Hallo, Hoop dat iemand hier het antwoord op weet, heb het proberen op te zoeken...maar word niks wijzer. Een vriendin van mij woont samen met haar man in het huis van haar zwager. Haar zwager woont nu tijdelijk bij een vriend in, totdat zijn broer en vrouw een eigen woning hebben. Ze staan wel ingeschreven in de woning, krijgen hun post daar ook. Echter wonen er maar twee mensen in de woning, ipv drie. Is dit illegale onderhuur/frauderen?
het lijkt mij dat als er wettelijk 3 personen op papier staan, het niet uitmaakt dat de hoofdhuurder ergens anders verblijft.. Het zou anders zijn dat wanneer ze niet op papier stonden dan was het foute boel.
Nee hoor, als de mensen officieel ingeschreven staan op het adres is het oke. Ik geloof niet dat het een probleem is.
Jullie zijn snel : ) Weten jullie waar ik dit zwart op wit kan vinden? Kan ik het haar nl even doormailen.
Nou ja.. Op zich, als de hoofdbewoner er niet meer woont maar wel als hoofdbewoner staat geschreven (terwijl er dus 2 compleet andere mensen wonen) kan dat wel voor problemen zorgen.
Het zijn niet twee compleet andere mensen, want ze staan ingeschreven als bewoners in de woning. Alleen de hoofdbewoner woont tijdelijk ergens anders.
Maar is dit huis van zwager zelf of van de woningbouw/verhuurder? Want in het tweede geval is dit wel een probleem.
Overigens als ik er overna denk, lijkt het me voor zwager minder slim om ergens anders te wonen dan waar hij ingeschreven staat.
omdat de huurder hier vaak toestemming voor moet vragen. Als het goed is staat dit ook in zijn huurcontract.
Dat moet ook bij een koopwoning. Je mag niet zomaar je koopwoning verhuren, daarvoor heb je toestemming nodig van de geldverstrekker.
Is illegaal. Je bent bij wet verplicht je in te schrijven op het adres waar je hoofdzakelijk woont. dit weet ik ivm mijn werk. vraag het maar eens na bij de gemeente. zou alleen het adres wel even achterwege houden