685€ hypotheek 100€ gas water licht 60€ internet,telefoon en mobiel 12€overlijdensverzekering,inboedel,brand 100€ sport van 3 kinderen 35€ conciërge en schoonmaakappartementen complex ——————— Ziektenkostenpremie betalen wij niet extra wordt direct maandelijks van loon afgehaald.
ik vind het interessant dit soort dingen te lezen van anderen. Ik dacht altijd zoo... wij zitten hoog met vaste lasten.. maar ik denk dat ik heel gemiddeld ben als ik alles hier lees. Wij zitten op 1541 euro, waarvan de grootste uitgave de huur is (875 euro).
Heel boeiend om te zien! Zal hem vanavond ook eens invullen. Ik ben zelf ook wel nieuwsgierig naar wat er binnenkomt aan geld en of je ook nog kunt sparen In de flair heb je een heerlijke rubriek over huishoudpotje ofzo. Heerlijk! En fijn vergelijken
Ja dat zie ik na de reacties hier ook! Maar dat ligt denk ik vooral aan de woonlasten en ik hoef geen opvang voor mijn dochter.
Ik heb eigenlijk geen idee, zou het eens op een rijtje moeten zetten. Toch al snel richting €1600, misschien wel meer... Tip: als je kan overstappen bij energie rekening is het slim om daar naar te kijken, vaak kun je daarop weer besparen. Ook met tv abbo kijken om over te stappen. Wij zaten bij kpn, abbo werd wéér verhoogd dus zijn naar t-mobile gegaan om alles daar af te sluiten. Toen ineens kregen we van kpn belletje dat ze ons als klant wilden behouden en kregen we weer een jaar korting
Ziggo en mobiel gaat omlaag zodra het kan. Zwemles is wel duur ja, maar de deze zwemschool is wegens omstandigheden het beste voor mijn dochter. Gelukkig is het maar een tijdelijke last, hopelijk binnenkort afzwemmen. Zorgverzekering is basis + tandarts vergoeding. Was dit jaar, voor mijn man in ieder geval wel, echt nodig. In 2020 is het voor mij niet meer nodig.
Ik las ergens dat mensen gemiddeld 55% van hun inkomsten besteden aan vaste lasten, wij zitten ongeveer op dat gemiddelde.
Leuk topic!! En zie meer die vrij hoog zitten. Zelf weet ik het niet zo uit mijn hoofd maar wel pas alles opgezet dus als hun zin heb zal ik het hier ook zetten
Het ligt toch ook aan je inkomen of je lasten hoog zijn of niet. Als je 2000 vaste lasten hebt en je verdient 2300 euro dan is het hoog. Maar verdien je 4000 euro dan is het weer normaal of laag.
Wij zitten eronder, ongeveer op 38%. Als de alimentatie wegvalt nog veel lager. Echter betalen wij de ziektekosten verzekering en gemeentelijke lasten 1x per jaar. Als ik die over 12 maanden zou uitsmeren zouden we nu ongeveer 45% van wat er binnenkomt uitgeven aan vaste lasten.
Ik tel dat niet mee, want vind het geen vaste lasten. Vaste lasten zijn bij ons de maandelijks terugkerende rekeningen.
Hmm, maar ik reserveer elke maand een bedrag wat naar een andere rekening gaat. Dat bedrag is voor kleding, kapper, kadootjes, abonnementen die 1x per jaar komen, glazenwasser enz. Dat is best een fors bedrag. O ja, er zit ook een spaarbedrag in zodat ik aan het einde van het jaar de zorgverzekering voor het jaar in 1 keer kan betalen.
Het is geen kwestie van iets vinden. De definitie van vaste lasten is 'betalingen die elke maand terugkomen omdat je een bepaalde verplichting op je hebt genomen.' Die discussie is hier al vaker voorbij gekomen .