wij betalen ook 200 euro, dit ligt aan ons huis, half vrijstaand maar ook omdat we boven voor het douchen een oude boiler hebben die bij elke scheet aanslaat! die moet nog een keer vervangen worden dan zal het wel schelen.. vind het ook een hoop geld zeker omdat wij al best zuinig zijn met de cv enzo!
Dan betalen jullie dus ongeveer net zo veel als wij. Ben stiekem wel blij dat ik niet de enige ben maar vind het wel veel geld als ik de andere bedragen zo lees!
aha... dan zal dit ook wel een rol spelen. Denk dat inderdaad de hele inhoud verwarmd word maar daar heb ik geen idee van.
gebruik je een droger? Ik gebruik die alleen voor handdoeken. Wij werken overdag, scheelt ook... Kachel gaat automatisch aan en uit etc etc. Vaak kan je met kleine aanpassingen al een hoop besparen.
ik durf het bijna niet te zeggen.... wij betalen 740 euro pm. wij zijn een gezin met 2 kinderen, en wonen boven onze winkel/werkplaats.
200,- per maand! Maar nu hebben wij een hele oude ketel. Die is wel gereviseerd, maar ik denk dat een nw combi ketel al een heleboel scheelt.... dus hard sparen maar!
180 euro voorschot. We zijn met zn 2-en, en de kleine. Vaatwasser en droger hebben we niet. Wel staat de computer bijna de hele dag aan, en 's avonds altijd de tv (grote plasma). Wasmachine max. 2x per week. Wel hebben we een groot (1.80m) aquarium wat ook warm gehouden moet worden, dus kost ook nogal wat. Ik vind 180 euro al veel! We krijgen wel altijd wat terug bij de eindafrekening.
@ ts; ja zeker scheelt dat, elke keer wanneer de boiler weer iets is afgekoeld slaat hij weer aan om het water warm te houden, tenminste dit is wat een vriend ons vertelde die zit in die business wij hebben er ook 2 beneden een kleintje, en onze cvketel is ook niet meer zo nieuw, we gaan nu wel dubbel glas laten zetten (nog een paar kleine raampjes...) dus dat scheelt hopelijk ook weer hihihi ps wij moesten eind van het jaar ook nog bij betalen... dat had ik echt nooit verwacht!!
Hier 100 euro gas en stroom bij Nuon... geen idee of ik moet bijbetalen of terug zal krijgen. 1ste x dat ik bij ze zat begonnenz e emt 87 euro pmd ( was alleen) en moest 800 terugbetalen ( ondertussen was baby nr 1 erbij en ik heb alles heeeele dag aanstaan ) afgelopen jr 150 pmnd betaald en toen 40 euro teruggekregen whahaha.... ik laat t op 100 staan en zie welw at er gebeurd...
p.s: hier staat dus tv in woonkamer hele dag aan, dan vriendlief gaat gamen als ie er is dus hele nacht tv aan en ps3... dus licht ook aan hele avond en nacht... laptop staat vaak aan in stekker, tv in slaapkamer gaat aan als we in bed gaan en soms speelt ie nog als we ligge te pitte whahaha... wasmachine draait vaak hier, verwarming staat sinds maart uit , maar gaat weer op 22 als t winter begint te worden...geen vaatwasser of droger
ik betaal 160 euro per maand voor bijde samen. 2009 kreeg ik 250,- terug 2010 kreeg ik zelfs 300 terug nu laatst een afrekening gehad want ben overgestapt naar een andere maatschappij en moest 225 bijbetalen en zit de winter niet eens bij. snap er niks van nou ja nu dus overgestapt en wilde ons naar beneden doen. heb me toch weer gewoon op 160,- gezet tv en pc staan aan als we thuis zijn. tv eigenlijk wel heel de dag ook alkijken we niet . verder verwarming als het koud is op 21 graden. hebben overal dubbel glas maar nog wel een oude cv ketel en in de woonkamer een openhaard die ook niet echt de kou buiten houdt. daarnaast nog een droger die elke dag 1x draait en een wasmachine die ook gemiddeld 1x per dag draait. droger is B (hebben geen A drogers denk ik) en koelkast/diepvries zijn A+ extra zuinig maar maar er niet veel van. alles staat eigenlijk altijd standby en dat is volgens mijn veel geld weggooien (PC, spelcomputers, 3 tv's, digitaal kastje en tv apparatuur etc) mijn vriend gamed wel veel savonds/ snachts dus tv draait dan bijna 24 uur als ik opsta gaat hij naar bed. hij draait ploegendienst dus komt vaak laat thuis wat dus dan zowel overdag leven in huis betekend maar ook snachts lampen aan etc