Hier zitten er geen kosten aan overblijven omdat er geen keus is, de gehele school eet tussen de middag op school in hun eigen klas met hun eigen juf/meester - continu rooster.
Voor drie dagen in de week betalen we iets meer dan 200 euro per schooljaar, voor 1 kind en zelf eten en drinken meenemen.
Niets, er is een continurooster waarbij de kinderen een halfuur lunchpauze hebben samen met de juf/meester.
continuerooster - half uur pauze met juf, daarna half uur buitenspelen onder begeleiding van een pleinouder (ouders zijn verplicht paar keer per jaar pleindienst te draaien).
2 euro voor incidentieel overblijven, 1,50 als je vaste dagen afneemt. Eten en drinken moet zelf meegenomen worden.
Waarom zouden ze eigenlijk meer kosten hebben voor éénmalig overblijven, dan voor vaste dagen? Waarom zit daar zoveel verschil in? Die stoel waarop je kind zit staat waarschijnlijk sowieso in 't overblijflokaal. En 't is waarschijnlijk ook niet zo dat ze omdat er bijvoorbeeld 2 kinderen meer zijn dan "standaard" ineens iemand extra qua bewaking moeten betalen. Ik snap dat het "handiger" is dat ze op voorhand een beetje kunnen inschatten hoeveel kinderen er zijn. Maar als ze bovenop dat standaard aantal gewoon elke dag 2 of 3 of bij een grote school desnoods 10 leerlingen extra rekenen ... komen ze er toch ook? (Uiteraard enkel in geval je kind gewoon brood mee heeft. Ik snap dat als er eten voorzien wordt, ze echt een aantal moeten hebben.)
Hier betaalde we vorig jaar 25 euro per maand. Vanaf dit jaar niets omdat ze een continu rooster hebben.
Op de door mij gekozen school hebben ze geen overblijven. Je kunt wel tussenschoolse opvang afnemen van een BSO-organisatie. Ik weet de kosten niet exact, maar zal wel lekker aantikken.
Heb bewust gekozen voor school met continu rooster. Geen gedoe Russen de middag en lekker optijd thuis. Elke dag school van half 9 tot half 3. Woensdag half 9 tot half 1 . Fruit om 10 uur en brood om 12 uur.
Als ik die bedragen hier zie betalen wij de Jackpot. Bij ons moet je alles zelf meenemen. Met een abonnement is het omgerekend per keer 2,55. Gelukkig vindt oma het heel gezellig als kindlief komt eten tussen de middag, dus dat scheelt ons veel geld. We doen het alleen incidenteel en dan kost het 3,50
Continu rooster, dus we betalen niks. Vorige school was geen continu rooster, maar bleven kinderen alleen incidenteel over, dat kostte ook niks.
40 euro per jaar, 2de kind 37,50 per jaar, 3de of meer 35 per jaar. Geen continueroostser maar praktisch 99% blijft over.
Zoon en dochter zitten bij verschillende scholen. Zoontje blijft 4x per week over en dat kost 172 per jaar. Dochter blijft 3x per week over en dat kost 200 per jaar. Natuurlijk eten en drinken nemen ze mee.
Ik vindt het best heel duur, hier is het 2,75 per keer zonder eten en 3,75 per keer met eten en een strippenkaart zonder eten voor 5x kost 17,50 en met eten 22,50. Nu hoeft mijn zoon niet over te blijven maar ik heb er wel naar gekeken, ik dacht voor als ik een dagje moet bijkomen of ziek ben dan is het handig maar nee.
2,80 per keer per kind als je altijd overblijft. Als je incidenteel overblijft 3.50. Gaat via kinderopvangorganisatie. Overblijven is van 12 tot 13 uur. Ik vind het echt veel.