Wat besteden jullie per maand aan kleding?

Discussie in 'De lounge' gestart door annet1985, 1 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb anderhalf jaar niks voor mezelf en mijn vriend gekocht. Het bedrijf waar ik werkte moest ermee stoppen toen mijn zoontje 1 maand was. Dus werkloos. Daarna een job voor 3 maand, weer werkloos daarna een leuke job maar ik was nieuw dus met rustige periodes moest ik thuis blijven en nu gaat het weer goed.
    We bespaarden op alles behalve op ons zoontje.
    Voor vriend en ik dit jaar 100 euro uitgegeven.
    Voor ons zoontje wil ik niet weten. Hij kreeg gewoon wat hij nodig had. Heb voor de winter denk ik nu 200 euro uitgegeven en dadelijk gaan we ook voor hem winkelen

2. Melief

Melief Niet meer actief

Hebben niet echt een vast budget ofzo, kopen als we wat zien. Denk dat man ik ik ong 50 euro pp per maand uitgeven en voor dochter toch wel 75/100 :)

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wij hebben ook geen budget, kunnen gemakkelijk een half jaar niks kopen ;)

Meestal voor de zomer en de winter loop ik de kast na en kijk ik wat we allemaal hebben en eventueel nodig hebben, dat wordt dan gekocht maar verder niks.

4. Rostie

Rostie Actief lid

23 jun 2014
    199
    0
    0
    ik koop niks per maand maar meer per seizoen.
    voorjaar zomerjas en zomerschoenen + sandalen en zomerkleding hele gezin totaal 1200,-

winter gaderobe ben ik bijna klaar mee, oudste hoefde alleen nieuwe winterjas en schoenen en veel nieuwe kleding daarvoor zit ik nu op:
    70,- jas 100,- schoenen, kleding 691,-

jongste heeft 2 setjes nieuw die zitten bij het bedrag erboven in en kan voor de rest vooruit met kleding van de oudste en wat ze nog aan past.

Ik heb posititekleding gekocht en moet er nog wel wat bij aanschaffen heb nu winterjas en 3 broeken maar moet nog wat positieshirts, of normale wat ruimer vallende en nog 2/3 broeken wil ik erbij. totaal zal dat iets van 150 nog zijn dus zit ik op 250,- voor mezelf.

man moet een nieuwe winterjas en 2 broeken en 2/3 truien maar dat moet nog aangeschaft worden. 250,-

totaal winter: 1360,-

5. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    We hebben geen budget.. Ik koop iedere maand wel wat voor mezelf en E. Vriend heeft meer als genoeg 😜

Denk dat ik op ong. 150 p.m zit??

6. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik heb eigenlijk geen idee.. Kan in een maand zo een paar 100 euro zijn en dan kan ik ook zo een maand niks kopen! Denk dat het een goedkope winter wordt, want tot nu toe is het niet mijn collectie :D

7. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een vast budget per maand liggen voor kleding €75 voor het hele gezin. Maar stel dat we net voor beide dames nieuwe schoenen nodig hebben, dan heb ik daar n buffer voor. Nu met de kinderbijslag een hele voorraad winterbasics geshopt ( van ondergoed tot sweaters, jeans en winterjassen) dus voorlopig ben ik weer klaar voor de meiden. En hetzelfde geldt voor eigen kleding. Nu ik zwanger ben, wel wat geïnvesteerd in positiebroeken en wat lange shirts. En manlief moet voor het werk op chique, dus om de zoveel maanden een stel nieuwe broeken en blouses.

8. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Voor onszelf geen budget aangezien we beide een aparte rekening hebben. Voor de kids leg ik voor de kleding en schoenen 35 pw aan de kant per kind dus in een jaar is dat 1800 euro wat ik per kind kan besteden aan kleding

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.139
    113
    Geen budget, de ene meer dan de andere, maar ik denk gemiddeld toch wel zo'n 200-300 per maand?

10. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Voor mijn man is dat niet veel. Hij verslijt bijna geen schoenen en heeft voldoende kleren in de kast. Voor zijn werk heeft hij werkkleding.
    Voor mijzelf daarentegen is het wel meer. Ik koop meestal mijn kleren bij Ulla Popken (de kleding valt mij in maat 44-46 beter dan bij andere winkels) maar betaal daar dus (voor mij gevoel) ook iets meer voor. Laatst nog een spijkerbroek en 1 shirt gekocht en was al € 160,00 kwijt. Gemiddeld red ik het denk ik dus net voor mij alleen met € 100,00 in de maand.
    Voor mijn meisje geef ik bijna maandelijks geld uit aan kleren. De ene keer is dit € 75,00 de andere keer weer € 150,00. Voor haar red ik het dan gemiddeld net niet per maand met € 100,00. Dus wij zitten sowieso wel op meer dan € 200,00 in de maand. Hier heb ik de schoenen dan niet in mee gerekend. Dit is voor mijn meisje ongeveer 1x in het kwartaal. Dan zijn het twee paar goede schoenen (zo rond de € 90,00) en nog een paar goedkopere (zo rond de € 40,00). Ik zelf koop ongeveer 2 a 3 paar per jaar van gemiddeld € 175,00 per paar. Omdat ik natuurlijk ook niet altijd het geld direct kan missen heb ik hiervoor een apart spaarpotje want dan (hopelijk) altijd goed gevuld is voor dit soort aanschaffen.

11. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    deden wij eerst ook niet maar we besteden ongeveer 1200/1300 per jaar aan kleding dat hebben we nu over de maanden verdeeld we maken nu steeds van alles potjes. Is dus niet zo dat er iedere maand voor 100 gekocht word.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb geen idee

Ik koop wanneer we iets nodig hebben.

De kinderen meestal 4 kee per jaar ( de seizoenen) en voor mezelf tussendoor wat...schoenen zijn het meest kostbaar...een jas koop ik niet elk jaar nieuw voor mezelf...mijn man ook niet.

13. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Geen idee. Elke maand weer anders. Net bij de zeeman leuk rokje + vest gekocht voor dochter. €10,00 euro. :D

Denk dat we gemiddeld zo 50 euro per maand uit geven.

14. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Euhm..
    Ik denk zo rond de 1000 eu per persoon per jaar. Incl schoenen, jassen ed.
    M'n man iets meer maar die draagt pakken voor zijn werk.
    Overigens koopt hij geen "dure" pakken.

15. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Nou voor mijzelf 200 per jaar of zo heel weinig in ieder geval.
    Voor mijn meiden koop ik heel veel op de rommelmarkt.
    Dus voor alle drie ong 1000 per jaar.

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Oh dat verschilt zo erg en zou precieze bedragen ook niet weten. Ik houd wel erg van winkelen..
    Maar ik koop niet elke maand voor een bepaald bedrag kleding, ik koop wat ik zie en leuk vind. Dit is de ene maand meer dan de andere maand.

17. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Leuk topic om te lezen wat iedereen uitgeeft.

Ik koop niet maandelijks iets maar eerder per kwartaal wat voor mezelf en dochter. Ik denk zo een 300-400 euro per kwartaal voor ons samen. Manlief koopt weinig kleding, een broek en shirt/trui per kwartaal. Het scheelt dat hij werkkleding heeft en alleen in het wknd zijn eigen kleding draagt.
    Ik moet er elke dag toch wel leuk uitzien in mijn eigen kleding dus ik heb ook meer nodig.

18. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Ik vind het wel heel knap als je voor 100 euro of minder kleding kan kopen voor n heel gezin!

Wij hebben niet een vast budget per maand wat we mogen besteden, maar kijken gewoon wat nodig is.

Net even gekeken en voor zoon hebben we gemiddeld afgelopen jaar 100 per maand uitgegeven. Voor dochter iets van 70 per maand. Kunnen helaas geen kleding doorschuiven..jongen naar meisje. Daarnaast komt nog de kleding voor onzelf. Zelf kopen we niet zo veel, maar als we iets kopen zit je zo over de 100 euro. Een broek en truitje is zo 150.

Voor de kids een paar schoenen zit je toch snel op de 70 euro per paar. Een jas idem.

Nou wonen wij op een dorp, dichtstbijzijnde stad om te winkelen is 30 min rijden. We werken beiden fulltime en hebben geen zin om dan in t weekend altijd maar weg te moeten dus bestellen we veel via internet. Dan kom je ook voor de kids toch al snel op merkkleding uit.

19. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik sta wekelijks op rommelmarkten van maart tot oktober om te verkopen, en daar koop ik ook alle kleding voor ons gezin. Betaal zelden meer dan 1£ voor een kledingstuk, sterker nog, meestal is 50pence al aan de hoge kant.
    Vorige week nieuwe schoenen gekocht voor de oudste, die waren echt nog nieuw, kaartje zat er aan voor 1£. Voor mezelf heb ik nu een "grote" uitgave gedaan, mijn Uggs (4 jaar geleden gekocht toen we het zeg maar heeeeel ruim hadden) waren compleet stuk, gat er in dus moest nieuwe hebben. Vond op de rommelmarkt een paar weinig gedragen originele uggs en die vrouw moest er van af. Kreeg ze voor 5£ mee, dus dat was een koopje.

Voor de rest krijgen we ook veel partijen binnen die wij dan weer verkopen en daar vis ik ook regelmatig eea uit voor ons. Dat kost qua inkoop misschien 10pence per stuk.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Ik koop niet elke maand evenveel maar wij kopen wel vaker wat ipv 2x per jaar een grote hoop...vind ik ook niks aan...daar ben je toch zo op uit gekeken??

Ik hou het niet precies bij maar ik denk ongeveer zo'n 200-300 euro per maand.

ik ben wel oprecht benieuwd naar degenen die minder dan 100 euro per maand voor het hele gezin uitgeven, wat ze dan in de kast hebben hangen en waar iedereen shopt

Deel Deze Pagina