Ik zie allemaal topics staan over wat wie betaald voor de boodschappen, de energierekening en de luiers...dus hier de volgende: wat betalen jullie voor je hypotheek in de maand en wat voor huis hebben jullie? Wij hebben een ruime geschakelde woning aan de rand van de stad, grote tuin, oprit, voortuin & garage en wij betalen 645 euro bruto per maand. Wij werken allebei fulltime.
Wow, moet dat niet toevallig 645 netto per maand zijn? Dan vind ik 't nog wel steeds niet echt veel. Wij hebben net een huis gekocht en gaan 683 netto per maand betalen. We hebben ook best veel eigen geld ingelegd, anders was het nog meer geweest. Helaas zijn de huizen hier duur. Het is wel een ruim huis, maar gewoon een tussenwoning in een dorp. We hebben 4 slaapkamers, grote tuin (hij is lekker diep), dichte keuken, en alles is wel gewoon ruim en netjes.
Ik heb geen koopwoning, maar ik huur. Ik woon momenteel (druk op zoek naar iets vast) in een antikraak pant. Dit is te voorkomen dat er krakers in te komen zitten. Ik betaal 56 euro incl water per maand. Het is een oud bejaarde woning op de begaande grond met een gigantische tuin in een rijtje op een hoek.
Nee hoor, het is echt bruto. We krijgen elke maand nog 234 euro terug van de Belastingdienst. Haha vriendje is er principieel op tegen dat de Belastingdienst rente krijgt over ons geld, vandaar dat we het per maand terug krijgen
Hmm oke, wel fijn dan! Scheelt toch weer een hoop. Bij ons is het bruto geloof ik ongeveer 950 euro. Misschien dat wij dan toch iets verkeerd doen .
wij ongeveer 1030 p/m bruto 720 netto.. 2 onder 1 kap woning (wel ruim) Vind het wel veel geld.. Ligt er ook aan wat voorn hypotheek je hebt toch? (Spaar/beleg enz)
Wij hebben een stuk spaar en een stukje aflossingsvrij. Wij hebben er 15000 euro eigen geld ingestopt. Hebben trouwens ook wel een heel laag rente percentage 4,1% voor 10 jaar.
Wij wonen in een rijtjeswoning met een plat dak tuin voor en achter, 3 slaapkamers, vrij rustig gelegen beide kanten op 2 min loopafstand het park/bos en lekker dicht bij winkels scholen en de stad en wij betalen 680 netto per maand. En krijgen 232 euro per maand van de belasting terug.
Ik vraag me dan toch even af of hoe hoog jullie hypotheken zijn... Wij betalen bruto ongeveer 1050 euro per maand bij een hypotheek van 275000 euro, dat is dan inclusief de levensverzekering. Deel spaar, deel beleg en deel aflossingsvrij. Wij wonen in een nieuwbouwwoning, een gewoon simpel rijtjeshuis... maar ja, dit is de Randstad, he? Dan betaal je dat soort belachelijk hoge prijzen voor een woning. Bij ons in de straat staat er nu een te koop voor het lieve sommetje van 314000 euro, precies dezelfde woning als dat wij hebben..
Wij betalen 1241 per maand en dat is NETTO. En om eerlijk te zijn hebben we 215.000 euro eigen geld ingebracht want anders zou het NOG meer zijn. Maar ja, Wassenaar wat wil je nog meer We hebben een 2-onder-1-kap (jaren '30) met een voortuin van 14 meter diep en een achtertuin van 18 meter diep. Op 50 meter van het bos. HEERLIJK! O ja: hypotheek bij de ING bank!
Het huis klinkt helemaal fantastisch, de hoogte van de hypotheek in mijn ogen iets minder Maar dat hangt er natuurlijk ook helemaal vanaf wat je ervoor over hebt
Maar ook wat je dan nog overhoudt en dat is genoeg! Ik heb een foto in mijn album geplaatst! Kijk maar.
Wij betalen zo'n 1000 euro bruto, netto rond de 700 euro. Wij wonen in een ruime tussenwoning met voor en achtertuin, grote woonkamer & keuken, 3 slaapkamers, ruime zolder. Gekocht in 2005 voor 165.000 euro.