wat besteedt jij aan kleding voor jezelf (en partner??

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 25 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Oh mijn man gaat twee keer per jaar winkelen. Voor de zomer en winter. Dan besteedt hij voor ieder seizoen rond de €800. Dit is inclusief jas en schoenen.

2. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Hoeveel wij per maand uitgeven weet ik niet precies, maar ik gok (gemiddeld) rond de 250 euro per persoon.

Vriend koopt voornamelijk spijkerbroeken van Diesel of Pall Mall (tussen de €90 en €200 per broek gok ik) en t-shirts/truien zijn ook al snel rond de €50 tot €100 per stuk.
    Eenmaal per jaar een winterjas van circa €200 tot €300 plus nog een zomerjas, maar die laatste is meestal wat goedkoper.
    Vriend heeft een liefde voor mooie overhemden, pantalons én nette schoenen dus ook daar wordt maandelijks/jaarlijks een leuk bedrag aan besteed.

Voor mezelf geef ik denk ik iets minder uit, alhoewel mijn schoenen en jassen altijd veel duurder zijn. :)
    Ik geef gemakkelijk meer dan €200 uit aan een mooie jas of schoenen, maar kan qua kleding wel weer prima slagen bij Zara of H&M.
    Blazers en jurkjes voor mijn werk koop ik meestal bij de Bijenkorf (alhoewel Zara ook leuk is!) en ik bestel ook regelmatig via webshops.

3. Nati

Nati Niet meer actief

Sinds ik Marktplaats heb ontdekt niet veel meer. :D Ik heb er een sport van gemaakt leuke (nieuwe!) items voor weinig te scoren, maar dat deed ik ook voor MP al in de winkels (outlet, uitverkoop).

Laatst heb ik op MP drie leuke 'merk' jurken bij elkaar geshopt, die in de winkel EUR 310 bij elkaar kosten (kaartjes zaten er nog aan). Ik heb er nog geen EUR 70 incl. verzenden voor betaald.

Mijn man gaat twee keer per jaar shoppen en geeft dan in een keer 200 Euro uit aan T-shirts, truien enz. en daar kan hij dan weer een tijdje mee vooruit. Hij koopt nog weleens een spijkerbroek tussendoor voor EUR 80-90. Schoenen koopt hij bijna nooit helaas, daar loopt hij op tot ze uit elkaar vallen! Dus misschien een paar per jaar of zo.
    Hij heeft wel dure hobby's en geeft makkelijk honderden euro's uit aan fietskleding e.d.

Ik lees hier vaker dat vrouwen na de komst van hun kinderen geen geld meer aan kleding voor zichzelf besteden, maar helaas heb ik daar helemaal geen last van, ik blijf het leuk vinden om (goedkoop) voor mezelf te gaan shoppen! :cool:

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Geen idee, ben van het online shoppen (wehkamp/bonprix/H&M) maar koop zeker niet elke maand wat en loop er echt verzorgd bij ;) ...m'n zus en ik lenen ook af en toe wat van elkaar, lijkt het net of we wat nieuws hebben :D

5. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee...500? per jaar? ik weet het echt niet! ik koop 's zomers en winters schoenen, slippers in de zomer, 3 a 4 broeken in de zomer en 3 a 4 per winter, maar dan vaak van de Shoeby, 30-50 euro of America Today Outlet (15 euro). Verder ondertruitjes, truien en shirts als ik het nodig heb. En sportkleding, ik sport veel. Denk dat ik dan misschien alles bij elkaar, met lingerie (2 bh's a 80 euro per jaar) op 800 zit.

6. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Denk zo rond de 300 tot 400 euro per maand. Voor mijn man zijn we al snel 200 euro kwijt. Hij koop voornamelijk (spijker) broeken van Pall Mall.

Het wisselt dus een beetje per maand.

7. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hahaha, goed topic dit... in mijn geval dus teveel.
    Ik koop niet vaak, maar als ik ga, ga ik helemaal los. En dan van alles, van de uitverkoopjes tot de designers. En dan ga ik meestal nog een keer per jaar met vriendinnen shoppen in NY, en ik wil niet eens bedenken wat ik daar uitgeef, want dan wil ik nooit meer gaan.
    Wel draag ik alles wat er in mijn kast zit en heb ik niet veel kleding. Ik draag liever alles op dan dat ik het weg moet doen terwijl ik het amper heb gedragen.

Mijn man leeft doordeweeks in maatpakken en hemden en heeft een dure smaak in schoenen. Zo jammer dat hij thuis meteen naar boven gaat en zijn trainingsbroek aantrekt.

En ook veel sportkleding, we sporten beiden 3 a 4 keer per week, ongeacht het weer. En zullen we de skikleding ook maar niet meerekenen?

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Oeiii.... kleding, ik ben er gek op en ben een echte impulskoper en kan het niet laten hangen in de rekken :D

Jurkjes, schoentjes, bloesjes, skinny's, leren jasjes..... I love it!
    Ik koop niet het goedkoopste, maar ook niet het duurste, ik denk gemiddeld 150 - 200 euro per maand en dan meestal in mei en september nog een keer 'echt' los voor de zomer en winter.

Mijn man haat winkelen en gaat maar 2 x per jaar.
    Hij geeft dan zo'n 500 euro per keer uit denk ik.

9. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

150 tot 200 per jaar schoenen en kleding ik koop bijna alles 2e hands

10. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    ik koop elke maand voor zo'n 100-200 euro kleding.. ene keer iets meer andere keer iets minder. ik heb ook fases, de ene keer koop ik veel kleding (zoals nu, lente in mn bol) en de andere keer weer liever cosmetica :) ben echt sen shopper.. makes me happy

11. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Alles in totaal een 4 à 500 euro per jaar maximaal aan kleding.

Schoenen hangt een beetje af hoe rap ze slijten. Ik koop er niet elk jaar nieuwe, maar als ik er koop is dat gelijk een hap van 70 à 100 euro of meer.

Ik koop het wel allemaal in schijfjes. Als ik iets leuk zie hangen van truitje of nodig een nieuwe broek moet (mijn broeken slijten als gek).
    Mijn truitjes variëren van 20 euro tot 50 euro per stuk. Maar gaan wel altijd minimaal 2 à 3 jaar mee. T-shirtjes koop ik meestal in promo aan 5 euro per stuk of bijvoorbeeld per 2 of 3 (10 à 15 euro).
    Mijn broeken zijn meestal algauw 50 euro of meer per stuk. Ik heb er nooit veel tegelijk, dus ik wil wel dat ze degelijk zijn (en ik pas met mijn maatje 50 niet overal in).

12. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Als mijn partner overigens aan 100 euro per jaar zit, zal 't veel zijn.
    Hij koopt alleen maar héél af en toe 1 of 2 jeansbroeken bij.
    En hij wil persé elke dag een zwart t-shirt aan ... Als er dan een aantal kapot zijn, holt hij weer effe naar Zeeman om er nieuwe te kopen.

Zijn fleece truien gaan al een eeuwigheid mee, lijken echt wel onverslijtbaar en heeft zijn moeder 10 à 15 jaar geleden ofzo nog gekocht.

Schoenen krijgt ie op zijn werk (met stalen tippen), hij koopt alleen nog af en toe een paar sandalen voor in huis.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik koop eigenlijk alleen schoenen nieuw en in uitverkoop voor mezelf. Max 70 euro per jaar in totaal. Laarzen, lage schoenen en bijv Regenlaarzen ( om hond uit te laten) of slippers als die van jaar ervoor niet meer goed zijn. Kleding koop ik vaak pakketten op mp en afgelopen jaar met kerst jurkje gekocht in de uitverkoop voor 11 euro en een shirt 3 euro.
    Partner koopt elk jaar Nikes 150 euro ongeveer, wat shirts van ecco of soort gelijk merk rond 15 euro ps in de uitverkoop en een vest van rond 75 euro soms 100 en 2 broeken erbij zo'n 30/50 ps. Hij draagt geen 2e hands :). Denk zo'n 400 per jaar voor hem

Kinderen meestal krijgen ze veel van neef en nicht en koop daarbij voor samen Inc schoenen , winterjas etc voor zon 400 per jaar.

Vind het zelf zonde om dure kleding te kopen als 2e hands ook prima is voor mijn. Partner vertikt 2e hands te dragen :) en dat respecteer ik ook. Voor het hele gezin zullen we op zo'n 1000 per jaar zitten Inc losse dingen als sokken, ondergoed en dergelijke

14. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Per persoon elk per half jaar rond 200 euro. Dus zeg najaar/winter en voorjaar/zomer kopen wij iets. Tussendoor nooit. Hebben elk ook altijd maar 1 paar schoenen ( goede).

Dit is een punt waarop wij bezuinigen.

Voor kids haal ik altijd de kinderbijslag eraf en stop dat in n potje en koop wanneer ze wat nodig hebben.

15. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ik geef per maand ongeveer €100 uit een kleding incl schoenen, maar de ene maand is het wat minder en de andere maand net iets meer.

Vriendlief koopt eigenlijk zelden wat, z'n ondergoed koop ik altijd en voor z'n broeken en truien geeft ie 1x in het half jaar misschien zo'n €150-200 uit.
    Daar zitten dan niet z'n schoenen bij want hij teert maar op 1 paar haha.
    Heel zielig want ik heb minstens 15 paar in de kast liggen :)

16. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Dan ben ik wel benieuwd waar jij shopt ik wil ook wel 3 spijkerbroeken en twee shirts voor100€ kopen dat klinkt wel lekker:p.

Hier gaat ook stiekem te veel op aan dochter ipv mezelf

17. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Pff 150 per jaar ofzo? Ik koop alleen iets als ik het echt nodig heb. Besteed het liever aan andere dingen.
    Moet er wel bij zeggen dat ik bewust niet meer naar kledingwinkels ga haha, anders kan ik me echt niet beheersen.

Deel Deze Pagina