Wat betaal jij de oppas?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Aloe, 10 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Er is geen minimum uurloon voor een 14 jarige toch?

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Nee precies, daarom zei ik 15-jarige.

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Weet je trouwens zeker dat ze de eerste keer niet ook eigenlijk 5 euro per uur had gevraagd, maar dat jullie wat miscommunicatie hadden? Vind het anders zo gek...

4. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    2,74 word t dan als minimale maar dat is voor een 40 uren werkweek. Het loopt op tot 3,09 er zit dan ook vakantietoeslag bij.

Vind die 2,74 wel een hele schappelijke prijs. Ik denk alleen niet dat ze daarmee akkoord gaat dus zou ik iemand anders moeten zoeken.

Ik weet niet of het bestaat maar wat mij te gek lijkt is iemand die all round is (oppas, schoonmaak, administratiwerk enz) en waarvan je een pakket neemt waarbij als je 30 uur per maand neemt voor alles bijvoorbeel je 5 uur extra krijgt.

Als iemand dit wel kent?

5. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Nee want ik besprak het nog na met haar moeder. Ze zei ohw als je 5 euro voor de hele avond zou geven zou ze er ook blij mee zijn. Voor haar is het ook de ervaring. Verder sprak haar moeder ook over een keer uitgaan met haar aan de overkant (congres zalen waar ook bruiloften worden gehouden van binnen helemaal in marmer in onze muziekstijl) toen zei ze: dan kom je toch lekker mee. Geef je haar 10 euro is ze ook weer blij. Ik vroeg haar gister om op te passen toen vroeg ze: voor 2 uurtjes dus? Dan wil ik er 10 euro voor hebben. Dit zou de 2e keer zijn dat ze zou oppassen en ik zei nog tegen haar moeder dat ik blij ben dat ik niet de hoofdprijs hoef te betalen, bekende oppas en weet dat hij in goede handen is. Nou toen ik die 10 euro hoorde dacht ik gelijk: dat vind ik wel overdreven. We zijn hele goede buren, ze wilt juist ervaring opdoen met kinderen en ze is jong. Toen vroeg ik me af of ik me idd aanstelde en zocht ik ff naar zo een topic hier.

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Misschien accepteert ze het als je het onderbouwt met dat dat het minimumloon is voor een 15-jarige. Dus dat ze al meer krijgt dan bij haar leeftijd hoort...

7. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    De dochter van mijn gastouder gaat oppassen bij mij binnenkort. 14 jaar en kent mijn zoontje dus goed. Dat vind ik wel fijn. Mocht hij wakker worden dan heeft hij een bekend gezicht boven zijn bedje. Ik was benieuwd wat iedereen zn oppas betaald. Mijn zoontje is 15 mnd en ze komt als hij slaapt. Ik geef haar denk ik 4 euro per uur.
    Ik zou haar nog niet zo snel hem ook op bed laten leggen. We gaan het eerst een keertje zo proberen wie weet dat ze over een half jaar of een jaar wel eerder al kan komen oppassen en hem ook op bed kan leggen.

Deel Deze Pagina