie je vrienden zijn zeg maar... rot zeg!

5. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Jeetje wat een vervelende opmerkingen zijn dat zeg!!!
    Ik heb juist het tegenovergestelde (is dat eigenlijk 1 woord, hahaha), ik ben nu ruim 30 wkn en mensen zeggen nog steeds "oh jij bent ook niet echt dik, of, je lijkt ook niet zwanger (oftewel, wat wil je daarmee zeggen??????). Is ook heel vervelend hoor! Van het weekend nog bij familie, zei mijn tante het ook, zei mijn moeder heel snel, nou ik vind juist dat ze heel mooi zwanger is! Toen vroeg ik me af of ze niet altijd bij me kan zijn, zodat ik zelf zulk soort dingen niet hoeft te zeggen :D.

6. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    als mensen iets zeggen over mijn buik vind ik niet zo erg (wat is je buik gegroeit, wat is ie al dik etc...) maar als ze zeggen; wat ben JIJ dik aan het worden..... :x
    Gelukkig nog niet zo heel erg veel gebeurd, maar neem me nu voor; ik ga mijn hormoontjes in de stijd gooien:p
    Als korte "opvoedcursus" voor mensen hoe ze zwangere moeten benaderen;)

7. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Nee, dat vind ik absoluut niet kwetsend !
    Ik krijg ook zelfs het tegenovergestelde hoor, wat een bescheiden buikje..
    Dus..
    Maar ik wat Haasje83 zegt, wat ik vervelend vind:
    Wat ben JIJ dik.

En ik vind zelf ook dat ik een bescheiden buikje heb, ik ben 1.80m, woog 75 kilo voor de zwangerschap (maat 40/42, dus normaal postuur) en ben tot nu toe 12 kilo aangekomen.... dus... en van achteren kan je niet eens zien dat ik zwanger ben !

Maar mensen denken idd een vrijbrief te hebben, omdat dat te mogen zeggen en dat vind ik zo :x:(;)

En had ik maar last van mijn hormonen, kon ik ze enorm lik op stuk geven !

8. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    817
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    @Aura dan moest je zeggen:
    Ik ben (je uitgerekende uitgerekend). Wanneer ben jij uitgerekend?
    wat frustrerend is dat sommige mensen het zo leuk vinden dat ze gewoon erover door blijven gaan grrrr
    ik haat het echt als ik dat moet horen 'zo wat ben je dik'
    yeah so is your *ss

9. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik heb inmiddels een flinke buik en moet er eigenlijk altijd wel om lachen als mensen dat zeggen. Meestal zeg ik met een grote grijns dat ik er nog trots op ben ook. Heb immers lang moeten oefenen om hem te krijgen. :D

En mijn baas noemt me bolle, maar ik zou me pas druk gaan maken als hij niks zou zeggen. Hij heeft voor de meeste van ons (collega's) koosnaampjes. En "bolle" is dan nog bescheiden, mijn 1.85 lange mannelijke collega is "lange lelijke trekpop". hihihi Zo is mijn baas nu eenmaal en iedereen weet dat.

10. Peri

Peri Niet meer actief

Ik snap eerlijk gezegd niet dat jullie hier zo moeilijk over doen.

Als iemand bijv. zegt dat ik een plofkop heb, kan ik ze alleen maar gelijk geven aangezien dat zo is. Maar so what...'t is toch voor een goed doel dus ik word er niet warm of koud van.

11. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    ... moeilijk doen ?? ;)
    Ik ben niet dik, ik ben zwanger... dat is héél wat anders !
    Heb een bescheiden buikje en zeker geen plofkop !

12. Zarah C

Zarah C Lid

14 dec 2009
    57
    0
    0
    Greece
    Ik verbaas me erover dat deze opmerkingen als kwetsend ervaren worden, daar heb ik nooit over nagedacht. Ik ben best slank omdat ik áltijd aan de lijn ben. (nu dus niet) Lijkt me heerlijk om straks een paar maanden geoorloofd dik te zijn! Want dat ben je toch ook als je zwanger bent?! Kan me niet voorstellen dat ik me op zou winden over dit soort opmerkingen maar who knows.... Mensen bedoelen het echt niet negatief, daar ben ik van overtuigd.

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mensen bedoelen het niet rot, maar leuk is anders...
    Vooral als je overtijd loopt is het vervelend!
    Ik vond het ook niet leuk hoor, maar er zit toevallig wel een complete baby in je buik! Wie blijft daar nou slank bij...

14. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik hoor hier ook regelmatig: "Zowww wat een buik!" of iets in die richting en ik zeg dan altijd: "Ja groeit goed door he!" En dan is dat ook weer klaar.
    Ik ervaar het niet zo als kwetsend eigenlijk, zou het wel vervelend vinden als iemand stelselmatig dikzak ofzo zou zeggen!

15. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Ik word al weken vol medelijden aangestaard en dat vind ik best vervelend. Toen we op vakantie gingen met het vliegtuig stonden er andere nederlanders naast ons, die zei:
    gelukkig ben je van jezelf al stevig!!PARDON!!! Ik weet dat ik niet de slankste was, maar dat hoef ik van jou helemaal niet te horen!!

16. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Nou dat vind ik ook kwetsend zeg! Helemaal van een wildvreemde!

17. Susan09

Susan09 Niet meer actief

Bij mij is het heel wisselend, soms vragen ze of er geen 2 inzitten maar meestal zeggen mensen dat ik een bescheiden buikje heb, en daar word ik ZO onzeker van!

Deel Deze Pagina