Voor de 2e keer waterpokken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nientjje, 12 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Met 9 maanden heeft mn dochtertje waterpokken gehad. Toen werd er al gezegd dat ze het dan nog een tweede keer kon krijgen, maar dan mild (niet door een arts trouwens). Is dat een fabel of heeft iemand dat inderdaad meegemaakt? Ze had gisteren bij het opstaan 3 pukkeltjes op haar wang, vanmorgen waren het er 5 en 2 oude zijn korstjes (het lijkt op waterpokken). Ze heeft er geen last van en is ook niet ziek. Maar ben wel benieuwd wat het is en of ze de waterpokken inderdaad 2 keer kan krijgen.

2. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Het kan inderdaad.
    Als ze waterpokken doormaken voor het eerste jaar. Helaas!

3. Tinussie

Tinussie Actief lid

11 nov 2011
    151
    21
    18
    NULL
    NULL
    Onze dochter heeft het ook met 9 maanden (vrij licht) gehad en afgelopen november weer. Ze zat toen wel meer onder dan de eerste keer, maar alsnog was het vrij mild geloof ik als je sommige andere kindjes ziet. Wat dat betreft vind ik het wel fijn dat ze het nu nog een keer heeft gehad, anders blijf je toch hebben dat je denkt van zou ze het niet nog een keer moeten krijgen. Sterkte in ieder geval met je dochter.

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier ook ervaring. Annefleur was pas 3 maanden de 1e keer en 2 1/2 ongeveer nog eens. ben benieuwd met de jongste want die was toen nog maar 10 maanden toen zij ook onder zat (net na haar zus)ik vond het trouwens niet bepaalt mild bij ze allebei.

5. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Oke, dan kan het inderdaad toch waterpokken zijn. Het heerst op mij werk, kan ik het dan meenemen of is dat heel ver gezocht? :)

6. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ken een kindje die het drie keer heeft gehad. 2 x onder het jaar en 1 x boven het jaar. Alledrie de keren mild.
    Minn petekindje is onder het jaar en heeft echt hekemaal obder gezeten maar ze kan alsnog de waterpokken krijgen. Hoop echt niet zoveel als de eerste keer.

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    je kan ze idd vaker krijgen
    heb ze zelf ook 2x gehad.
    ben er de 2e keer wel ziek van geweest.
    weet het niet zeker maar ik denk dat je ze wel van je werk mee naar huis kan nemen

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dat kan idd ja! Al heeft onze middelste 2 waterpokken gehad met nog geen twee maanden oud en heb ik ze sindsdien niet nogmaals gezien (ondanks meerdere uitbraken op de psz en een jonger zusje met waterpokken).

9. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Hier bij mijzelf meegemaakt voor de 2e x.
    Ik was toen een jaar of 10

10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier heeft dochter het ook twee keer gehad. De eerste keer met 5 maanden, toen maar heel mild.

Met 2.5 nog een keer gehad en toen zat ze wel flink onder helaas.

11. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik kan nu duidelijk zien dat het waterpokken zijn. Gelukkig heeft ze er geen last van!
    Bedankt voor de reacties.

12. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Een van onze kids heeft het ook twee keer gehad, beide keren mild, maar eerste keer deed ze mee met een van de oudere kids en was ze 10 maanden.

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mijn kinderen hebben het allebei 2x gehad. Mijn zoontje met 4 maanden en ruim een jaar. Mijn dochter met 11 maanden en later nog een keer. Wel 4x heel mild.

14. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Dat klopt, als een kind voor het eerste jaar de waterpokken doormaakt kunnen ze het nog een keer krijgen! Onze zoon heeft dat ook gehad al was de tweede keer wel behoorlijk heftig. Flink ziek van geweest met behoorlijk ontstoken waterpokken.

Deel Deze Pagina