Alleen basis bij ohra. Betaal 92e per maand en is collectief. Geen tandarts of aanvullend. Heb nooit iets. Bovendien zijn aanvullende pakketten vreselijk duur (bij ohra iig) en dan nog zijn er maximale bedragen bij veel dingen. Daarnaast krijgen wij 0.0 zorgtoeslag dus ik kijk wel uit om 150 e pp per maand te gaan betalen. Zet liever zelf wat opzij voor als er iets gebeurt en alle noodzakelijke zorg zit toch in de basis. Heb voor zoontje 3 behandelingen bij osteopaat zelf betaald a 72e per stuk maar met een aanvullende van bijna 150 e per maand zou ik alsnog een deel zelf moeten betalen van die behandelingen.
Inderdaad wel goed om nu al te verzekeren voor de ortho want de meeste verzekeraars hanteren een wachttijd van 1 jaar.
Yes Menzis dus ook. En door het samengezond sparen willen we er wel graag blijven, vind het ook gewoon een fijne verzekering . Dochter is bijna 8 maar heeft te weinig ruimte in haar kaak dus moet misschien met 9 jaar al beugelen.
Wij zitten nu nog bij Menzis, ML alleen basis en ik pakket 2 en tandarts 250,- Wij betalen nu 221 euro per maand met een eigen risico van 375 euro Wij stappen over naar anderzorg. Daar heeft ML weer alleen basis en ik budget + tandarts. Wij betalen straks ongeveer 142 euro per maand met het maximum eigen risico.
Budget verzekering van 170 per maand. Normaal gesproken hebben we nooit extra kosten. Dit jaar toevallig een hoge tandartsrekening en bril van mijn zoontje, maar dan nog kon het wel uit. Qua keuzes van ziekenhuizen ook geen issues, want de dichtstbijzijnde 2 ziekenhuizen zijn allebei gecontracteerd en prima.
Exact dit heb ik ook ben er heel tevreden over! Maar ik zou goed afwegen wat je wel en niet vergoed wil hebben, ieder jaar is dat weer een gepuzzel maar zeker de moeite waard!
Ik betaal voor mij alleen, en zoontje dan maar die is gratis, 139,40 per maand. Ik zit bij Zilverenkruis Achmea en heb basisverzekering, aanvullend 3 sterren & tandarts 2 sterren. Mijn vriend zit bij de Friesland en heeft volgens mij ongeveer hetzelfde, maar is absoluut niet tevreden en gaat ook over op Zilveren kruis.
FBTO + aanvullend tand + module therapieën 218. Ik kijk binnenkort bij Independer of het wat goedkoper kan. (Ben verder tevreden over FBTO. Vooral autoverzekering kan ik zeer aanbevelen!)
Wij zitten al een aantal jaren bij PMA (collectief) alles gaat via Menzis. prima afhandelingen nog nooit problemen gehad. Wij zijn met 2 volwassenen en 3 kinderen. Kinderen zijn gratis meeverzekerd. We hebben voor ons zelf verder geen extra tand of aanvullende verzekeringen. Alleen voor onze middelste zoon ivm beugel (15 euro in de maand) maar dan wordt volgens mij de beugel vergoed tot 2000 euro. Dus dat is top. Wij hebben nooit iets (klopt af) dus wij nemen het hoogste eigen risico. Dat bespaard behoorlijk wat nu al een aantal jaren. Mocht er onverwacht iets voorvallen hebben wij altijd geld achter de hand. Anders moet je natuurlijk niet je eigen risico op maximaal zetten Wij betalen voor ons hele gezin 167,40 per maand En nu in november krijg je nog 2 x 24 euro terug. Ik ga het straks nog even bekijken, maar ik denk niet dat wij overstappen.
Ik wil ook over naar Zilveren kruis. Zit nu bij Cz en elke keer discussie over basiszorg vergoedingen. Word er niet goed van. aanvullende verzekeringen van Zilveren kruis zijn ook veel beter.
Ditzelfde hebben wij ook sinds dit jaar. Gewoon elke maand een bedrag naar de spaarrekening, mocht er iets zijn betalen we het zelf.
Vriend gewoon alleen een basis verzekering bij Unive a 93 euro. Ik aanvullende verzekering 2 sterren en tandarts verzekering bij zilveren kruis a 113 euro.
Wij zitten collectief bij Menzis via FNV. Scheelt een slok op een borrel. Mijn man heeft basis, erxta verzorgd 1 en tandarts 1 Ik heb FNV-prima zorg, daar zit tandarts ook bij in. De kinderen zijn gratis meeverzekerd. Totale premie is nu: 226,61 p/m https://www.menzis.nl/klantenservice...edingenwijzers __________________
Wij hadden ook nooit iets dus hoogste eigen risico genomen en prompt ligt mijn man 6 weken in het ziekenhuis... hebben het wel gespaard zodat we het zo kunnen betalen maar is toch jammer. Weet niet zo goed wat ik volgend jaar ga doen Uiteindelijk zijn we iets van 250 euro meer kwijt dit jaar dan als we lager eigen risico hadden genomen dus dat valt eigenlijk best mee. En als je het niet verbruikt scheelt het best veel.
Kun je dat Samengezond uitleggen? Ik heb even ingelogd en gezien dat ik 525 punten heb. Maar hoe kun je je punten die je gaat sparen dan in geld omzetten? Ik zie alleen dat je bepaalde producten met korting kunt kopen of goede doelen kan steunen.
Zilveren kruis Achmea met tandartsverzekering en aanvullend 3 sterren verzekerd 127,65 per maand. Helaas zijn alle nieuwe premies nog niet bekend, dus ben benieuwd wat het in 2016 wordt.
Zit bij Fbto, betaal 114,34 voor basis + aanvullende module Tand tot 250 per jaar + module orthodontie en zicht (per 3 kalenderjaren tot 150 terug bij Specsavers) + module gezinsplanning (zitten eerdere dingen in zoals kraamzorg, kraampakket, poliklinisch bevallen etc).
Ik ben me er ook in aan het verdiepen, wil graag een complete gezinsverzekering. Niet manlief apart en ik ook
Je kan 15 euro korting krijgen op je aanvullende verzekering. Daar heb je 1500 punten voor nodig. Omdat wij per jaar betalen krijgen wij het teruggestort op onze rekening.