Wat ben jij voor soort moeder?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door zwangerevrouw, 28 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.826
    2.681
    113
    Een beetje 9 en 13 (vlog, de nummering klopt niet). Die andere nummers in ieder geval totaal niet.

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Nr 0 momenteel. De loeder moeder :cool:

3. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Haha ja m’n jongste van 6 noemt mij ook vaak: de allerliefste mamsie van de heeeeele wereld. De oudste (12)knikt dan afwezig ja.

soovi en siets vinden dit leuk.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.304
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denk dan toch nummer 4 muv de paardrijbroek en laarzen draag ik ook niet altijd.
    We hebben een hond en mijn kleding is niks waard. Loop op de dagen dat ik thuis ben ik een spijkerbroek of iets van een tregging ( komt in de buurt van een paardrijbroek) ;)
    Op mijn werkdagen loop ik er anders bij maar die kleding gaat bij thuiskomst direct weer de kast in ivm haren, vind ik zonde.
    Ik voel me er verder prima bij moet ik zeggen. Krijg nooit rare blikken ieder geval

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.710
    27.351
    113
    Vrouw
    #25 GroeneBomen, 28 nov 2020
    Laatst bewerkt: 28 nov 2020
    2,9 en 10.

Ik ben door nr 9 vaak net te laat of net op tijd op school in de middag waardoor andere ouders mij missen: mijn man (brengt elke ochtend kind) heeft de vraag al gekregen of er überhaupt een moeder is... ze waren verbaast dat ze hem een keer zagen met onze baby! Ze dachten single dad :p

Dus ik de chaotische onzichtbare ploetermoeder haha

Ben echt heel chaotisch, huis is ook niet echt netjes(maar geen teringzooi hoor). Ben ook altijd alles kwijt. Of vergeet dat hij met kleren aan moet zwemmen...
    (Man is wel gestructureerd dus dat botst :p)

Denise K, zwangerevrouw en Leni88 vinden dit leuk.
  6. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    Ik ben een beetje een gezonde balans van de 2-3-7-8-9 moeders denk ik. Hoop ik. Werk 36 uur, m’n man 40. Maar laten de kinderen geen minuut langer dan nodig is bij de opvang/anderen en zijn continu met hen bezig. Zij komen eerst, daarna ikzelf pas. Maar wel bewust heel zelfverzorgend en representatief. No way dat ik een moederslons word. :roflmao: Vergeet weleens een studiedag of tienminutengesprek, ja, maar eigenlijk nog nooit écht gemist.

7. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.713
    4.037
    113
    Overijssel
    Geen enkele...

citroenrasp vindt dit leuk.
  8. leentje86

leentje86 Actief lid

24 jan 2011
    410
    649
    93
    Absoluut nr 9! Ben wel op tijd en mis over het algemeen geen 10minuten gesprekken, maar kom er geregeld 's ochtends pas achter dat ze iets mee moeten hebben... ben dan schoenen kwijt, kan mn sleutels niet vinden etc. .
    Je wordt er wel creatief van, moet geregeld een alternatief bedenken omdat ik de boel niet voor elkaar heb.

9. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.147
    1.683
    113
    Ik denk een combi van 2, 3 en 8. Maat ik probeer dit hele jaar al ook veel meer op mezelf te letten zodat ik er juist ook beter voor de kinderen kan zijn

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  10. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.018
    1.754
    113
    Vrouw
    9 en 10,alleen ik haat knutselen doe dus er ook niet aan en enige hobby is bankhangen:D.
    Voel me er prima bij, zou het niet anders willen (ok,misschien wat meer energie en minder lui en wat socialer zijn)

citroenrasp vindt dit leuk.
  11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.290
    11.044
    113
    Combi van 2, 7, 9. Kleding is altijd netjes maar onderhoud van bv wenkbrauwen, haarverf kan beter, sport heb ik geen tijd voor, make up vergeet ik weleens als ik alleen kinderen naar school moet brengen. Ik werk veel, de "anderen" mbt opvang van de kinderen is mijn man, maar dat past blijkbaar niet in het stereotype. En ik ben een chaoot die vaak net op tijd is.

zwangerevrouw vindt dit leuk.
  12. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ik ben echt een ploetermoeder. Momenteel tijdens zwangerschap is dat alleen maar erger geworden. Maar, mijn kind is tenminste schoon en verzorgd ;)

PotjeGoud vindt dit leuk.
  13. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.923
    1.826
    113
    Leerkracht
    België
    7, behalve het trakteren met chips (dat doe ik niet... Daar maak ik wel werk van). Werk is belangrijk maar kinderen toch belangrijker (gelukkig ;):roflmao:) , werk wel 4 + dagen (5 namelijk) maar ik ben daarin geen uitzondering in Vlaanderen.

Vorig jaar bv ook naar een congres geweest, heerlijk :o:

Maar dit voelt ook het beste voor mij :)

zwangerevrouw vindt dit leuk.
  14. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Mix van 3, 5 en 13. Nummer 8 ook wel, behalve het stuk over de kleding.

15. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Eigenlijk 'van alle 15 punten een beetje moeder' :p (behalve bakfietsmoeder)
    Ik zie mijzelf echt niet in het zweet werken met zo'n ding. :cool:

Ik vergeet wel eens fruit of melk mee te geven in de schooltas. Ben ook wel eens te laat gekomen. Maar ben nog nooit een studiedag vergeten.

Ben klassenmoeder geweest vorig schooljaar. Alleen de oudste knutselt heel graag. Ik vind het een stuk minder leuk.

Make up draag ik bijna nooit, loop meestal op nike air max, maar sta zelden in sportkleding op het schoolplein.

Kinderen dragen een mix van merk en non merk kleding, en ook weleens 2e hands.

Oh ja en als loedermoeder herken ik mijzelf ook wel. :rolleyes:

16. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.802
    7.442
    113
    Vrouw
    In ieder geval de bakfietsmoeder, maar simpelweg vanwege het feit dat we een bakfiets hebben. Niet dat we ergens in een grachtenpand wonen.

Verder deel ploetermoeder, al zien mijn kinderen er dus echt niet altijd verzorgd uit. Wat ik hun schuld vind, want ze willen zelf hun kleding kiezen.

En dan ook de onzichtbare moeder, want ik ben graag in en om het huis en op dat vlak doen de corona maatregelen me niet zo veel.

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    5, 7, 14.
    Big Spender, Workaholic en Sportmum.

Ik voel me daar helemaal prima bij.

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Aanvulling, natuurlijk is het wel wat genuanceerder. Maar als ik MOET kiezen zijn die drie het meest op mij van toepassing.

Big Spender, omdat ik het gewoon leuk vind om geld uit te geven. Workaholic omdat ik doodongelukkig zou worden als ik maar 2 dagen zou werken en 3 dagen voor mijn kinderen 'moet' zorgen. Ik ben gewoon niet zo'n huismoeder, nooit geweest en zal ik nooit worden. Betekent natuurlijk niet dat ik nooit thuis ben of niet betrokken ben, maar ik hou van mijn werk en heb dat ook nodig (ik kan mijn eigen uren bepalen dus dat scheelt, ben niet gebonden aan kantoortijden en werk nu volledig vanuit huis. Dus dat maakt fulltime werken ook wel wat gemakkelijker). EN sportmum, tsja.. 2 zwangerschappen doen natuurlijk wel wat met je lichaam. Ik ben van mezelf klein en slank en dat wil ik graag zo houden. Het liefst sta ik elke dag om 7.00 even in de sportschool. Dit lukt doordeweeks wel een aantal keren :thumup: In het weekend sla ik dan vaak juist over omdat ik dan wil aanlummelen met het gezin / ontbijten etc etc

juf1987 en zwangerevrouw vinden dit leuk.
  19. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.047
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Nr 1, al is de bakfiets afgelopen voorjaar verkocht. Ze fietsen nu zelf. Verder herken ik me niet zo in de anderen.

20. Roodborstje2

Roodborstje2 Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Workaholic (hoewel de beschrijving wel erg negatief klinkt), big spender, enigszins beauty addict. Draag meestal geen make-up maar spendeer wel moeite aan mijn kleding, huidverzorging, haar en nagels.

Deel Deze Pagina