Ik ben nu bijna 5 mnd zwanger en sinds 2 weken zit mijn zoontje van 5 jaar aan mijn borsten door kusjes er op te geven, tegen aan te liggen en over strelen. Ik zeg ook dat hij het niet meer mag doen en ga verder van hem af zitten maar alsnog gaat hij door. Ik weet niet wat ik moet doen. Kan het komen doordat er melk in zit ?
oei das een moeilijke. misschien omdat je lijf ronder en knuffeliger word? ik zou hem wel duidelijk uitleggen dat jouw borsten van jou zijn. en niet om mee te knuffelen omdat dat een beetje raar is...... en mocht je bv gaan geven kun je dat over 4mnd altyd weer uitleggen... zou er nu geen eng ding van maken , maar wel een soort van "taboe "
Laat gaan het is een fase. Uitleggen dat hij alleen thuis kan en nergens anders. Juist doordat je hem afstoot kan hij het gevoel krijgen achtergesteld te worden aan de baby. Daardoor kan hij een hekel krijgen aan de nu nog ongeboren baby en dat wil je echt niet.
Mijn dochtertjes hebben ook heel erg goed door dat mijn lij veranderd is en dan vallen mijn borsten ineens heel erg op bij ze. Ze vinden het heerlijk om op te liggen En dan zegt de oudste: Ze zijn zo zacht mama. Ik moet er wel om lachen maar ik laat ze wel weten dat ik niet wil dat ze er steeds aanzitten. Dat ze er op liggen met hun hoofd,oke dat gaat nog net maar ik wil ook niet dat ze het opeens als speelgoed gaan zien. En nu weten ze heel goed dat ze er gewoon niet aan moeten komen. Voor de zwangerschap deden ze er ook niks mee dus nu moeten ze er ook gewoon vanaf blijven.
Als onze kinderen aan m'n borsten zitten, pak ik gewoon de handjes en doe de armpjes lekker om me heen. Dan krijgen ze wel een knuffel (en worden dus niet afgewezen of zo), maar zonder er veel woorden aan vuil te maken leren ze het denk ik wel een beetje. Maar ik heb nog niet gehad dat ze me er gingen kussen. Misschien kan je zorgen dat hij naast je zit en even lekker tegen je aan kan zitten, met je arm om hem heen? Ik heb trouwens ook het idee dat ons zoontje van bijna 2 jaar ook ineens wel eens meer aandacht voor mijn borsten heeft. Misschien ruiken ze anders als je zwanger bent? Tenminste, baby's schijnen op de geur af te komen, toch?
Ik heb nu ik zwanger ben weer hele gevoelige borsten. Heb dat ook aan DL uitgelegd, en dat ze er dus voorzichtig mee moet zijn (tijdens stoeien enzo). Nu aait ze er af en toe over: "zachtjes doen, vinden de borstjes fijn" superschattig Zolang ze dat niet de hele dag, te pas en te onpas, doet vind ik het prima.
Lief... Zou hem inderdaad ook niet van je afduwen, maar hem op een ander manier met je laten knuffelen. Kan zijn dat hij je ineens anders ziet met buik en al, en hij je gewoon fijn wilt aanraken. Misschien wilt hij de buik aanraken, maar durft hij niet zo goed en raakt hij daarom de borsten aan. Ik zou het er met hem over hebben, en voor de rest... Knuffel ze met je jochie, en hem altijd laten merken dat hij altijd met mama mag knuffelen maar dan misschien op een ander manier wat voor jou ook prettig is...
Oh ja, en onze jongste twee weten het verschil niet zo goed tussen buik en borsten. Als je vraagt waar de baby is, wijzen ze vaak naar m'n borsten . Maar ik heb ook nog nauwelijks een buikje (hoewel onze tweede pas zei dat ik dik ben Hahaha, boefje! Onze oudste heb ik al uitgelegd dat ze alleen tegen mij mag zeggen dat ik een dikke buik heb, en dan alleen als ik zwanger ben, omdat het bij anderen gevoelig kan liggen...)