Mijn zoontje van nu bijna 5 maanden heeft koemelkallergie en krijgt daarvoor Nutramigen 1 en hij heeft verborgen Relux en krijgt daarvoor zantac 3 ml. Hij sliep/slaapt altijd al vrij weinig overdag en was/is veel aan het huilen maar s'avonds na de fles van 19:00 uur slaapt hij altijd goed (heel vreemd vind ik dat) tot de volgende ochtend 07:00 uur. Sinds een tijdje is hij weer erg onrustig en strekt zich weer met armen en benen en spuugt weer melk op wat weer erg zuur ruikt, en huilt ook weer dat hij de fles eerder wilt hebben en huilt als hij een boertje of zo dwars heeft zitten, heb daardoor weer de huisarts gebeld en heb nu ook Losec gekregen om uit te proberen wat het doet, (icm met de Zantac) maar als ik de buisluiter lees dan schrik ik er erg van, zulke nare bijwerkingen. Ik weet dat het niet hoeft voor te komen maar toch... Nu is mijn vraag aan jullie of jullie babytjes last hebben gehad van eventuele bijwerkingen en hoe gaven jullie die Losec. En reageerde jullie kleintje goed op de Losec? Zo in z'n mondje spuiten is geen optie dat vond hij met de Zantac ook al niks, daarom doe ik dat door de fles en dat gaat goed. Hij heeft sinds kort ook weer erg schrale wangetjes zou dat door de verborgen Reflux kunnen komen of van de koemelkallergie? Erg lang verhaal weer sorry maar ik hoop dat iemand mij hier het antwoord op kan geven. Liefs wolly
Ik kan je geen antwoord op je vraag geven maar ik wil je wel adviseren om eens na te denken over een Osteopaat. Lotte had ook heeel erg veel klachten vanwege verborgen reflux en sinds de bezoekjes aan een osteopaat is het helemaal weg! We hebben echt een ander kind gekregen. Veel succes in ieder geval
Ik heb voor mijn dochter een tijdje losec gebruikt. In een flesje lukte niet want het bleef in de speen hangen. Wat ik deed was het pilletje oplossen in warm water, daar wat flesvoeding bij en dan in een 5 ml spuitje en op mijn pink laten zuigen en dan de inhoud van de spuitjes in het mondje doen. Mijn dochter vond het echter zo ontzettend vies dat ik nu nexium heb gekregen van de kinderarts en dat gaat veel beter. Zit ook een sinaasappelsmaakje aan. Gebruik je ook nutriton trouwens? want dat zou je ook nog kunnen verhogen tegen het spugen.
@Beatrice: Naar een osteopaat zijn we al geweest maar dat heeft niks geholpen helaas, ik wilde dat graag eerst proberen namelijk voor hij aan de medicijnen zou gaan. Maar ja, nu kan het niet anders. @Pinguin: Ja klopt die bolletjes gaan niet door de speen heen, dus ik dacht miss dat ik een papje kan maken en dan net voor de papfles van 19:00 uur en dan een aantal bolletjes tussen de pap op een lepeltje en dan geven. Ik weet niet of jij tablet vorm had of ook die bolletjes in een capsule vorm, want die bolltejs mag ik niet kapot maken anders verliest het de werking. Die Nexium is dat ongeveer het zelfde als de Zantac en doe jij dat ook door de fles heen? En reageert ze daar goed op? Ja de Nutriton gebruik ik al maanden en doe daar al 3 schepjes door heen (180+6) en 3,5 bij de laatste fles (210+7) en dan nog 2 rijstebloem bij de laatste fles. Maar dat zou ik nog kunnen verhogen idd.
Die Nexium reageert ze in principe goed op. Ze heeft al wel een tijdje eczeem maar weet niet of het daar van komt. Merk wel dat het een minder heftige werking heeft dan de losec, want daar kwam nog maar heel weinig mee terug. Ik had pilletjes die in water uiteen viel in bolletjes. Als je het door pap kan geven zou ik dat aanraden want het is ècht vies!
@Pinguin: Wat fijn dat ze goed reageerd op de Nexium. Ik heb geen idee of eczeem een bijwerking is, staat dat toevallig er niet tussen in de bijsluiter? Wat was jou ervaring met de Losec dan toen je dochtertje het gebruikte?
wat een getob he... ik weet er helaas over mee te praten want mijn zoontje (nu 6 weken) zat voor hij 2 weken was al aan de motilium en de zantac. Eerst werd gedacht aan reflux maar nu is het vermoeden toch dat hij koemelkallergie heeft. Sinds 10 dagen geven we hem nutramigen en hij lijkt er goed op te reageren (fingers crossed..). Overdag slaapt hij ook zeer onrustig en in de avond beter, dat herken ik. ik weet helaas geen antwoord op je vraag over Losec. Ik had wel een vraag aan jou: mag je zantac met de melk vermengen? Ik geef het altijd vlak voor een voeding (2 x per dag), ik doe met een spuitje 1 ml in de top van een flesspeentje (wat ik op z´n kop hou) en draai dan de rest van het flesje erop. Snel in z´n mond en hij zuigt het zo op. Toen ik het nog met een spuitje in zijn mond deed, had hij er vreselijk veel moeite mee en hapte hij keihard naar lucht als ik het gaf. Er zit ook een hele sterke pepermuntsmaak aan. Heb medicijnspenen besteld maar die zijn veel te groot, dat ga ik mijn mannetje niet aandoen.. misschien kunnen we elkaar wel meer tips geven, voor mij is de reflux- en kma-wereld een nieuwe wereld. (en vinden jullie het ook zo erg voor je kindje? ik heb tot nu toe erg verdrietige weken gehad, dit had ik me niet zo voorgesteld toen ik zwanger was.. ) sterkte Amber
@Amber: Ja erg is dat he als je je kleintje zo'n pijn en last ziet hebben. Ikzelf heb er ook erg veel verdriet van gehad en nu nog hoor, dat hij zoveel huilde en pijn heeft en dat hij er niet van kan slapen overdag, nu slaapt hij sinds afgelopen zaterdag weer meer overdag dus dat is een pluspuntje, hopelijk gaat het nu voor altijd goed Maar ik kan goed begrijpen dat je het heel erg vind. Koemelkallergie hangt ook vaak samen met verborgen Reflux. Mijn zoontje had met 7 weken dan die koemelkallergie en is toen ook opgenomen geweest en in het zh kreeg hij toen die Nutramigen en daar reageerde hij heel goed op maar later begon het gehuil dus weer en ben er sinds een maandje zelf achter dat het verborgen Reflux was (wel eerder aangeven bij cb en kinderarts maar ze geloofde mij niet) Gelukkig slaapt jou kleintje ook s'avonds anders ben je helemaal geradbraakt pfff. Gelukkig dat hij het goed doet op de Nutramigen, hopelijk blijft het ook goed gaan. Die Zantac mag idd door de melk, hier was het ook een gevecht met dat spuitje. Ik doe de zantac door de hele aangemaakte fles, dat mocht ik zo doen en kon geen kwaad. Je moet er alleen voor zorgen dat hij zijn flesje dan ook leeg drinkt anders krijgt hij niet genoeg.