Wij zijn met twee volwassenen en een kind. Daarbij ben ik een echte kou kleum (kachel staat altijd om 20,5) en wij douchen niet erg kort en wel warm Wij betalen per maand aan budgetenergie 112,00. Dit is het eerste jaar dat we hier bij zitten dus nog geen idee of dit voldoende of te veel is. Bij Nuon betaalde we 140,00 maar deze was echt duurder dan waar we nu zitten.
Iets van 130 dacht ik, 2 volwassenen 1 baby. Te veel voor ons appartement maar daardoor krijgen we in okt altijd geld terug. Beter nu iets te veel dan achteraf moeten betalen.
Ik betaalde in onze flat altijd 120 waar ik dan meestal tussen de 600en800 van terug kreeg maar daar stookten we met blokverwarming dus dat ging niet via de energierekening. Nu eensgezins tussenwoning van 160m2 heb nu mijn voorschot op 150 staan en volgens de betekening krijgen we ook dit jaar weer ongeveer 600 terug dus echte kosten zijn ongeveer 100 pm
Wij zitten bij Essent en zijn een gezin met (nu nog) 4 personen. Verbruiken iets meer dan 3100kwh en bijna 1000m3 gas per jaar. Ons maandbedrag is 129. Krijgen niet veel terug, iets van 50. Je krijgt immers geen rente over je teveel betaalde maandbedrag. Bekijk maandelijks mijn verbruik via de app, zodat ik nooit hoef bij te betalen en toch wat terug krijg.
Wij verbruiken voor ongeveer 45 euro per maand met z'n tweeën bij Essent. Maar we wonen in een goed geïsoleerd appartement en hebben dus vrijwel nooit de verwarming aan.
Hier ook, ik betaal 16 euro bij en eneco, en krijg daarnaast nog windkrachtkorting. Jaarrekening moet nog komen, ben benieuwd!
Wij wonen in het slechtst geïsoleerde huis van Nederland zijn vorig jaar verhuisd en er waren alleen gaskachels dus flink gestookt. We hebben ons voorschot op 250 gezet p maand.. even afwachten of we iets terug krijgen... gelukkig worden deze zomer nieuwe kozijnen en dubbelglas geplaatst..
Ik betaal nu 181... Om te janken. door een fout van zowel mij als oxxio zijn ze toen ik te laat was met het doorgeven van de standen uitgegaan van het verbruik van de wintermaanden, maar dan over het hele jaar. Plus nog een extra bedrag van 29 euro wat erbij in zit wat ik te weinig zou hebben betaald in 2015.... Er klopt niks van maar ik bekijk het maar positief, in januari 2017 krijg ik me toch een dikke bult geld terug Heb jarenlang in een vergelijkbare woning 105/110 per maand betaald
210 per maand, maar krijgen waarschijnlijk nog wel iets terug. Ben een koukleum en huis is niet te best geïsoleerd. Wasmachine/vaatwasser/droger staan dagelijks wel aan. Is niet anders.
200 euro per maand met 4 personen. wel is er altijd iemand thuis dus in de winter staat de verwarming vrijwel heel de dag aan. ook hebben we een hoekhuis met enkel glas. de woningbouw wil geen dubbel glas plaatsen helaas.
240 per maand. Tja vrijstaand huis van 100 jaar oud met geen enkele beschutting er om heen. Afgelopen jaren wel veel aan isolatie gedaan. Vijf jaar geleden betaalde we nog 360 euro per maand
150,- per maand. We wonen in een 2 onder 1 kap, doordeweeks met 2 volwassenen en 1 kind. Weekends nog 2 kinderen extra. Hier is ook altijd iemand thuis dus de kachel staat vaak aan. Afgelopen jaar toch nog bijna 600,- terug gekregen.
150 euro per maand en 10 termijnen en rond de 300 euro terug weekend eens kijken of ik ga overstappen
120 P.m met 3 personen. Toen dochter er nog niet was 110 en dan kregen we altijd terug, heb em expres iets omhoog gezet
We wonen in een villa (2 volwassenen & 2 kids) en betalen 100 permaand bij Eneco. Afgelopen jaar hadden we 80 terug gekregen.
Hier 170 per maand voor 3 personen. Oude boerderij dus slecht geïsoleerd (enkelsteens en lang niet overal dubbel glas). We krijgen wel altijd terug, ben benieuwd hoeveel we nu krijgen (volgende maand jaaropgave) want we hebben veel apparaten vervangen door zuinigere en ook veel lampen door led-lampen. We zijn redelijk zuinig, kachel max op 19, slaapkamers kachels uit. Maar we hebben wel een droger die veel gebruikt wordt. Ik zet het maandbedrag bewust hoog in, altijd leuk zo'n meevaller na een jaar.
Wij betalen 150 per maand, Wonen in een huis van zo'n 100 jaar oud. Hebben het bedrag wel zelf omhoog gedaan, doordat we een elektrische auto hebben. Betaal ik liever nu meer dan onverwachts een hoge rekening te krijgen
230 euro, drie personen, oude twee onder 1-kap woning, bad, droger, vaatwasser, zwembad...jaarafrekening komt volgende maand, kregen vorig jaar meen ik 200 euro terug.