Wel grappig om te lezen. Mijn orthopeed zei dus precies het tegenovergestelde Zo zie je maar dat meningen erg uit een kunnen lopen. Ik kijk altijd goed naar de schoenen voor mijn dochter. Ik heb ook wel een s gehad dat ze een duur paar aan had en dat deze helemaal niet goed zaten (ze stapte er echt duidelijk naast). Ik denk dat het een kwestie is van goed passen en kijken. Soms zitten de goedkopere schoenen al goed en de duurdere niet en soms net andersom. Het is voor mij in ieder geval niet iets om verplicht op te moeten besparen. Als het een duur paar is dan is het maar zo. Mijn dochter heeft op dit moment twee paar goede schoenen, een paar klompjes, een paar regenlaarsjes en een paar sneakers. Wisseling van schoeisel is ook belangrijk en soms mag er (volgens mijn orthopeet) ook best eens op mindere schoenen gelopen worden voor de ontwikkeling van de voet. Als voorbeeld noemde hij regenlaarsjes van bv de Hema. als ze die een keer aan zou hebben zou het echt niet erg zijn zolang het niet dagelijks is. Dus ook de afwisseling werd hier aangeraden. De klompjes vond ik gewoon leuk en ze kan zich er goed op redden en is er helemaal weg van.
wow, dat is best prijzig ( in mijn ogen ) voor een pyama. Ieder voor zich natuurlijk maar een pyama, wat heb je er eigenlijk aan? Niemand die het ziet want iedereen om je heen slaapt ook gewoon en als je wakker word dan trek je je kleding weer aan. Zo kijken wij er tegen aan dus ik vind een 10tje meer dan genoeg voor een pyama.
schoenen koop ik trouwens altijd in de aanbieding zoals je afgelopen woensdag had bij de Scapino ( 2e artikel voor een euro ) dan heb je twee paar schoenen voor de prijs van 1 en dat is gewoon leuk shoppen. Hier hebben ze trouwens 1 paar nette schoenen dan 1 paar oude schoenen voor buiten en dan nog een paar laarzen.
Ik weet het niet precies, ik denk gemiddeld maximaal 100 euro per maand voor het hele gezin bij elkaar, maar waarschijnlijk is het wel minder. Er gaan maanden voorbij dat ik helemaal niks koop en dan bestel ik ineens voor 150 euro in 1x bij Wehkamp.
tja, zo ken ik er nog een paar he ik werd vroeger los in wandelwagenbak vervoerd op de achterbank en ik leef ook nog. toch weten ze nu dat het gevaarlijk is en doen we kids in een stoeltje..... mijn opa is 90 geworden en rookte er flink op los. is roken dan gezond? nee.
nee. ik heb denk ik 30 paar sokken. tuurlijk slijten er een aantal maar voor 2 euro heb ik een nieuw paar. bh's van 30-50 euro echt niet dat ik die koop. gewoon een bh van de zeeman, hema whatever. in de aanbieding. no way dat ik zoveel geld uit ga geven aan een bh die onder mn shirt zit. vorig jaar voor 20 euro onderbroeken gekocht en die doen het nog prima en zijn niet versleten. niet nodig dus. ik heb dit jaar 1 spijkerbroek en 1 shirt gekocht voor totaal 25 euro. voor de rest hangt er genoeg in de kast. en nee, ik loop er niet als een slons bij maar ik ga niet met alle mode mee. dan kan ik elke maand wel wat nieuws aanschaffen. en voor wie? ik voel me prima in de kleding die ik in de kast heb hangen. en is iemand het er niet mee eens, dan kijkt diegene maar de andere kant op. ik ga geen nieuwe kleding kopen om er voor de buitenwereld modieus of hip uit te zien.
Volgens mij heb ik dit al meer keer door jou horen zeggen. Maar ik kan voor mijn kinderen echt geen goedkope schoenen kopen. Ze hebben alle 5 breedtemaat 2,5. En dat verkoopt Scapino of van Haren echt niet. Of vindt jij dan dat ze geen gezonde voeten hebben. De goedkope schoenen worden gemaakt in fabrieken waar ze uit gaan van 1 standaardbreedte. Lekker goedkoop natuurlijk maar niet handig als je daar buiten valt...
Een x aantal honderd per jaar voor het hele gezin. Ik koop zeker niet maandelijks kleding, gewoon het hoognodige.
Geen vast bedrag per maand. Ik shop graag in de uitverkoop als dat kan en neem zo nu en dan voor mijn oudste wat mee in de volgende maat. Toevallig pas voor mezelf geshopt kleding en schoenen denk wel 300,- uitgegeven. Maar nu heb ik de komende tijd niks nodig. En de meiden ook niet. Mijn vriend zou wel eens wat mogen kopen maar is niet zo'n shopper.
ik koop lang niet elke maand kleding. voor de kids 1x in de 3maanden denk ik en voor ons 2x per jaar..? eergister toevallig kleding voor mezelf besteld. broek, shirt, schoenen, vest. en was zo'n 150,- kwijt. moet eigenlijk nog een nieuwe bh hebben maar in mijn maat zijn ze niet te betalen dus wacht daar altijd (veel te) lang mee
Ik neem gemiddeld maandelijks 450,- op voor kleding/schoenen. Zelf geef ik daar het meeste aan uit (gem. 300,- pm (maar in een jaar 4 kledingmaten afgevallen dus ik moet eigenlijk alles opnieuw kopen, van vorige jaren past werkelijk niets meer). Man koopt per kwartaal en geeft per jaar +/- 2000,- uit. Kids de rest en koop ik wanneer t nodig/leuk.
Denk een 50 euro voor mijzelf en 50 euro voor dl. Vl koopt zijn eigen kleding van zijn eigen geld dus daar heb ik geen idee van.
Tja we hebben best vaak dat we sweekends best lang in ons pyjama lopen ze blijven lang mooi en ze gaan 9 vd 10 x 2 winters mee..
Dat kan inderdaad. Wij zijn echt niet van die mensen die de hele dag in de pyama kunnen hangen Vind ik ook zo zonde van de dag. Natuurlijk hebben we wel eens gewoon makkelijke kleding aan zoals een jogging broek met een makkelijk shirtje ofzo maar de hele dag daar in hangen? Nee das niets voor ons
Ik koop iets als ik daar zin heb... en das best vaak bedenk ik Gemiddeld 100 - 150 euro per maand voor mezelf, 50 euro per kind, mijn man koopt 2 x per jaar heel veel, geeft dan gerust 700 euro in één keer uit bijvoorbeeld. Ik ben echt gek op shoppen. Een paar jaar geleden hadden we het minder ruim met ons geld, dus shopte ik maar af en toe. Vond ik geen probleem overigens. De laatste jaren zijn we er financieel veel op vooruit gegaan, dus heb ik volop shopruimte, heerlijk!
Ik lees hier dat veel mensen ondergoed voor de kids bij de Zeeman kopen. En dat het zo mooi blijft.... Tell me, wat doe ik fout? Ik vind het zo armoedig na een paar keer wassen, het wordt vaal en de stretchkwaliteit laat te wensen over. Ik ben er helemaal vanaf gestapt en koop voor mijn zoontjes alleen nog maar het ondergoed van Vingino, niet voor het merk, maar echt omdat dit dus wel supermooi blijft.
Geen idee. Denk deze maand 300 voor ons drie. We hebben nu deels de winterkleren in de kast liggen. Dochter kan qua shirt nog zat aan van vorig jaar. Misschien hooguit dan nog iets dat ik leuk vind.