3 ochtenden van 3 uur voor maar liefst 139,47 per maand. Er zijn wel speciale psz voor VVE peuters, waar het ook voor 'gewone' peuters goedkoper is (en ook nog dichterbij), dan betaal je 55 euro voor 2 of 3 ochtenden. Maar ja, breng haar dan toch liever naar deze..
Precies, ik vind het echt een slechte zaak. Juist de kindjes van wie de moeders niet werken gaan naar een PSZ. En nu ga je idd krijgen dat veel kindjes dus niet kunnen gaan terwijl het wel heel goed en leuk voor ze zou zijn.
Hier sinds kort ook psz gecombineerd met kdv. 2 verdieners betalen volle pond en kunnen kinderopvangtoeslag naar inkomen terug krijgen. Een verdieners krijgen naar inkomen subsidie van de gemeente. Wat je je uiteindelijk netto betaald is bij beide groepen naar inkomen ongeveer gelijk (dus samen 50.000 p.j. verdienen of 1 werkende ouder die alleen 50.000 p.j. verdient maakt geen verschil in netto te betalen bedrag, maakt alleen verschil waar je de subsidie vandaan haalt). Wij betalen nu 60,- p.m. voor 2 dagdelen (en dit is weinig vergeleken met veel anderen bij ons op de psz), voorheen, toen psz nog niet met kdv samen ging, betaalden wij 43,-. VVE regeling geldt hier als ouders beide 'laag' geschoold zijn. Dan betaal je rond de 10,- pm voor 4 dagdelen. Gevolg is dat sinds de nieuwe regeling is ingevoerd er hier hoofdzakelijk 'VVE-kinderen' naar de psz gaan. (Veel anderen vinden het te duur geworden)
20 euro per maand voor 1 ochtend per week (buurthuis met heel erg ervaren leidsters, ik ben super tevreden)
27,50 euro per maand voor twee ochtenden, niet inkomensafhankelijk. En wanneer ze drie is, mag ze nog een middag extra met andere activiteiten als voorbereiding op school, dus dan drie dagdelen voor hetzelfde geld.
tygo ging 2 jaar geleden voor 68 euro in de maand voor 2 ochtenden ryan en dion vallen onder de vve, ik betaal per kind 22,50 voor 4 dagdelen
Voor- en vroegschoolse educatie (net gegoogled). Maar best raar dat de eisen daarvoor verschillend zijn per plaats. Het is dus ter stimulering van een kind. Eigenlijk om achterstand bij aanvang van de lagere school te voorkomen.
Ehm, ja. En voor kinderen bij wie blijkt dat ze op, volgens mij, vooral taalgebied een achterstand hebben. Al op jonge leeftijd dus. Er zijn een aantal omstandigheden waarvan bekend is dat kinderen die daarmee te maken krijgen een grotere kans hebben op een achterstand (op welk gebied dan ook). Opleiding van de ouders is daar een van. Maar ook inkomen, buurt waarin je woont, ziekte binnen het gezin en zo zijn er nog meer. En achterstand moet je dan dus zien als "de meeste andere kinderen zijn sneller".
Voor 2 dagdelen per week (van 9.45u tot 11.45u) gaan wij 100,- per maand betalen. We wonen in de Randstad.