Wat bepaald hoeveel je aankomt in je zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mappel, 13 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Bij mij is het juist omgekeerde wereld! Als ik zwanger ben kan ik snaaien wat ik wil, ik kom er niet van aan. Tot nu toe 2 kg afgevallen in deze zwangerschap! Ik geef er gewoon aan toe als ik eens zin heb in de Mac ofzo.... Normaal gesproken hoef ik daar nog maar naar te kijken en ben al een kilo aangekomen.

Moet wel zeggen dat ik iets zwaarder ben dan gemiddeld. Lijkt dat de zwangerschappen toch mijn hormonen en spijsvertering veranderen en ik alleen maar afval. Dus voor 9 maanden geniet ik daar even van!

Bij mijn zoon woog ik de dag na de bevalling 6 kg onder mijn startgewicht...

2. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Ik heb me hier in het begin ook heel druk om gemaakt. Ik ben lang en slank, heb echt een goed lijf. (Niet te dik, niet te dun). Maar nu, 27 weken zwanger en al 14 kilo aangekomen. In het begin lette ik heel erg op wat ik at totdat bleek dat mn meisjr niet goed genoeg was gegroeid. Nu eet ik gewoon wanneer ik honger heb en het kan me niks meer schelen. Afvallen komt daarna wel weer aangezien ik nu ook amper beweeg.

3. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    meid nie mee inzitten ;)

Ik eet echt niet meer dan vroeger, in tegendeel... veel dingen staan me niet meer aan en ik kom nu veel bij.. maar ik ben dan ook al 29 weken bijna.. compleet normaal.. nu is er een kilo of 9 bij...

ik ben nooit echt super mager geweest... niet extreem dik ofzo maar ik had ne pak en had er ook bang voor maar als ik zo foto's zie van sommigen op 15 weken denk ik ook van Oo amai!

4. Kiiimberleey

26 feb 2013
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi
    Hier ook een verleden met een eetstornis, super moeilijk....eerste weken van mijn zwangerschap super goed gedaan door stress helaas soms nog eetbuien, start gewicht voor zwangerschap was 54/55. Nu 16 ,5 week zwanger en 57 kg maar dit verschild zo per dag en weegschaal de ene dag kg erbij of eraf... ik eet super gezond met begeleiding van een dietiste omdat ik het zo vreselijk moeilijk vind....zelf heb ik een mini buikje maar boobies zijn 3x zo groot zeg tegen mezelf dat daar de kg zitten en in de babe natuurlijk... mijn vriendin is ook al met 24 weken 10 kg aangekomen w at ikzelf heel logisch vind die eet voor haast 3, en die kon met 12 weken der broeken al niet aan, ik pas gelukkig alles nog, behalve de bhs hahha
    Mijn tip let gewoon op wat je eet en probeer toch wat te bewegen

5. Janna

Janna Fanatiek lid

Misschien moet je proberen om niet elke dag op de weegschaal te staan. Dat zal vanwege je verleden met een eetstoornis misschien moeilijk zijn en wellicht heb je dat zelf ook allang bedacht, maar ik dacht, voor de zekerheid post ik toch de tip.

Het is inderdaad zo dat gemiddeld genomen vrouwen met een lager BMI voor de zwangerschap meer aankomen dan met een hoger MBI. Dat is inderdaad omdat je vetreserves nodig hebt om de zwangerschap te voldragen en daarna borstvoeding te geven (dat laatste is natuurlijk niet verplicht, maar de natuur is daar wel op ingesteld). Als je een laag start-BMI hebt, moet je meer aankomen om je vetreserves op peil te krijgen.

Ik ben 20 kg aangekomen tijdens mijn zwangerschap. Toen de vk na een dag of 10 de hechtingen van de ks kwam verwijderen riep ze bij het zien van mijn buik verbaasd uit: "heeft daar een kind in gezeten?!" Het heeft nog wel een tijdje geduurd voor ook de laatste kilo's eraf waren, maar dat is echt vanzelf gegaan. Ik heb er niet voor gediƫet, gesport of wat dan ook, maar gewoon normaal gezond gegeten.

Ik ben het met bri eens: zolang je je niet laat gaan in ongezonde eetgewoontes komt het heus wel goed.

6. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier nu 20kg aangekomen en moet nog 5,5 week..

Ik hou al sinds vrij vroeg in de zwangerschap vocht vast, dat helpt al niet voor de kilo's.. En in het 1e trimester was ik erg moe dus kon niet meer sporten (vroeger min. 2x per week), en vanaf 2e trimester rug- en bekkenklachten, dus van regelmatig bewegen naar zo ongeveer 0 gegaan..

Ik snoep niet overmatig, eet gevarieerd, maar heb wel een stuk meer honger gekregen tijdens de zwangerschap.. Tja dan moet je eten, anders wordt je misselijk en flauw.. Ik at 's ochtends iets extra's tussendoor, 's middags een boterham extra, eind vd middag nog een boterham extra en 's avonds laat voor het slapen gaan nog een soort v maaltijd extra (yoghurt/cruesli oid..) omdat ik anders midden in de nacht wakker werd vd honger.. Dus dat in combinatie met weinig beweging tikt ook wel aan ja..

Ach, straks weer lekker bewegen en dan komt het vast wel weer goed :D

7. jony

jony Actief lid

11 nov 2012
    434
    0
    0
    Ik ben zelf wat zwaarder en mijn moeder en zus zijn enorm veel bijgekomen tijdens de zwangerschap. Ik maakte mij hier ook wat zorgen over.
    Ik let niet op mijn eten, en eet lekker waar ik zin in heb.

Bij mijn eerste zwangerschap 11kg bijgekomen
    Bij mijn tweede 8kg.
    Nu was ik op 29 weken reeds 8kg zwaarder. Je moet het nemen zoals het komt denk ik....

8. Gazy

Gazy Niet meer actief

Je vreetbuien!! :D

9. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Ik herken het enorm hoor! Was er ook erg bang voor.Ik kwam in het begin razendsnel aan!
    Ik begon met 74.2 (ben 1.70) maar het stond niet verkeerd, stevige billen en bovenbenen, slanke buik en taille.

Nu ben ik zwanger, heb ik EN, de dikkere billen, benen, maar ook nog een bolle buik en giga borsten, waar ik eerst slank oogde lijk ik nu een bolletje.. Maar ach!

In het begin kwam ik snel bij, zat met 18 weken al op 81kg. Nu ben ik ruim 23 weken en sta al 4 weken op 82.

Groot stuk genetisch bepaald denk ik, mijn moeder ging hetzelfde. Hard in het begin en tussen 20-28 weken stond ze stil. Met 16 weken was zij al 8 kilo erbij en uiteindelijk heeft ze het tot 12kg beperkt.

Als ik nu stress heb over m'n gewicht kijk ik even op m'n moeders gewichtkaartje. Dat telt me gerust!

Ik ben overigens niet enorm aan het vreten..

Deel Deze Pagina