Ik vind paardrijden wel meevallen. Als het kan en je kind heeft er plezier in, waarom niet? Gewoon laten kletsen! Ieder geeft zijn geld anders uit. Hier voetbal 75 euro per jaar (inclusief tenue) en gym/turnen 180 euro per jaar. Zwemles niet meegerekend, dat vind ik geen sport.
Pff wat een zure jaloerse reacties... als zij er veel plezier aan heeft en jullie kunnen het betalen, dan is dat toch alleen maar mooi? Ik heb een tijd ook bij een personal trainer getraind en dat vonden een paar mensen ook maar duur en onzin. Maar ik had er veel plezier in en baat bij, dus laat me lekker...
oh, ik sportte vroeger 20 uur in de week was ik wel ouder, rond mijn 15/16/17e, maar toch. Buiten school was ik heel weinig thuis eigenlijk.
Mijn dochter zit op dansen en dit is 26 euro per maand, voor 10 maanden. Daarnaast tijdens het schaats seizoen op schaatsen en dit kost 90 euro voor een half jaar, met daarbij nog 60 euro lease voor de schaatsen. Kom op jaarbasis op 410 euro,dit is nog zonder kleding kosten. Maar ik ben van mening, als je iets kunt betalen wat jouw kind graag als sport wilt doen, dan kun je dit gewoon doen. Daar heeft niets of niemand wat over te zeggen.
Voetbal zoon 1 €300,- per seizoen incl wedstrijd tenue exclusief schoenen /traingspakken/tenue Zoon 2 voetbal €260,- per seizoen inclusief wedstrijd tenue exclusief derest . Zoon 3 zwemles 46,- per maand Zoon4 zwemles 46,- per maand
Klopt. Bij een eigen paard komen ook extra kosten als de dierenarts, hoefsmid, stalling. Maar ook dat blijkt minder duur dan gedacht. Stalling kun je in allerlei vormen hebben. Hoe luxer hoe duurder. Mij is het in elk geval meegevallen en zou mijn paard er niet om willen missen. Maar das ook waar je prioriteiten liggen. Ik ga liever niet of minder luxe op vakantie dan dat ik mn paard weg zou doen. Maar goedkoop is t zeker niet
52 euro pm zwemles 225 euro per jaar lidmaatschap+lesgeld moskee 20 pm peutergym voor middelste dochter
Zoon zwemles € 30 per maand Dochter Paardrijden € 47 per maand Dochter volleybal 3x € 31 per jaar Man Waterpolo € 19 per maand
oh maar het is niet dat ik denk dat het niet intensief is of 'geen sport' : Maar meer dat voor het bedrag aan contributie - je maar 1 uurtje in de week beweegt uiteindelijk-dus 1x in plaats van 2 of liever nog 3x in de week. En ik snap de bedragen ook wel - een teamsport als voetbal/korfbal/hockey - heeft veel minder onkosten. Maar het bedrag per maand is uiteindelijk veel voor maar 1 uur sport.
Wist je dat paardrijden juist een ontzettend goede core training is? Plus je traint er onwijze gespierde benen mee + armen, en je krijgt er echt wel goede conditie mee! Er komt meer bij mijken hoor bij dat hobbelen op een paard Je zou t voor de lol zelf eens moeten doen, kun je meteen 5 dagen niet lopen van de spierpijn TS: zoals t er nu uitziet wilt dochter ook dolgraag op paardrijden! Ze is nu net begonnen met zwemles, maar zodra ze weer beetje goed in t ritme zit en energie over heeft (en de geldslurpende verbouwingen achter de rug zijn) wil ik kijken voor kleuterlessen voor haar Ik heb zelf vroeger jaren gereden en ik kan niet wachten eigenlijk om zelf ook weer te beginnen! Ik vind t dus alleen maar prachtig dat zij pony’s ook helemaal t einde vind. Zodra ze de kans heeft ergens zit ze er op en zit ze te stralen! Dus laat dat gezanik lekker links liggen. Als je t goed kunt betalen, lekker doen!
Mijn dochter zit op tennisles €95 voor 18 lessen. En zwemles €54 per maand. Daarnaast doet ze aan atletiek (vanuit school, dus) gratis. En wij skien regelmatig, we schaatsen regelmatig en in het voorjaar komen de surflessen weer. (Hobby, plezier en sport samen) Geen idee wat we hieraan uitgeven, maarik denk best veel. Mijn man €40 per maand (luxe/grote) sportschool en ik €40 voor (andere) sportschool en yoga.
Even nieuwsgierig, maar schaatst hij op een hoog niveau met veel trainingen dat het 400 euro per maand kost? Of is dat gewoon zo dure sport? Nou @sleutelbloem als iemand begint over de kosten van paardrijden, moet je gewoon over kunstschaatsen beginnen en wat dat wel niet kost. Snoert ze de mond wel (grapje hoor @PenF)