huis kopen

Discussie in 'De lounge' gestart door matje, 30 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. matje

matje Niet meer actief

misschien een rare vraag maar ik vroeg me af of er mensen zijn met ervaringen.

ik zal bij het begin beginnen dan maar
    de ex van mijn man heeft in het verleden spullen gekocht op de naam van mijn man en niet betaald.
    Hij heeft dat toen dat uitkwam, nadat zij weg was gegaan, alles betaald, hierdoor heeft hij omdat het zo'n hoog bedrag e.d. was een bkr notering overgehouden.
    Ook ik heb door problemen met mijn ex in het verleden een bkr notering.

Nu wordt alles netjes voldaan enzo
    maar mijn man had het laatst over een huis te kopen (niet nu maar in de toekomst)

mijn vraag is kan dat?
    ondanks dat nu alles betaald word heb je die notering nog wel,
    Het schijnt wel te kunnen.
    Een oude huisgenoot van ons had zowel zakelijk als prive een bkr notering. (hij woonde niet voor niets bij ons)
    hij heeft onlang een huis gekocht.

Je staat dus bekend als financieel onbetrouwbaar (logisch, maar toch)
    Ik heb er geen verstand van maar is het voor ons mogelijk in de toekomst een huisje te kopen?

sorry voor het lange verhaal!!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou eens een hypotheekadvies by een bank aangaan. Zij kunnen je wel vertellen wat jullie mogelijkheden zijn. Heb je gelijk ook een richtbedrag voor jullie huisje..

3. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Als alles afbetaald is en er geen nieuwe schulden bijgekomen zijn, verdwijnt na vijf jaar de registratie', bij mijn weten. Tot die tijd is het erg lastig om zelfs maar iets simpels als een creditcard te krijgen...

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het kan wel, het ligt helemaal aan de situatie.
    Soms vallen er dan wel wat voordelige opties weg, door die negatieve registratie maar het hoeft niet altijd.
    Je kunt dit tzt gewoon uit laten zoeken door een hypotheker of bank.
    Een registratie bij BKR hoeft niet per definitie negatief te zijn. Als je bijv. eens een lening hebt gehad voor een studie ofzo heb je ook een registratie, alleen moet je zorgen dat deze registratie positief is en dus juist in je voordeel werkt, dan is het tevens een soort bewijs van goed betaalgedrag.

Onmogelijk is het dus zeker niet!
    Vrienden van ons zaten er ook diep in, ook door een ex van hem maar ze hebben toch een huis weten te kopen!

Elmo

Deel Deze Pagina