PFFF....ik moet gewoon n huis kopen. Betaal met gemak 520 euro aan huur...moet ik t ook aan n hypotheek kwijt kunnen
Als je het geld 1x per jaar terugkrijgt, krijg jíj er rente over van de belastingdienst. Dus 't maakt helemaal niks uit.
wij wonen in een tussenwoning met 3 slaapkamers en een grote zolder (waar van de zomer 2 slaapkamers van worden gemaakt) en hebben 220.000euro voor huis betaald en betalen nu 1060euro aan hypotheek en krijgen maandelijks 320euro terug van belasting
ik betaal 500 bruto voor een 3 kamerappartent in rdam. Netto betaal ik 450 euro per maand, daar komt dan nog 80 euro vve bij en 70 euro levensverzekering. Totaal ben ik dus 600 euro kwijt, voor hetzelfde bedrag zou ik in een andere provincie makkelijk een eengezinswoning kunnen hebben...helaas...trouwens ik heb een gedeelte aflossingsvrij.
hoe hoge hypotheek heb je als ik vragen mag? want je betaald dan niet veel vergeleken met de rest hier
Wij betalen bruto 1102 euro voor een rijtjeshuis met 4 slaapkamers aan de rand van 1 vd grote steden. Elke maand 306 euro terug van de belastingdienst (maar vragen het per jaar terug, leuk spaarpotje ) en we hebben een spaarhypotheek met aflossing, dus van de 800 euro die overblijft sparen we ruim 300 euro. Wij hebben echt op het dieptepunt van de rente gekocht; 3,7% voor 11 jaar vast
Mijn hypotheek is rond de 150.000 euro...maar denk daarbij aan het feit dat ik geen voor of achtertuin heb, geen zolderruimte , maar 2 slaapkamers waarvan 1 redelijk klein is.
okee... lees hie nu even mee want wij willen als het kan ook een hyothee nemen en hebben dinsdag een gesprek ervoor... was wel eens benieuwd wat de maandlasten van alles is maar is zo onwijs vershcillend als ik het hier lees ben benieuwd een dinsdag
Klopt het is onwijs persoonlijk en hangt van zoveel factoren af, welke vorm hypotheek, welk soort huis of in ieder geval het budget, de woonplaats en ga zo maar door, welke bank, welke vorm levensverzekering...
Je kunt het echt niet vergelijken, het hangt af van de hoogte van je hypotheek, er zijn 1001 hypotheekvormen en dan heb je natuurlijk nog de duur van je rente vaste periode! Gewoon met een bank of hypotheker praten en alles uit laten rekenen...dat geeft de meeste duidelijkheid!
Haha, scheelt dus niets Wij sparen het nl ook gewoon, elke maand komt het op de 15e op onze rekening en de 16e gaat het automatisch door naar de spaarrekening.
Wij hebben een vrijstaand jaren 30 huis. (Al is er van dat jaren 30 niet veel meer over dankzij de vorige eigenaar en zijn "geklus") We wijn nu bezig om het weer terug te brengen in de oude staat... Maar ik ben er al achter dat ik dan nog wel een hypotheek af mag sluiten... Dit is ons huis... Alleen de zijn de luiken nu rood. Dit is de foto die de makelaar op internet had gezet toendertijd... Onze hypotheek is 319.000 en we betalen Bruto 1100 euro per maand. Van de belastingdienst krijgen we nog 370 euro terug. We hadden gewoon geluk dat de rente zo laag was, (Ik heb even geen idee meer van hoe laag) anders hadden we dit nooit kunnen kopen....
Incl. verzekeringen 930,00 euro per maand voor een 2/1 kap met een leuk stukje grond. Helaas komen wij niet (meer) in aanmerking voor de VT van de belastingdienst omdat wij een eigen bedrijf hebben. Voorheen kregen we z'on 300,00 euro p/maand terug en dat kunnen we nu wel merken hoor dat we dat missen. Gelukkig wordt e.e.a. wel verrekend met de jaarlijkse aangifte, maar toch toen het bedrag er vorig jaar dus afging moesten we wel even slikken gr. Naja
Huh? Wij hebben ook een eigen bedrijf, en wij krijgen het nog wel gewoon terug... Volgens mij kun je toch zelf aangeven of je het maandelijks of jaarlijks terug wil hebben? Of heeft het misschien te maken met het feit dat wij het huis gekocht hebben toen we allebei nog in loondienst waren?
Hier zo rond de 750 euro netto. We wonen in een hoekhuis (eensgezinswoning) met een aardige tuin en garage.
Wij betalen 690,- na aftrek 470,- incl. Levensverzekeringen. Hebben een tussenwoning, 3 slaapkamer + ruime zolder. De tuin is niet heel groot (denk zo'n 35 m2). We hebben een spaarhypotheek en een deel aflossingsvrij. 30 jaar vast (rente zo uit mn hoofd 4,6%)
Wij kunnen het inderdaad wel maandelijks terugkrijgen, maar omdat het met een eigen bedrijf (in ons geval een eenmanszaak) jaarlijks wijzigt wat je inkomen is is het in ons geval door de boekhouder afgeraden om het maandelijks terug te vragen. Wij hebben de afgelopen 2 jaren alles terug moeten betalen van de VT, dus dat was ook geen pretje als je ineens 3500 euro op moet hoesten. Nu verrekenen we per jaar en dat is wel zo prettig, maar dat neemt niet weg dat je het wel mist dat bedrag per maand. gr. Naja
Wij hebben een hoekwoning met garage en royale tuin zowel aan de voorkant en achterkant. Ons huis is verhoogd met een dakopbouw (4e royale slaapkamer) en we hebben zelf een bijkeuken aangebouwd. Wij betalen bruto zo'n 750,00 en krijgen zo'n 200,00 terug van de belasting. De hypotheek is 223.000,00.
Wij hebben een rijtjeshuis, 4 slaapkamers, 165m2 grond en betalen 505 euro per maand netto. We hebben een hybride hypotheek (vraag me de details niet, zo ik echt op moeten zoeken) bij de Fortis. Het hypotheekbedrag is 200.000.