Wat betalen jullie voor sport?

Discussie in 'De lounge' gestart door sleutelbloem, 23 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Ach ja. Beetje jaloezie denk ik ook wel. Hier ook vaak opmerkingen over de oudste die vaak sport en waarvoor we ver het land in moeten. Laat ze maar.

sleutelbloem vindt dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

#62 tuc, 24 sep 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 sep 2018
    Ik heb het even opgezocht want ik weet dat dus niet uit mn hoofd:

Jongste:
    - zwemles: 48,75 per maand: 1/2 uur per week
    - voetbal: 8.75 per maand: 1 uur per week trainen en een wedstrijd

Oudste:
    - hockey 180 euro per seizoen, betalen we in 1 keer dus heb geen maandbedrag. Daar komt de binnen hockey nog bij, was 40 euro volgens mij. En trainingskleding en wedstrijdkleding. Alles moet je zelf aanschaffen: 3 uur per week trainen en een wedstrijd
    - kunstatelier: 90 euro voor 10 lessen: 1,5 uur per week.

O en voor onszelf:
    Man niks, buiten hardloopschoenen en 1x de kleding. Die sport verder genoeg als coach van het hockeyteam

Ik hardloopschoenen en kleding: eenmalige uitgave.
    En 30 euro per maand voor onbeperkt zwemmen en zwemgroepslessen.

3. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.807
    7.405
    113
    Mijn man sport niet, die klust elke zaterdag of werkt in de tuin, die sport kost niks :-D
    Ik loop hard, schoenen en kleding heb ik een paar jaar geleden gekocht en amper gebruikt toen, dus kost me momenteel ook niks.
    Oudste zoon zit op freerunnen, 1 uur gewoon en 1 uur selectie, 16,50 per maand. Twee paar sportschoenen maar die kocht ik voor 12,50 per paar dus viel mee.
    Dochter sinds kort op klassiek ballet, 250 euro per jaar en daar komen het pakje, rok en 2 paar schoenen nog bij. Ik schrok van die prijzen dus wacht nog ff twee weken af of ze het echt heel erg leuk vindt anders vind ik het zonde. Sowieso past ze de hakschoentjes toch niet, paar gepast maar zijn veel te breed dus maar ff afwachten of die wel echt nodig zijn.
    De jongste gaat over een jaartje op zwemles, 83 euro voor 10 keer.

4. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Lekker laten kletsen. Zoontje sport nog niet maar als hij iets wil en wij kunnen dat betalen dan doen we dat ook gewoon.

Wij gaan hier beide naar de sportschool en betalen rond de €80,- per maand voor ons samen. En dan hebben we allebei ook wel meer dan één broek en shirt daar voor, staat er standaard whey in de kast...
    Ik vond sporten erg belangrijk en zolang je er geen boterham minder om gaat eten wens ik je dochter veel plezier met paardrijden :D

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind paardrijden ook relatief duur ;) . Komt vooral omdat ik opgegroeid ben met voetbal. Kostte meestal alleen schoenen (tenue's gesponsord) en contributie tussen de 10 en 15 euro p/m. Dus dat is mijn vergelijk. En voetballen deed ik zo'n 3,5 uur per week (2 x trainen + 1 x wedstrijd) en paardrijden is naar wat ik hoor vaak maar 45 minuten tot 1 uur in de week.
    Daar zit 'm wat mij betreft het grootste verschil in.

Jongste zit nu op korfbal. 10 euro per maand tot ze 10 is. Daarna tot 14 jaar kost het 11 euro.
    Afhankelijk van het team waarin ze zit traint ze 1 of 2 x in de week + 1x een wedstrijd.

zelf heb ik de luxe van het gratis zwemmen op mijn werk. Mijn man sport niet meer (traint en coacht de jongste) en de oudste zit tussen 2 sporten in - maar zat op waterscouting (1 x 2,5 uur in de week (prijs was gelijk of minder dan de korfbal) .

Ik las ergens 22,50 per kind per maand voor voetbal: Dat vind ik eigenlijk ook vrij prijzig ;) ! Maar dat is dus omdat bedragen gewend zijn die ongeveer de helft hiervan zijn.

Over paardrijden: Dochter wil het wel graag, maar ik wil haar graag écht in beweging hebben. En dan zie ik 1x in de week 1 uurtje paardrijden niet echt zitten. Ze kijkt nu bij korfbal. Ik hoop dat ze dat leuk vind.

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Oudste dochter: 16,50 p/m voor 1 keer per week karate, maar binnenkort gaat ze naar 2 keer per week dus dan wordt het 33 euro p/m

Jongste dochter: sport nog niet voor vast, maar doet nu 6 weken 1 keer per week dansles voor 50 euro in totaal.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.172
    8.899
    113
    Paardrijden is een stuk intensiever dan het lijkt. :D Mijn dochter heeft ook gehandbald en danst dus en judoot ook nog, ze heeft nooit spierpijn, maar na de eerste les in een hogere groep met veel draven ed toch wel.

Dubbelgeluk en loetje vinden dit leuk.
  8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Abonnement sportschool 18 Euro p.m. (1 x per week) Luxe en uitgebreide sportschool.
    Paardrijles 8 Euro p.w. (40-45 minuten les), 6 lessen p.m.
    Tennis, geen idee, maar mijn man’s werk vergoedt tot 300 sportkosten per jaar en gebruikt hij voor tennis.
    Dan nog skiles in Nederland voor de kinderen, 140 Euro voor 6 lessen.
    Eerst nog voetbal en turnen, was zo’n 35 Euro per kwartaal.

9. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Klopt ja dat zijn opstart lessen.
    Heb er eens naar gekeken en zat aan de 43 euro voor 1 les van 3kwartier.
    Geschat wordt dat je ongeveer 2 maanden "opstart"
    Kan langer kan korter.
    Ga je over naar groepsverband kom je met een strippebkaart aan de 22eu per keer geloof ik.
    Wij wonen bijna naast de manege dus het voelt ook gek om een hele andere te gaan zoeken evt.

Maargoed voor nu vind hij korfbal heel leuk wánt dat doet papa ook. En we kijken wel weer verder als hij wat anders wil gaan doen.

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

De oudste zit op balletles, vioolles en scouting. Omgerekend kost dat ongeveer 50 euro per maand. Huur viool en balletkleding komt daar nog bij.

De middelste zit op dansles en dat kost omgerekend maar 10 euro per maand. Tot nu vind ik het goed meevallen.

11. Treez

Treez Niet meer actief

Lekker laten kletsen. Wij vinden sport en beweging belangrijk. Ik voel mij gezegend dat ik dit mijn kinderen kan geven, ongeacht wat anderen daarvan vinden. Mensen hebben altijd overal een mening over en als ik daar rekening mee moet houden, mag ik straks niet meer ;).

Oudste dochter: klassiek ballet (145 per jaar) en tennis (350 per jaar). Plus kleding, (ballet)schoenen en racket.

Jongste dochter: klassiek ballet (135 per jaar) en korfbal (120 per jaar). Plus kleding.

Ik: bootcamp (25 per maand), survival (17,50 per maand voor het trainen, 20 per jaar voor lidmaatschap survivalbond en gemiddeld 20 euro per maand inschrijfgeld voor wedstrijden) en ‘gratis’ hardlopen (enkel kleding, schoen en op maat gemaakte sportzolen).

Man: golf (geen idee, maar zal wel duur zijn).

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Ja, mijn dochter heeft regelmatig het zweet op haar voorhoofd staan na een les. Naast dressuur doet ze ook om de week voltige, kan ook elke week, dat is acrobatiek/turnen op een pony/paard. Daarbij moeten ze voor de warming up al een aantal rondjes rennen, je moet op een galloperend paard kunnen springen, ze doen buikoefeningen, op je handen staan, op die pony zelf moet je staan, je omkeren, koprollen maken, weet ik wat allemaal.
    Alleen beginnerslessen zijn rustig, dan geven ze je gewoon een rustige pony en ga je niet al te wilde of ingewikkelde dingen doen.

Oh, ik vergeet nog dat ze hier ook nog wel een aantal weken of maanden gratis sporten via de gemeente. Daar kan elke basisschoolleerling hier aan meedoen.
    En heb je echt een minimum loon ofzo, dan kun je gratis sporten via jeugd sportfonds. Ken ook kinderen die dat doen.

13. Poro

Poro Actief lid

5 feb 2011
    396
    177
    43
    De oudste zit op hockey, drie keer trainen, 1 wedstrijd en daar betaal ik €240,-per jaar voor inclusief zaalhockey.

Jongste zit op de judo en dat kost €22,- per maand.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Wij betaalden voor paardrijden 5 euro voor een half uur. 10 voor een uur.
    Dat is net zo duur als 1 uur freerunnen per week.

Hier was paardrijden dus niet duur.

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Geloof me, paardrijden is idd heel intensief. Ik heb zelf altijd gereden, eigen pony's en later paarden gehad en op hoog niveau wedstrijden gereden. Nu inmiddels alweer jaren gestopt ivm het niet kunnen combineren met werk en kinderen, maar heb nog steeds buikspieren en beenspieren als staalkabels. Na een uur trainen was ik ook echt leeg:D

16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Heel eerlijk, ik vind Paardrijden ook erg duur maar hey, als mijn kinderen dit hadden willen doen dan hadden ze dat gewoon mogen doen. Ze moeten iets doen waar ze het naar hun zin bij hebben. Het laatste waar ik mij druk om zou maken is wat andere er van vinden.

Mijn oudste zit op voetbal, inmiddels in de D. Ik betaal dit seizoen € 180 voor 2 x 1,5u training en 1x een wedstrijd, daar zit ook een wedstrijd tenue bij inbegrepen van € 25 alleen de sokken moet je zelf aanschaffen van € 10 per paar. Ieder seizoen moeten er hier gewoon nieuwe voetbal schoenen aangeschaft worden €50/60, dan de trainings tenues ( verschilt per keer ), kamp € 50 ( niet verplicht om mee te gaan )

De jongste is nu even gestopt maar die wilde door met zwemmen na zijn C diploma. Die zit nu in de fase '' Ik lig liever op de bank TV te kijken '' die is niet zo sportief als zijn broer :roflmao: Maar goed, hij wilt er misschien wel weer mee verder, dat was € 45 per maand voor 1x per week zwemmen van 50min

Mij maakt het allemaal niet zoveel uit wat het kost, ik vind het belangrijk dat mijn kinderen met plezier een sport beoefenen. En hebben ze ( net zoals de jongste nu ) geen zin om te sporten, ook prima, ik verplicht ze nergens toe.

17. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Ik vind het ook duur maar als je het kunt betalen is het toch prima?

Zal mij verder wat interesseren wat anderen moeten betalen voor het een of het ander ;)

Hier zitten ze op badminton. Per kind 10,50 per maand. Dat is dan 2x per week trainen en in het weekend competitie
    Judo 12,50 per maand
    Trompetles incl contributie fanfare is 205 per jaar.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.284
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk ook dat veel mensen denken dat het een dure sport is. Als je zelf een paard hebt, ja, dat is duur en als je pech hebt nog duurder dan gemiddeld. Maar gewoon lessen is op zich ook wel duur maar echt wel te overzien.

19. Melief

Melief Niet meer actief

Ik; 40 euro per maand voor wekelijks een uur pilates (erg duur maar krijg hier veel beter les als de goedkopere hier in de stad, en gezien ik chronisch ziek ben wel belangrijk dat ik de oefeningen goed uitvoer ;) )

Dochter; 45 euro per maand voor zwemles en dan in de (herfst) vakantie nog 5 dagen een uur les voor 125 euro.
    Als ze a en b heeft mag ze wat anders doen, niet door kosten maar omdat het anders teveel voor mij wordt.

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Ik zou niet weten of paardrijden een dure hobby is, simpel weg omdat ik nog nooit naar de kosten heb gekeken.

Hier zit mijn dochter op turnen en dat kost ons € 13,50 per maand.
    Mijn dochter is wel een meisje dat ook op een andere sport wil omdat jantja/pietje/klaasje er ook naar toe gaat . Daarom hebben wij gezegd dat ze sowieso een half jaar op turnen zou blijven voordat wij open zouden staan voor een andere sport. Ook is het 1 sport per keer.

Ze zit ondertussen 3 jaar op turnen en tot nu toe is er nog geen sport langsgekomen die het waard voor haar is om het turnen te vervangen.

Deel Deze Pagina