wat betalen jullie aan wegenbelasting?

Discussie in 'De lounge' gestart door xbabyxdx, 1 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2boeven

14 jul 2014
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij rijden allebei een volkswagen up en betalen 41 euro per maand wegenbelasting voor beide samen.

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    120 per kwartaal

3. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    400 euro per jaar een mitshubisi station benziene

Wonen in Belgie

4. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Mijn man heeft vanaf vandaag een lease auto zo fijn! Hij had een ford focus diesel 99euro per maand (provincie zeeland)
    En ik heb een seat toledo 41euro per maand benzine

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    58 in de maand. Rijden een ford focus c-Max

6. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Wat goedkoop allemaal zeg! Wij betalen 113 euro per maand voor onze Volkswagen Jetta Diesel.

7. KimK

KimK Niet meer actief

Ik heb hem van de week weer binnen gehad en wij betalen voor onze Land Rover €750 per jaar (wegenbelasting).... Dure auto in belasting, verzekering en benzine en wij zouden dan ook geen moment twijfelen als het ooit slechter zou gaan, dan gaat die er als eerst uit. We hebben ook een nieuwe polo en die is, uit mijn hoofd, iets van rond de 400€.

Edit; als ik de andere bedragen zie valt het me nog reuze mee eigenlijk voor zo'n zware auto.

8. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Opel Astra Station Diesel, 108 euro per maand

9. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    53 euro pm voor een Saab, benzine in Noord-Holland.

10. minon

minon Niet meer actief

Wegenbelasting gaat op gewicht van de auto. Dat heeft helemaal niks met het merk te maken. Ook de provincie waar je woont is van belang. Wij wonen in Zuid-Holland en hebben de duurste wegenbelasting van Nederland. Ik heb een oude seat ibiza, diesel, drie deurs. Betaal 78/79 euro per maand. Mijn man heeft een golf6 en betaald 104 euro per maand.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Het is niet zo zinnig om deze vraag op een forum te stellen. Je moet gewoon even op de site van de belastingdienst kijken hoeveel je zou betalen als je een andere auto zou kopen :) Het verschilt namelijk per provincie :)
    Merk van je auto is niet van belang, gewicht wel en soort brandstof ook :)

12. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    126 per maand Volvo V50 diesel..

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    140 euro voor de Volvo V70 Diesel
    30 euro voor mijn Mini ...

per maand Noord Brabant

14. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    € 61 per maand voor een peugot 308 sw.

15. tuc

tuc Niet meer actief

46 voor een ford focus station
    17 voor mijn ford ka

en idd ik vind dat je gelijk hebt...het kan absoluut goedkoper dan een audi dus ik vind dat zeker een luxe ding wat niet verstandig is in jullie situatie nu denk ik.

16. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik heb dus absoluut geen verstand er van. Vandaar dat ik het wel op een forum vraag. Zo n stomme vraag is het niet. Een Audi is zwaarder dan bijv. Een andere lichtere auto. En bepaalde merken zijn volgens mij ook gewoon duurder. Maar wat ik al zei.... ik heb 0,0 verstand van auto's want ik rij zelf niet.

17. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Precies..... en in ons geval scheelt het een hoop in wat voor auto we hebben. Maar manlief wilt er even nog niets van weten. En een fikse ruzie is het nog niet waard. Dus ik probeer het een andere keer wat rustiger te brengen.....

18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Skoda fabia benzine 35 euro per maand
    Seat leon diesel 103 euro per maand

19. minon

minon Niet meer actief

Een goedkoop merk kan zeker net zo zwaar of zwaarder zijn hoor.
    Een afweging die je moet maken is ook of je auto nog wel wat opbrengt. Als hij maar 2500 opbrengt en je kan er dan maar een dubieuze auto voor terugkopen die misschien veel minder lang meegaat zou ik de audi houden. Want zeg nou zelf een audi is qua onderhoud etc wel van een zeer goede kwaliteit.

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Er spelen zoveel factoren mee....
    Onder andere inderdaad het gewicht voor de wegenbelasting
    Bij een diesel is dat meer dan bij benzine en het ligt eraan in welke provincie je woont

Maar dan ben je er nog niet...
    Vergeet het brandstofgebruik van de auto niet, of je een godsvermogen kwijt bent als er iets gerepareerd moet worden
    Of een andere auto niet binnen een half jaar uit elkaar valt van ellende en je dus helemaal niks meer hebt

Het is niet alleen belangrijk om naar de wegenbelasting te kijken maar ook nog naar zoveel meer dingen

Over het algemeen scheelt de wegenbelasting niet heeel veel...
    Althans je auto zal toch groot genoeg moeten zijn om met zijn allen in tw kunnen....
    Dan kan je wel een dihatsu cuore bijvoorbeeld kopen... Maar dan kan je er met zn 3en in en een pak luiers en is de auto vol....

Als je dus dezelfde grootte auto ongeveer wil zal de wegenbelasting vrij weinig uitmaken

Deel Deze Pagina