Mijn man heeft vanaf vandaag een lease auto zo fijn! Hij had een ford focus diesel 99euro per maand (provincie zeeland) En ik heb een seat toledo 41euro per maand benzine
Ik heb hem van de week weer binnen gehad en wij betalen voor onze Land Rover 750 per jaar (wegenbelasting).... Dure auto in belasting, verzekering en benzine en wij zouden dan ook geen moment twijfelen als het ooit slechter zou gaan, dan gaat die er als eerst uit. We hebben ook een nieuwe polo en die is, uit mijn hoofd, iets van rond de 400. Edit; als ik de andere bedragen zie valt het me nog reuze mee eigenlijk voor zo'n zware auto.
Wegenbelasting gaat op gewicht van de auto. Dat heeft helemaal niks met het merk te maken. Ook de provincie waar je woont is van belang. Wij wonen in Zuid-Holland en hebben de duurste wegenbelasting van Nederland. Ik heb een oude seat ibiza, diesel, drie deurs. Betaal 78/79 euro per maand. Mijn man heeft een golf6 en betaald 104 euro per maand.
Het is niet zo zinnig om deze vraag op een forum te stellen. Je moet gewoon even op de site van de belastingdienst kijken hoeveel je zou betalen als je een andere auto zou kopen Het verschilt namelijk per provincie Merk van je auto is niet van belang, gewicht wel en soort brandstof ook
46 voor een ford focus station 17 voor mijn ford ka en idd ik vind dat je gelijk hebt...het kan absoluut goedkoper dan een audi dus ik vind dat zeker een luxe ding wat niet verstandig is in jullie situatie nu denk ik.
Ik heb dus absoluut geen verstand er van. Vandaar dat ik het wel op een forum vraag. Zo n stomme vraag is het niet. Een Audi is zwaarder dan bijv. Een andere lichtere auto. En bepaalde merken zijn volgens mij ook gewoon duurder. Maar wat ik al zei.... ik heb 0,0 verstand van auto's want ik rij zelf niet.
Precies..... en in ons geval scheelt het een hoop in wat voor auto we hebben. Maar manlief wilt er even nog niets van weten. En een fikse ruzie is het nog niet waard. Dus ik probeer het een andere keer wat rustiger te brengen.....
Een goedkoop merk kan zeker net zo zwaar of zwaarder zijn hoor. Een afweging die je moet maken is ook of je auto nog wel wat opbrengt. Als hij maar 2500 opbrengt en je kan er dan maar een dubieuze auto voor terugkopen die misschien veel minder lang meegaat zou ik de audi houden. Want zeg nou zelf een audi is qua onderhoud etc wel van een zeer goede kwaliteit.
Er spelen zoveel factoren mee.... Onder andere inderdaad het gewicht voor de wegenbelasting Bij een diesel is dat meer dan bij benzine en het ligt eraan in welke provincie je woont Maar dan ben je er nog niet... Vergeet het brandstofgebruik van de auto niet, of je een godsvermogen kwijt bent als er iets gerepareerd moet worden Of een andere auto niet binnen een half jaar uit elkaar valt van ellende en je dus helemaal niks meer hebt Het is niet alleen belangrijk om naar de wegenbelasting te kijken maar ook nog naar zoveel meer dingen Over het algemeen scheelt de wegenbelasting niet heeel veel... Althans je auto zal toch groot genoeg moeten zijn om met zijn allen in tw kunnen.... Dan kan je wel een dihatsu cuore bijvoorbeeld kopen... Maar dan kan je er met zn 3en in en een pak luiers en is de auto vol.... Als je dus dezelfde grootte auto ongeveer wil zal de wegenbelasting vrij weinig uitmaken