Wat betalen jullie aan een oppasmeisje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door poema, 13 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ben nu toch wel benieuwd wat een 25jarige in jullie ogen zou 'moeten' krijgen voor oppassen :)

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Maar dan de volgende vraag.. hoe kom je nou aan een betrouwbare, leuke en goede oppas?

ik zou echt niemand weten die ik ken.. maar een onbekende vind ik ook geen optie.

we hebben nu een oppasdeal met de buren.. maar in de praktijk hebben wij 1x 2 uurtjes opgepast en zij nog nooit.
    wellicht word het nu wat vaker omdat de dames inmiddels op dezelfde school zitten... en eventjes uit school meenemen omdat de ander wat later is, is natuurlijk een kleine moeite.

3. veertje

veertje Fanatiek lid

Mijn neefje (17) past hier altijd op voor een 10tje op een avond en ik haal dan een fles cola en een zak chips voor hem in huis..

@saskia78, Ik zou niet weten hoe je er aan komt. Ik ben blij dat wij sinds kort mijn neefje hebben die het wel wil doen maar anders had ik ook niemand gehad.. Ik vind een vreemde in huis ook helemaal niks.. Gelukkig heb ik niet vaak oppas nodig dus dat scheelt..

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hoe aan goeie oppas komen? ja weenie. denk dat je het toch moet hebben van op school/psz/kdv moet hebben als je hier en daar wat kletst met andere moeders. mijn buuf heeft het geluk dat ze een oppas naast haar heeft wonen :D ik pas elke week voor heel komen schooljaar op haar 2 kids op donderdag en vrijdag

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja de enige die ik zelf nog zou durven vragen is ons buurmeisje.
    maarja.. die is nu 13 of 14...
    (enige is dat ze 2 deuren verder woont en zelf een babyzusje heeft.. EN ze nogal tja.. betrouwbaar lijkt... turks christelijk opgevoed zegmaar en dan mag je niet discrimineren verder.. maar onze buuf heeft echt 2 leuke pubers "gemaakt".)

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij zijn nu via een collega aan een oppas gekomen. Het is de dochter van een collega van mijn vriend. Misschien dat je op die manier nog kunt rondvragen?

7. Bri

Bri Niet meer actief

Dat hangt van haar situatie af. Is het iemand uit de familie / vrienden/kennissenkring, die een baan heeft en gewoon af en toe komt, dan betaal ik niks. Ik neem alleen af en toe een cadeautje voor haar mee, en als zij zelf eens hulp nodig heeft met iets dan krijgt ze die van mij. Ik heb wel eens nichtjes als oppas gehad die in deze categorie vielen.

Is het iemand die studeert (geen echt inkomen heeft), dan is het anders. Ik heb ook een tijdje een 25-jarige studente als oppas gehad. Die betaalde ik toen 7,50 per uur (maar dat was vooral omdat ik niet goed wist wat gebruikelijk was, ik zie niet in waarom ik die meer zou moeten betalen dan de 6 euro per uur die ik mijn 19-jarige studerende oppas betaal).

8. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Ik heb 2 oppas meisjes. Ik betaal ze beide 5 euro per uur

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dank voor je reactie :) was toch wel benieuwd naar andere kijk op die situatie.

10. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

onze oppas (16 jaar) krijgt 3,- per uur dat wou ze zelf. We geven haar vaak wel wat extra's hoor. Maar ze wou zelf 3,- per uur hebben prima. Plus de versnaperingen hahah......

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Onze oppas is net 17 geworden en wij betalen 4,50 per uur en ronden dit altijd af naar boven voor een net bedrag. Ze komt dus redelijk in de buurt van de 5 euro. Heel netje vind ik zelf

Deel Deze Pagina