Wat betaal jij voor het avondeten?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Schatjeboutje, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schatjeboutje

20 okt 2008
    75
    0
    0
    Hallo,

Bij ons kdv is het avondeten tot 1 jaar inbegrepen bij het vaste tarief. Als je kindje 1 jaar is geworden, dan kun je avondeten kopen: dan moet je een strippenkaart nemen en dan kost 1x avondeten je 2,75. Je mag geen potje of zelfgemaakt eten meegeven. Ik vind dit een erg hoog bedrag voor een kant en klare maaltijd (niet van de bekende kindermerken, maar gewoon van AH of zo). Ben benieuwd hoeveel jullie voor een avondmaaltijd betalen.

2. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik vind het ook best duur en raar dat je zelf geen potje oid mee mag nemen.
    Tot hoe laat blijft je kindje dan op het kdv? Mijn zoontje eet nooit daar.

3. Schatjeboutje

20 okt 2008
    75
    0
    0
    Wij brengen hem al om 730 en we halen hem tegen 1815 weer op. En eerder (en thuis ook) at hij om 1700. Nu moet hij dus wachten tot 1830, hij krijgt dan wel tussendoor (wanneer de andere kindjes eten) een liga met wat fruit. Maar ik vind het zo raar dat we nu 2,75 per keer moeten betalen. Wat eet zo'n kleintje nou?!

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Is bij ons niet zo, ze geven gewoon helemaal geen eten. Dat is standaard hier, daarom blijft Justin ook niet later dan half 6.

5. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    vind het erg raar dat je niet zelf voor eten mag zorgen, wat als je kleintje een bepaald dieet volgt bijvoorbeeld?

en 2,75 voor een potje dat zij waarschijnlijk extra voordelig inkopen vanwege grote afname vind ik helemaal van de zotte.

onze vent moet ook nog eens niks van deze potjes hebben, dus zou het helemaal een dure hobby zijn ;) hij wil het liefste een verse maaltijd, net als papa en mama

6. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wat belachelijk.. :( Ik had wel gehoord dat ze op sommige kdv's vers koken, dan kan ik er nog een beetje in komen.. Maar om nu 2,75 te vragen voor een potje wat je voor 0.99 cent kunt kopen.. :rolleyes:

7. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier mogen we gewoon potjes meegeven (overigens eet Fenna thuis)

Ik vind het maar vreemd 2,75. Kun je het niet eens aankaarten bij de oudercommissie?

8. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ze krijgen geen avond eten bij ons,
    Het KDV is open van 6:45 tot 18:45,
    Kom je kindje laat op halen dan neem je zelf een potje mee van huis,
    Maar wij halen haar meestel voor 17 uur op dus eet ze lekker thuis...

9. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    bij onze kinderopvang kunnen ze ook eten en sinds dit jaar wordt er eten geserveerd door een cateraar. Mocht je kindje mee willen eten dan betaal je daar 1,- voor

10. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Dit vind ik echt weer typisch een geval van uitbuiterij!
    Wie vraagt er in hemelsnaam 2,75 voor een kant-en-klaar avondhap!

Ik werk op een kdv en nu komt het bij ons zelden voor dat kindjes avondeten bij ons. Zowel, dan nemen ouders gewoon een potje mee en vragen dan of we dat willen geven!

Verder hoeven ouders helemaal niks zelf mee te nemen! Zelfs als ze dieet of andere speciale voeding willen, wordt allemaal besteld op kosten van het KDV!(andere poedermelk, sojamelk, glutenvrije koekjes, knorvie voor fruitwijgeraars etc...)

Ik zou het niet accepteren!

kus miek

11. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    vind het ook belachelijk voor kant en klare voeding..

bij die van ons krijgen ze verse voeding geleverd en dat kost maar 1,-

12. Schatjeboutje

20 okt 2008
    75
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk was: hij krijgt geen potje, maar een kant en klaar maaltijd (bijv. van Albert Heijn) die ook voor volwassenen geschikt is. Dit eet een kindje van 1 jaar natuurlijk nooit alleen op, aar kunnen wel 5 kindjes van eten! Ik blijf het zelf belachelijk vinden, zeker als ik lees dat sommigen van jullie voor niks of voor 1 euro (en dan nog wel van een cateraar!)een maaltijd krijgen. Is wel een verschil met 2,75!

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Behalve de hoge prijs vind ik het ook belachelijk dat ze de kindjes een kant en klaar maaltijd uit de supermarkt geven...... daar zit véél zout en vet in en te weinig groenten!

In het gebouw van mijn KDV zit ook een lunchroom, zij maken vers de hapjes voor de babies en kindjes. Daar hoef ik niet extra voor bij te betalen, maar de uurprijs van 6.35 euro van het KDV is wel redelijk hoog.

14. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Bij t KDV waar mijn zoontje naartoe gaat eet hij om 17.00 vers warm (door een cateraar verzorgd). Er wordt tevens met zijn KMA rekening gehouden qua maaltijden.
    Wij betalen hier niets extra's voor, omdat hij FLEX gaat en dit bij de uurprijs inbegrepen zit..

Ik zal eens opzoeken wat niet-flexkindjes betalen..

15. Schatjeboutje

20 okt 2008
    75
    0
    0
    Hoi Miekje,

Ik hoor graag wat bij jullie de prijs is voor de niet fleks kindjes....

16. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Hier betaal je niks extra. Alle kindjes die er om 18.00 uur nog zijn eten automatisch mee en krijgen een potje.

Verder zijn er geen vast haal- en brengtijden ze zijn open van 7.30-19.00 uur. Alleen tussen 18.00-18.15 uur moet je even wachten omdat ze dan dus aan het eten zijn.

17. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ik ben t vandaag vergeten te vragen.. sorry..
    Maandag gaat Julen naar t KDV en zal t dan ff navragen!

Groetjes

18. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    zo idd vet overdreven!
    Bij ons mag je ook een potje meegeven, is overigens 1 keer voorgekomen.

19. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    zo idd vet overdreven!
    Bij ons mag je ook een potje meegeven, is overigens 1 keer voorgekomen.

20. Schatjeboutje

20 okt 2008
    75
    0
    0
    Het is aangekaart bij de oudercommissie. We willen dat ze de prijs uitleggen. Het zou toch te gek zijn dat ze aan het avondeten willen verdienen?! Ben wel blij dat jullie het ook een hoog bedrag vinden...

Deel Deze Pagina