er is hier al een topic overgeweest volgens mij maar ik kan hem niet meer vinden. Vandaar een nieuw topic........... Wat betalen jullie je oppas per uur? of per oppas avond? en van welke leeftijd? en welke "eisen" stellen jullie aan een oppas? Ik vraag me dit af omdat wij toch wel op zoek willen naar een oppas. Het is toch wel makkelijk om een achter de hand te hebben als het nodig is, vind het wel een beetje eng nog maar goed vertrouwen moet je opbouwen dus dat komt vast wel goed.
Hier heeft vorige week toevallig de zoon van mijn gastouder op mijn kinderen gepast. Hij is 17 jaar en de kinderen vertrouwen hem volledig. Wij hebben hem 4 euro per uur gegeven. Heb je niet een buurmeisje of een nichtje ofzo die een centje bij wil verdienen?
als je het vergoed wilt hebben omdat je moet werken moeten ze een diploma hebben en bij een gastouderbureau zitten, dan zit je al snel aan minimaal 6,50 per uur per kind. Als je iemand zoekt voor in de avonduurtjes die je zwart betaald ligt het er natuurlijk maar net helemaal aan wie je hebt... mijn eissen zouden zijn: minimaal 20 ervaring met kinderen (en referenties die ik daarvoor kan bellen) en iemand die veel onderneemt ipv de hele dag smsen bellen en laptoppen terwijl mn kind zichzelf vermaakt, daar betaal k niemand voor natuurlijk en die referenties bel ik natuurlijk nooit hoor maar als ik het zo in een advertentie zet dan krijg ik altijd mensen met ervaring enzo... ik betaal ze dan ongeveer 4 euro per uur. zonder diploma.
in de avonduurtjes is het toch niet so belangrijk wat ze onderneemt (aangezien ze toch meestal al op bed liggen of snel gaan?) Maar goed ik kreeg vroeger op mijn 13e/14e minimaal 5 gulden per uur, en nu zou ik een oppas zeker 5 euro per uur geven het moet leuk zijn voor beide partijen, zij kan wat leuks sparen en een vrije avond mag best wat kosten toch? wij hebben nooit geen oppas nodig omdat wij dat niet willen of nodig vinden maar als je dat wel vind is kleine moeite om in elk geval leuk te betalen..
Savonds als ze in bed liggen 6 euro per uur, en de tijd ervoor dat ze met ze bezig is 8. Wij hebben er pas 2x gebruik van gemaakt, vond het erg fijn. Leuke meid, 22 jr, studeert 2de jaar Pabo, veel ervaring met kinderen / oppassen is zeker een pre.
voor een meid van 22 zou ik natuurlijk ook meer betalen dan iemand van 14 die geeneens de kids wakker ziet (ik kwam altijd pas als de kids op bed lagen zeg maar) en dan ongeveer van 19/20 uur tot 00 uur kreeg vaak 25 gulden ofzo dan toch wel ook al was het iets korter of langer.
Wij hebben 1x per 2 wkn een oppas nodig voor 4 uurtjes voor onze 2 zonen. Dat is op een vrijdag ze moeten er dan van 12 uur tot half 4 blijven. Ik geef haar dan 5 euro per uur per kind voor.
bedankt voor jullie reacties allemaal! het is puur voor de avond oppassen, de kids zullen eigenlijk meerendeels op bed liggen dus daar heeft ze niet veel omkijken naar. Ik heb niet echt iemand in omgeving helaas. Me zusje is druk aan het werk, nichtje zelf zwanger, ander nichtje te jong. Buurmeisjes zijn allemaal nog maar een jaar of 11 en 12 en dat vind ik zelf te jong. Als me kids wat ouder zouden zijn oke maar me meisje van 1,5 vind ik het toch nog wel eng.
ik heb nooit oppas van buitenaf. wij houden er toch niet van om veel weg te gaan. als ik toch een keer weg moet past mijn oudste dochter op die daar niks voor krijgt (alleen meer zelfvertrouwen en een big smile ) op andere momenten krijgt ze genoeg toegestopt. ze komt echt niks tekort. ik ga mijn kinderen niet voor elk klusje betalen, dat weten ze. als het later in de avond of voor langere tijd is komt mijn ex naar ons huis en doen ze het samen.
ik kreeg vroeger voor avond oppassen 25 gulden ofzo...als ik moest blijven slapen wat soms handig was) kreeg ik 50....was zelf dan ook ondernemend...want maakte 'sochtends wel altijd een broodje en ging met ze spelen (baby jongen van 1 en meisje van 9) Vind zelf vanaf 18 een goede leeftijd ookal slaapt het kind...je weet nooit wat er gebeurd...tenzij het bijv een meisje van 16 is die zelf ook broertjes/zusjes heeft oid...vind minstens 5 euro per uur wel goed...en dan zorg ik ook dat er wel wat lekkers in huis is etc...vind wel dat ze dr eigen "troep" moet opruimen...
Ik betaal niet veel maar 2,50 maar het is mijn zusje van 12 die dan op 2 slapende kids oppast. Soms is de oudste dan wakker en moet ik naar huis komen om haar in bed te stoppen. En ik ben zelf ook in de buurd kan altijd binnen een 5 minuten weer thuis zijn.
Oowja en ik het er 1 gehad van 17 maar die liet de kleine alleen op de bank ze was toen 9 maanden was gelijk de laatste keer ze kreeg 4 euro. Ik laat ze ook nooit meer bij of met iemand die ik niet helemaal ken.
zelfs was ik 14 toen ik begon met oppassen en kreeg alitjd 5 gld per uur en na 22 uur werd dit 7,50. heb het zelf altijd goed gedaan (volgens me referenties dan he) heb ook wel midden in de nacht een kotsend kind in bad gestopt en bed veschoond ed maar goed dat hoort er dan bij. moet ik wel zeggen dat ik wel altijd in dorp deed en meeste op me buurmeisjes dus me ma waas ook altijd in de buurt mocht ik hetn iet aankunnen kon ik die bellen. mijn eis zou nu zijn dat ze wel een cursus gedaan heeft, hier in dld heb je speciale oppas cursussen voor kids vanaf 14 jaar. met ehbo en alles erbij dat vind ik erg belangrijk. en ze moet het kunnen vinden met de kids. ervaring tjah als iedereen daarom vraagt komt er nooit een aan de bak natuurlijk. en denk dat ik ze nu wel 5 euro per uur zou geven tijden zijn dan toch wat veranderd. maar gelukkig zijn we tot nu toe geen een ndig geweest heb me ma in de buurt wonen en die komt als het nodig is of we halen me schoonma op de blijft slapen zoals volgende wk als we een bruiloft hebben. al moet ik zeggen dat ik dat ook lievern iet doe als ik ver weg ben hoor we zijn nu 5 min lopen van huis. want zo vaak zien ze die oma ook niet.
wij hebben er 2, eentje is nu heel druk met afstuderen dus hebben we er nog 1 bij genomen.... onze eerste oppas is 21 jaar en heeft oppaservaring bij andere gezinnen al jaren... echt een lieve leuke spontane en vooral verantwoordelijke meid... ze kreeg van ons altijd 5 euro per uur... onze andere oppas die nu soms komt is 19, en woont en werkt hier 10 minuten vandaan. ze studeerd voor maatschappelijk werker en werkt op een kinderopvang en kruipgroep en nog bij een groep kids van 12 jaar om ze te vermaken... verder werkt ze als bijbaan in de supermarkt hier vlakbij.... ook een leuke lieve betrouwbare meid! ook zij krijgt 5 euro per uur van ons.... we zorgen er wel voor dat als ze komt dat onze dochter lekker slapen, mochten ze dan toch nog even wakker worden dan red ze zich er prima mee... vind ze wel leuk volgensmij haha
Als ik dit zo lees, ben ik vroeger echt afgezet! Kreeg op mijn 14e 5 gulden voor een hele avond, en vaak bleef ik nog slapen ook...
Jee ik betaal mn gastouder 4.50 per uur en die doet toch echt wel wat meer dan oppassen terwijl de kleine slaapt. Ik geloof niet dat ik een avondoppas 5euro per uur zou willen betalen hoor.. Ik paste vanaf mn 15e op geloof ik, meerdere kids, ik at met ze en bracht ze naar bed, kreeg 5gld per uur.
Ik vind 5 euro eigenlijk best veel. Ik bedoel, je kan 5 gulden 15 jaar geleden toch niet gelijk stellen aan 5 euro nu? Bovendien, als die meiden achter de kassa zitten, of een andere bijbaan hebben, verdienen ze vaak minder (bij de h&m verdiende je een paar jaar geleden 3,50 per uur ofzo). Dus 5 euro per uur bankzitten vind ik echt prijzig. Daar komt nog eens bij dat als je een paar uur wegbent, je zo meer dan twee tientjes kwijt bent en dan heb je zelf nog geen druppel gedronken of hap gegeten. Ik heb pas 1 keer een oppas ingeschakeld. Meestal past mijn vader of mijn zusje op. Die oppas had ik via een vriendin (is een buurmeisje van haar, 18 jaar, met jongere zusjes, en een rijbewijs). Ze vroeg 4 euro per uur, en dat vond ik eigenlijk een prima prijs.
Ik heb zelf veel opgepast.. vanaf mijn 14e ongeveer.. Volgens mij waren er toen nog guldens en kreeg ik 5 gulden per uur.. Ik paste later ook veel overdag op, vooral in de zomervakanties, en kreeg dan minimaal 7 euro per uur.. Bij gezin met 3 kinderen 10 euro per uur.. was wel zwart.. In de avond meestal als vast bedrag 20 euro.. Was de ene keer 2,5 uur, maar soms ook wel 6 uur.. Ik pas nu nog zo heel af en toe op, gewoon omdat de meisjes dat super leuk en gezellig vinden en doe het dan gewoon gratis..
ik vind het wel wat geld waard hoor om eens in de week met mijn man samen wat te doen... een goede oppas is goud waard! al koste het me een tientje per uur!
oja ik paste vroeger ook veel op toen ik 17 was en kreeg dan 15 gulden of euro ik weet het niet meer.... voor een hele avond... en vaak nog wat eten mee naar huis ik woonde toen al op mezelf...