Wij betalen inmiddels 625(5 jaar geleden 560) excl. gas/licht/water voor een 4 kamer appartement. Nieuwbouw in een nieuwbouwwijk. 2 slaapkamers van 8m2 en 1 van 13,6m2, badkamer van 7m2, was(berg)hok van 5m2, woonkamer met open keuken van 35m2, balkon van 7m2, een aparte wc en beneden een schuur. oh en wij krijgen geen huurtoeslag verdienen te veel.
Londen is nog erger dan Parijs inderdaad! Mijn vriend heeft daar 3 maanden gewerkt. Hij woonde in een klein kamertje voor 320 pond per 2 weken. London road, dacht ik dat het heette. Wij zitten hier in Parijs, betalen 600 euro voor 14m2.
Een van de redenen voor ons om buiten Paris te gaan wonen. Hier 54m2 met tuin van 25m2 voor 860,- incl verwarming lift en 2 garage plaatsen! Half uur met de trein van Montparnasse af. Hiervoor 44m2 zonder tuin en zonder tuin of balkon drie hoog 1000,- zonder iets incl.
voor onze huidige zeer slecht geïsoleerde bovenwoning met 2 kamers 434 huur ( en bijna 260 stookkosten!!!) over 2 weken krijgen wij eindelijk de sleutel van ons nieuwe huis.. eengezinswoning, hoek, 3 slaapkamers en kamer op zolder, tuin rondom t huis, oprit karpoort etc voor 598 ( stookkosten daar zijn maar 150 :O ) ... uiteindelijk zitten we in ons nieuwe en grotere woning nog goedkoper als waar we nu zitten!
Dan issie wel echt genaaid, want dat is een slechte buurt buiten het centrum, daar kun je makkelijk een single bedroom voor een 400 pond per maand krijgen. Aankomende zomer gaan we naar london zelf verhuizen, niet het centrum maar zone 4 van de tube voor hetzelfde geld als dat we nu betalen, alleen dan een stuk groter.
ik betaal 682 euro per maand voor een tussenwoning met 3 slaapkamers en n grote zolder daar heb ik zelf nog 2 slaapkamers extra bij gemaakt en n wasruimte ideaal
Ik weet natuurlijk niet hoe dat in de rest van de wereld gaat maar ik kan me voorstellen als je maar drie maanden gaat huren dat de prijs even lekker op geschroefd wordt. Dat doen ze hier in Parijs ook. Ik vind bijvoorbeeld 600 euro voor 14m2 ook erg veel bijvoorbeeld maar je weet niet hoe lang er gehuurd gaat worden en of er een duurdere agency tussen zit dat scheelt ook al vaak erg veel!
Ik vind de sociale woningen echt duur geworden. Mijn zusje betaald ook al meer dan 600 voor een gezinswoning dat paar jaar geleden rond de 380 euro lag. Waar ik nu woon betalen wij voor een 3 kamerapp. van 75m 875-, excl. (Is hier normale prijs vanwege locatie en echt alles is nieuw in app.) Vanaf komend weekend gaan wij verhuizen naar een woning in straat achter ons (in winkelstraat zelf normaal erg duur) met 4 slaapkamers, grote woonkamer, aparte keuken en bijkeuken, washok en nog meer bergingen, badkamer met bad en douche, grote zolder waar 2 slaapkamers kunnen gemaakt worden met vlizotrap, balkon, ruime binnenplaats, privé parkeerplaats en voor vriend een kantoorruimte voor zijn eigen bedrijf voor 900-, incl. Dat konden wij niet weigeren. Ik denk dat de prijzen ook echt zijn aan de hand van locaties.
Ben ook echt op zoek naar een eengezinswoning (particulier). Maar het valt me nogal tegen. Veel huizen zijn zo vreselijk ouderwets of je gaat over de 1200 euro.
Hier kun je particulier best wel veel mooie huizen krijgen. Meestal tussen de 690-750 euro heb je toch best wel 3-4 slaapkamers en vaak ook nog een zolder. Maar dat is allemaal via die bureau's en dan betaal je dus heel veel bemiddelingskosten en alles bij elkaar zit je dus in 1 keer op 3x het huur bedrag.
600 grote gezinswoning met 3 slaapkamers, mooie tuin en zolder, alleen voor mij en mn dochter, ik mag me op de kont klatse met waar ik nu woon.. ga hier ook niet meer weg
681,02 voor een nieuwbouw tussenwoning met grote woonkamer, openslaande deuren naar de tuin, grote tuin, 3 slaapkamers op de 1e grote slaapkamer op zolder met rechte wand (3verdiepingen recht omhoog) en een aparte waskamer en schot waar je rechtop in kunt lopen was voor ons ook een gouden kans echt heel mooi!
Ja dat laatste maakt me niet zoveel uit, als we maar eens konden verhuizen naar een eengezinswoning. We willen niet kopen en vind het gewoon absurd dat je met een modaal inkomen niet eens een eengezinswoning hier kunt huren.
We betalen 760 euro voor een appartement van 80m2. We huren particulier, hebben geen recht op sociale huurwoning.
570 voor rijtjeshuis vd woningbouw, 3 slaapkamers, grote zolder en tuin. Hebben wel meer inkomen (+/- 2700 netto) dan jullie maar houden nou niet echt wat over.. Krijg ook geen huurtoeslag. Als ik t zo lees doen we iets fout als anderen t zo makkelijk redden haha
Ja dan moet je toch ergens kunnen bezuinigen haha, of je hebt iets wat heel duur is en anderen niet hebben? Lening, dure auto's bijv? Ik heb iets minder (inclusief alle toeslagen ed) en een hogere woonlast. En red het prima.
Ja denk dat t em zit in een hbo master, 2 auto's (geen dure hoor ), en salaris van vriend is all in dus geen vakantiegeld bv meer, vrije dagen = geen salaris en pensioenpremie nog zelf netto betalen (laatste wordt uiteraard uiteindelijk wel bruto bij de jaarlijkse aangifte). Eigenlijk lijkt t dus alsof hij netto heel wat verdiend, maar valt dan int echt wat tegen. Dan nog vind ik dat we meer zouden moeten kunnen sparen hoor haha, ben er druj mee bezig
Bedankt voor alle reacties! Nog twee dagen en dan weten we het. We hebben in elk geval besloten dat we het gaan doen als we de kans zouden krijgen. Dan maar bezuinigen op andere luxe dingen. Dat hebben we er wel voor over als de kids zo een eigen kamer krijgen.