A.s. donderdag is het de dag vd gastouder. Ik vergeet dit soort dingen vaak, maar gelukkig kregen wij nog een herinnering van het gastouder bureau. Wij zijn enorm blij en gezegend met onze gastouder! Ik wil ook graag iets leuks geven. Maar ik zou echt niet weten wat. Iets geknutseld van mijn dochtertje en daarnaast nog een cadeau. Wie heeft wat tips betreft knutselen en cadeau. Ik ben absoluut niet creatief.. Wat geven jullie!?
Ooooojeeee helemaal vergeten. Helaas zit mijn kleine meid donderdag niet bij de gastouder maar vrijdag wel. Ik moet idd ook even iets verzinnen. Ben zelf niet creabea. Hmmm best lastig. Hopelijk komen er mensen met tips. Ik zat zelf te denken aan een cadeaubon of iets. Ze heeft ook haar hobbies weet ik en dan kan ze daar wat van halen. En dan misschien de cadeaubon in een plant of bloemetje doen met een tekening erbij van de kleine. Ik heb het idee dat het wel wat saai klinkt
haha ben blij dat ik niet de enige ben die het lastig vind! Bloemen met dit weer is idd niet handig. Een cadeau bon vind ik zelf altijd een top cadeau! Maar misschien wel wat onpersoonlijk? En welk bedrag? Niet te gierig, maar ook niet over de top? Moeilijk moeilijk Ik ga straks nog even snel op pinterest kijken. Hopelijk kom ik daar nog wat leuks tegen.
Morgen is het ook de dag van de leidster, de leidsters op de kov van mijn kinderen worden door de oudercommissie in het zonnetje gezet. Mijn kinderen hebben iets geknutseld en voor alle leidsters (5, kleinschalig) geven we een pot met Haribo beertjes met een kaartje: 'Wij vinden het altijd beregezellig met jullie!'
Wat lief dat jullie erover nadenken. Ik heb vandaag al iets gehad van een kindje. Doosje chocolade, rituals en een mooie knutsel. Hier maak je mij ontzettend blij mee.
Ik denk dat een kleine attentie genoeg is, het gaat meer om het gebaar. Ik heb daarom online een kaart gemaakt met foto van ons kindje erop. Binnenin de tekst dat hij zo blij is dat ie altijd zo fijn mag spelen en knuffelen als papa en mama werken. Overigens wist ik niet dat deze dag bestond dus ik ben ook blij met de reminder van het go bureau
Ik heb uiteindelijk twee rituals producten gekocht, doosje merci en een tijdschrift. Samen mooi ingepakt in cellofaan. Vanochtend met de kinderen geverfd en erbij geschreven dat we blij met haar zijn. Ze zal het vast leuk vinden
Super attent om iets te doen! Het gaat om het gebaar, niet om groot. l is het maar een kaartje of tekening van het kind met wat lieve woorden erop. Ik ben gastouder, ik weet dat de ouders enorm blij met me zijn, dit zeggen ze ook regelmatig, maar toch vind ik het jammer dat geen een kindje iets mee had vanmorgen. Tuurlijk, ik word ervoor betaald en het is mijn werk, maar is het nou zo erg om er eens per jaar wat extra aandacht aan te besteden denk ik dan...
Zelf iets laten knutselen of tekenen is het leukst omdat het dan echt van het kindje komt. Bv bij action een canvasdoek halen en lekker op laten schilderen. Hand of voet afdruk maken op canvasdoek
Als ik het had geweten had ik zeker iets gedaan. Maar lees nu net pas dat deze dag er is. En zo zijn er de k ik nog vele ouders die van niets weten....
Late reactie sorry! Met zweet op het voorhoofd hebben we vandaag geknutselt! Best een leuk werkje geworden. Helaas vond mijn dochter het minder leuk om te doen. (vingerverven, voetafdrukken etc ) Daarnaast nog een cadeaubon gehaald twv 25 van ici paris xl. Ik denk idd dat er veel mensen zijn die niet weten wanneer de dag vd gastouder is. Als ik geen herinnering vd gastouder bureau had gekregen, was ik het ook vergeten. Vorig jaar met kerst had ik ook een cadeau pakket gegeven. Het is toch fijn om af en toe te laten weten dat je je gastouder waardeert!
Hier stond gisteravond nog een ouder met hun kindje voor de deur met een enorme bos bloemen en kadobon. Zo superlief! Ik geloof dat de meeste gastouderbureaus wel een reminder sturen dus de meeste weten het wel, maar de instelling van veel mensen is "ik betaal er toch al voor". Dat is natuurlijk ook zo, maar zo'n vetpot is het niet en de inzet gaat vaak echt wel verder dan bijv de service op een kdv. Dus zo'n attentie vind ik dan echt wel heel erg leuk. Daarnaast: de juf op school krijgt ook gewoon een salaris maar als ik op juffendag zie wat daar allemaal heen gesleept word...😉
Hier wordt idd door het gob een reminder gestuurd. Op veel kdv's ook. Maar op onze psz bijvoorbeeld niet. Heel jammer, die leidsters verdienen het ook en mijn zoontje was dus de enige. Merkte dat sommige ouders echt baalden dat ze hier niks vanaf wisten.