We kunnen ons huidige hypotheek meenemen, heb de papieren hier zo even niet liggen kom ik op terug. Je lost dan ook een deeltje af inderdaad. Daar kwam hij mee ( dat was dan wel inclusief teruggaaf van de belastingdienst inderdaad.
Met de laatste zin bedoel ik dat als we kozen voor variabele rente de hypotheek ongeveer 650 netto kost ( inclusief belastingteruggave) zetten we de rente vast betalen we ongeveer 700/750 per maand inclusief belastingteruggave
wij hebben een hypo van 104.000 hoekhuis met ruime tuin en vorig jaar gekocht en betalen bruto 545 en krijgen 211 terug van belasting en hebben een spaarhypotheek
Wij hebben onlangs een hypotheek afgesloten tegen een rente van 3.9% Volledig aflossen en we betalen ongeveer 730 bruto.
Wij wonen in een huis van 320.000, afgelost naar 220.000 en betalen dan 570,- euro bruto per maand (netto -230). Wij betalen maar iets van 3% aan hypotheek. Hypotheek loopt bij mijn grootouders (mijn bank zeg maar). Zij hebben hun spaargeld liever in baksteen en vangen zo meer rente dan ze zouden krijgen als ze hun spaargeld op de bank zetten.
Nou, het is maar hoe je het bekijkt, bruto bedrag blijft hetzelfde door de jaren heen en dat is het bedrag waar wij van uit gaan. Hypotheekrenteaftrek wordt door de jaren heen minder, maar ach, het is geen godsvermogen he, die hypotheekrente aftrek
Lening 203.000. Tussenwoning, nieuwbouw. Rente bijna 900 p/maand (5,3% > net voor de crisis gekocht, rente nu volgens mij toch wel stukje lager, grrr. Helaas toen een rentevaste periode van 10 jaar gekozen dus we zitten nog een poosje vast...zul je zien dat tegen die tijd de rente weer hoog is....) Deel banksparen. Inleg 120 per maand. Rest aflossingsvrij.
geldlening 225.000, huis 215.000. Helft aflossingsvrij, helf lineair. Betalen per maand bruto nog geen 900 (door lineair daalt dit bedrag elke maand een klein beetje). Moet er wel bij zeggen dat we flexibele rente hebben, maar 3%. Begonnen met 3.1%, dus geen slechte keuze geweest. Mocht de rente weer (dreigen) te gaan stijgen, zetten we de rente vast. Een tip: neem een hypotheekadviseur. Betaal je wel ongeveer 3000 voor, maar geloof me, het is echt de moeite waard. De bank zal bijvoorbeeld altijd 10 jaar vast adviseren tegen een hele hoge rente, terwijl ze ondertussen weten dat de rente aan het zakken is...
Wij hebben een hypotheek van 325.000 en betalen 1475 bruto. We krijgen maandelijks 475 terug van de hypotheekrente... Hypotheek 2 jaar geleden afgesloten
Wij hebben een hypotheek van 180.000. Betalen bruto 575 en netto 456. Deels variabel (2.97%) andere deel tegen 3.05% voor 5 jaar vast.
100.000 hypotheek, 451 bruto per maand en we krijg 115 iedere maand terug. We hebben voor de helft hypotheek op ons huis.
Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan hebt maar ik en mijn collega's weten toch echt niet wat de rente van volgende week of de week erop is. We hebben geen glazen bol waar we in kunnen kijken. Daarnaast komen klanten vaak zelf met 10 jaar vaste rente en als je dan vraagt wat de reden is, dan krijg je vaak als antwoord: dat wordt toch vaak gekozen Het ligt helemaal aan de situatie en de wensen van de klant wat het beste bij diegene past.
Wij betalen ongeveer 450 per maand. Wonen het zuiden van het land in een halfvrijstaande woning. Ik schrik van de bedragen die anderen betalen! En dan zitten wij best luxe (halfvrijstaand, geen achterburen, relatief jonge woning, rustige wijk), hebben wel veel aan het huis zelf gedaan. Ik ben zo blij met zo'n lage hypotheek, houden zat over voor leuke dingen!
Stomme vraag misschien maar netto is na aftrek van hypotheekrente aftek wat je terug krijgt van de belastingdienst??