Ja raar dit he? bovendien vind ik het ook raar dat ze bezuinigen op de kinderopvangtoeslag, maar dat dit dan wel gewoon geaccepteerd wordt. Ik bedoel, de gemeente heeft geen geld meer ( neem ik aan anders verzin je dit niet ), dus nu ligt de kostenpost bij de overheid. Dat helpt Gr MB2005.
25 voor 2 dagdelen. Niet inkomensafhankelijk, gewoon standaard tarief zeg maar. En ook VVE, maar dat is gewoon wat ze bieden, niet omdat ouders niet hoogopgeleid zouden zijn... Beetje rare opmerking dat dat speciaal is voor lager opgeleiden of kinderen met een achterstand...
Ik had al wel verwacht dat er een opmerking over terug zou komen. Na even zoeken vond ik dat het inderdaad voor alle kinderen is, maar wel gericht op meer ondersteuning. En dat het programma voor drie of vier dagdelen bedoeld is voor een optimaal resultaat. En als gedragsdeskundige vind ik het dan meer een ontwikkelingsprogramma dan een plek waar kindjes ouderwets spelen en knutselen. Maar ik geloof ook wel dat sommige peuterspeelzalen gewoon dit programma standaard proberen aan te bieden. En wanneer je in een klein dorp woont, heb je ook geen keus uit peuterspeelzalen en zij niet als ze iets extra's aan willen/moeten bieden. Ik heb nog even gekeken hoe dat bij ons nou eigenlijk gaat. Hier bieden ze 1 middag per week extra aan voor 3-jarigen, ook in het kader van VVE. Dus zij bieden het deels aan.
Vve is inderdaad wat ze aanbieden, maar omdat ze vve aanbieden kunnen kindjes die het nodig hebben een vve indicatie krijgen en zo bv 4 dagdelen komen en dan ook minder betalen( indien nodig) Wij hebben bv heelveel allochtone kindjes in de wijk en ook veel ehm, lagere sociale klasse, bij deze kindjes komt vaker een taal of ontwikkelingsachterstand voor, deze kindjes kunnen dan in aanmerking komen voor een vve indicatie. Een goed ding vind ik! Zo vroeg mogelijk helpen!
bijna 66 euro per maand voor 1 ochtend en 1 middag per week. ( inkomensafhankelijk ) jeetje, wat zal het straks een verschil zijn, nu bijna 800 euro per jaar voor de psz en straks voor de basisschool tussen de 20 a 50 euro per jaar !!!
Wat een verschillen he? Hier heeft de gemeente alle peuterspeelzalen al samen gevoegd met het kinderdagverblijf en kan men dan zelf een dagdeel kiezen.Wel jammer want het is een heel ander pricipe als de psz.Ons zoontje gaat nog naar de enige normale psz in de stad maar we betalen wel 90 per maand.Erg veel vind ik zelf en het is in 1 1/2 jaar tijd 2x omhoog gegaan.Maar hij vind het er geweldig leuk en daar doen we het voor!
Hier voor 2 middagen van 13:00/13:15 tot 15:15/15:30 39,20 per maand. Ze krijgen roosvicee en een (stukje?) appel.
Hier 10,85 per maand voor 4 ochtenden van 8.45-11.45 Hij krijgt hier fruit en sap en nog niet gezien dat ouders van nog niet zinderlijke kinderen zelf hun luiers mee moeten geven. Hij gaat naar ook een vve psz die in een school zit. Oh ja is in Rotterdam-noord