Wat betalen jullie per maand aan gas en stroom?

Discussie in 'De lounge' gestart door Milla, 19 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ook dat zegt niet alles. wij woonden ook op een 3 kamerappartementje met dubbelglas. waren helemaal ingesloten door woningen en betaalden toch echt 186.

2. Kubus

Kubus Fanatiek lid

6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Wij zijn niet eens ingesloten, wij wonen op het hoekie :)

Hmm vreemd... Wij hebben gas en stroom bij Eneco... ik heb ook het hele jaar 113 betaald, maar kreeg dus 500 euro terug.

3. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    135 euro voor met zn tweetjes.
    Werken fulltime, tis een tussenwoning, 'savonds alleen sfeerverlichting aan, boven niet stoken, gebruik zelden de droger....
    Maar altijd 2 pc's aan, en aquarium

4. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Wij betalen ongeveer 150 per maand. En we wonen nu in een huis wat goed geisoleerd is en redelijk nieuw (2000 gebouwd) met 3 slaapkamers. Toen wij in een 3-kamer appartement woonden, moesten we meer betalen omdat het niet goed geisoleerd was.

5. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    230 euro p/m

6. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ow ja, en we wonen met z'n drieen, TV staat heel vaak aan, 2 laptops, 1 PC. De vaatwasser gaat elke avond aan en om de dag worden er 2 wasjes gedraaid en de droger gaat dan ook 2 keer aan. Dus zuinig leven we ook niet. De kachel is nog niet aangeweest sinds de winter, we zijn allebei warmbloedig. :)

7. Niet meer actief

hier 98 euro per maand, toch hebben we zonnebank,vaatwasser, flatscreen etc.

8. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    180 euro....2 personen, nu nog....

9. valhalla

valhalla Niet meer actief

€ 179 voor een jaren-30 huis, half vrijstaand. Bovenverdieping is niet geisoleerd, beneden wel dubbel glas.

Droog altijd met volle droger, hebben een paar spaarlampen en veel kaarsjes aan 's avonds en de verwarming overdag uit. Daar tegenover wel weer een aquarium van 2 meter breed, een vaatwasser, laptop en pc en dat soort dingen.

10. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    2 volwassen 1 baby, 4 kmr woning. 91 euro p.m

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    je kan met geen mogelijkheid 337m3 verbruiken over een heel jaar, dan is er iets toch echt niet goed gegaan bij jou....

niemand kan zo'n verbruik hebben tenzij je niet kookt, niet onder de douche duikt, geen warm water gebruikt en de kachel niet aan heb....en zelfs dan kan dat met geen mogelijkheid...zelfs niet met de duurste en beste hr ketel.

je kan met geen mogelijkheid 337m3 verbruiken daar een jaar sowieso al 365 dg telt ;) dat zou inhouden dat jij een gemiddeld verbruik hebt van 1.08 per dag :confused:

of je kookt-doucht niet- gebruikt geen warm water- doet de kachel niet aan niets,zelfs dan kan je daar niet onder zitten...

gemiddeld gaat 1/3 van het totale gasverbruik op aan douchen, als je berekent dat je alleen aan de douche en koken een verbruik van zo'n 16 kub per week hebt...x 56 weken is 896 kan je onmogelijk een totaalverbruik hebben van 337....

of jullie zijn "kleine stinkdiertjes" die "bij de buren" eten ;)

of jullie leggen dat ding plat en zijn em vergeten omhoog te zetten ;)

hoop voor jou Mil dat je volgend jaar niet de shock van je leven krijgt als je gigantisch moet bijbetalen
    (anders ben ik gewoon stinkend jaloers op je)

;) ;)

12. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    E 175,- per maand voorschot. Verder nog even afwachten, want we wonen pas sinds augustus in dit huis.

13. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

wij wonen op een camping dus bij ons is dat van die gas en olie dingen :D

14. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Heb niet alles gelezen, dus misschien mostert na de maaltijd. Maar het is wel goed bedoeld ;) ...

Afhankelijk van je energiebedrijf en de gemeente waar je woont betaal je niet alléén voor de energie in het maandbedrag. Soms zitten er ook gemeentelijke heffingen in of belastingen. Vroeger, hier in R'dam, ook de kabeltelevisie. Dus als de één 150 euro per maand betaalt, kan daar voor maar 90 euro energiekosten in zitten, en de rest voor andere kosten. Zo betaalt ook niet iedereen water in zijn energierekening. Hier in Rotterdam bijvoorbeeld wel, maar in Den Haag weet ik toevallig, weer niet. En water kan toch ook wel zo maar 30 of 40 euro per maand zijn. Afhankelijk van het verbruik.

Ik werk bij een groot energiebedrijf, vandaar.... :) :)

En voor de TS, Milla geloof ik, voor de zekerheid zou ik het even navragen, ik vind het verschil ook heel groot, zeker gezien je leefomstandigheden die je opnoemt. Beter een keer teveel navragen dan één keer te weinig. Schrijf je meterstanden nogmaals op en bel je energiebedrijf om het te checken zou mijn advies zijn.

Nog even bijewrken: Milla, misschien vorig jaar te hoog geschat? 337 m3 is inderdaad héél erg weinig, maar we hebben een erg zachte winter gehad. Ben benieuwd naar je gasverbruik in 2005-2006 als ik het zo lees.

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dat wist ik inderdaad, maar dan vind ik de verschillen nog erg groot hoor. bij ons is het echt volledig uitgekleed tot vast recht en verbruik, verder niets en toch betaalden we in ons flatje 186 euro per maand.

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    euhm wanneer krijg je dit te horen of je bij moet betalen, of terug krijgt? Kan nl wel wat centen gebruiken haha.

17. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    bij je jaarafrekening of eindafrekening als je verhuisd. jaarafrekening krijg je op een voor jou vast moment in het jaar, maar dat kan voor iedereen verschillend zijn.

18. Marjolein79

Marjolein79 Actief lid

11 sep 2007
    253
    0
    16
    Het zonnige zuiden
    Wij betalen 160 euro per maand. Eigenlijk kunnen we minder te betalen maar ik betaal liever nu iets teveel dat dat ik straks een rekening krijg waar je u tegen zegt. Moet er wel bij zeggen dat we niet overal dubbele beglazig hebben en de zolder nog niet geïsoleerd is.

19. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Wow, wat een verschil in bedragen zeg.
    Wij zijn nu nog met z'n 2en, wonen in een nieuwbouw eengezinswoning en betalen 198 per maand.
    Zitten trouwens bij de eneco, heb wel het idee dat die wel erg duur zijn, maar durf de overstap niet echt te maken naar een andere.

Groetjes Debby

20. Milla

Milla Niet meer actief

Kleine stinkdiertjes die bij de buren eten :) :)
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niks van begrijp. De enige verandering is dat wij verhuisd zijn. Maar het klopt echt! Ik heb naar de RWE gebeld en daar hebben ze alles uitgezocht en het bevestigd.

Het zit zo.. vorig jaar in september zijn wij hier komen wonen.. Ik heb het toen op 130 Euro per maand gezet, omdat wij dat voorheen ook betaalden in ons oude huis. In september van dit jaar moest ik dus de meterstanden in vullen, om de jaarafrekening te laten maken. Ik heb een kopie van dat blaadje gemaakt en die standen kloppen. Die zijn van 6 september.. Vandaag ben ik opnieuw naar die meterstanden gaan kijken en inderdaad.. van 6 september tot vandaag 19 oktober, hebben we 67m3 verbruikt (dat is 1,5 maand). We hebben deze maand wel veel de verwarming aan gehad en hebben dat van mei tot half september vrijwel niet. Dus als ik het uitreken is het 1,5 maand door 12 maanden gedeeld = 8 en 67 x 8 = 536 op jaarbasis - de maanden dat wij in de zomer geen verwarming aan hebben = 3 maanden dus - 2x 67 = 402 - half september! Dus het klopt gewoon..

Ik snap het ook niet. Ik ben thuisblijfmoeder en heb elke dag de verwarming op 21.4 staan. Wij hebben wel een tussenwoning. En zoals ik ook al zei douchen we iedere dag nemen de kinderen om de dag mee in de douche. Ik kook altijd met zeker 3 pitten, en beneden hebben we dubbel gas, maar boven enkel (maar daar staat ook nooit de verwarming aan). Ik kan maar 2 dingen bedenken:
    1. onze ketel is super zuinig (dat is een zuinige remeha en hebben we een jaar geleden nieuw geplaatst)en dus stukken zuiniger dan in ons oude huis
    2. de meter loopt te langzaam :D

Ik denk toch het eerste ;)

Deel Deze Pagina