wat betekend als je baarmoedermond hoog zit

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door jojo29, 14 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    hoi
    ja ik vroeg of ze het wilde doen maar was niet nodig.

tja normaal gesproken kom je daar pas met drie maanden

en nu was ik gisteren bij de huisarts en hun de vk zitten daar ook op dindag en stuurde me even tussendoor.

maar ze maken wel eens vaker foutjes.

misschien ben ik wel langer maar hadden ze niet zoveel tijd.

ik wacht af en anders ga ik naar de gyno.

en misschien is het ook moeilijker te zien omdat ik een liteken heb van de keizersnede.

maar goed zolang de syntomen er zijn en er zit wat heb ik volle hoop erin.

gr.jojo

2. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ja oke maar wat zien hun alleen een vruchtzak?

3. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    ik moet over 2 halve week terug.

tja ze zagen een vruchtzakje met wat erin blijkbaar nog de blasto (ei)

zal ik maar zeggen en die moet zich deze weken nog uit gaan groeien tot een embrio

ze zijden nou het is dan wel een hele prile zwangerschap.

dus ja raar allemaal maar goed ze zeggen dat een ei met het blote oog te zien zo klein als een spelde knopje dus ze kunnen denk ik wel wat zien.

en ik had toevallig ook een volle blaas zo zien ze het nog weer ietsje beter

gr.jojo

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Oke dus ze hebben een vruchtzak gezien
    dan is het logisch als je zo pril bent dat je nog geen vrucht ziet
    maar dan snap ik je tekst niet
    Mischien ben ik zwanger zegt de dokter

want als ze ene vruchtzak hebben gezien is het toch niks mischien dan ben je gewoon zwanger

5. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    hihi

oow die moet ik nog weg halen die was van vorige week van de huisarts die vermoede namelijk al dat ik zwanger ben.

gr jojo

6. Niet meer actief

Ik heb het dus even opgezocht misschien heb je hier wat aan:

Week 3
    Je baby is nog minder dan 1 mm groot.
    In deze week zal waarschijnlijk je eisprong plaatsvinden. Een eicel maakt zich vrij uit een van de twee eierstokken en begint zijn reis naar de baarmoeder. Een zaadcel heeft nu 12 tot 24 uur de tijd om het eitje te bevruchten. De reis gaat via de eileider, en zal hier 300 miljoenen zaadcellen tegen komen, maar één zaadje kan het eitje bevruchten, hierna wordt de eicel hermetisch afgesloten voor anderen. Als het eitje wordt bevrucht door een zaadcel begint het zich direct te delen en vervolgd zijn weg, al gauw wordt het een trosje van tientallen cellen. Het bevruchte eitje heeft nu 64 chromosomen, wat de blauwdruk van jouw kindje is zoals het er later uit komt te zien en hoe het zich ontwikkeld. Zo'n dertig uur naar de bevruchting deelt het bevruchte eitje zich in twee identieke cellen, na tien uur delen de cellen zich weer, naar vier cellen. Na drie dagen zijn er zestien cellen. Na vier dagen is het een hompje van meer dan honderd cellen. En naar zes dagen zijn het al honderdvijftig cellen. Het eitje word nu blastocyst genoemd en lijkt op een klein besje. Het bestaat uit twee lagen: de buitenste wordt later de placenta, de binnenste de baby. In de eerstvolgende dagen zweeft de blastocyst vrij rond in de baarmoeder en wordt gevoed met een soort melk uit de klieren van de baarmoederwand. Tegen het eind van de derde week begint het besje zich te hechten aan de verdikte baarmoederwand, wat we implantatie noemen. Als dit gebeurd is, spreken we van conceptie. Ondertussen wordt door het hormoon oestrogeen en progesteron de baarmoeder gereed gemaakt zodat het bevruchte eitje zich kan innestelen, dit duurt ongeveer een dag of drie, en zolang duurt het ook voor het eitje in de baarmoeder is aangekomen. De innesteling van de eicel vind weer ongeveer vier dagen later plaats, dit gaat soms gepaard met een beetje bloedverlies, waardoor sommige vrouwen denken nog een lichte menstruatie gehad te hebben. Bij de bevruchting staat het geslacht van jouw kindje al vast

7. MaMa2X

MaMa2X Bekend lid

15 feb 2008
    609
    0
    0
    Ziekenverzorgende IG
    Emme;oord
    Ja en ik denk dat jojo29 gewoon moet wachten tot die 2 1/2 week........dan weet ze meer
    Tenslotte zijn het deskundige die de echo maken..

Nou jojo29 suc6 met de volgende echo enne niet meer ongi worden hey!

8. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht

hoi

ja dank je

daarom heb ik ook zo last van ongi pijn een soort innesteling

veel vrouwen hebben dit het klopt wel was een vruchtzakje en je zag een klein rondje o mijn baarmoeder liggen dus daarom zeggen ze nog heel pril

maar in prensiepe ben ik zwanger alleen kan ik pas positief testen ronde de 16 de

blijkbaar heb ik een 6de zintuig want de meesten vrouwen weten dan eigelijk nog niet dat ze zwanger zijn.

en ik voelde me al heel raar misselijk en dat raar gevoel in mijn buik enzo

ja ik heb al een kind dus waarschijnlijk is mijn baarmoeder dan wat gevoeliger geworden.

nou bedankt ik wacht het even af want ja het kan ook nog afgestoten worden maar ik hoop het niet.

gr. jolanda

9. Niet meer actief

Je kan nu echt niet pas de 16e posi testen.
    Ik denk dat die bloeding van jou op de 17e je ovulatie bloeding was..
    Want anders kan je nog niet "zwanger" zijn want dan heb je nog geen eisprong gehad.
    Als je een kind heb hoor je dit soort dingen te weten lijkt mij?

Maar goed, wees nog maar niet te blij want het hoeft zich niet persee te gaan innestelen.

Verder ga ik er niet meer op in veel succes met het zwanger worden of al zijn.
    Doeii

10. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    hey mama2x
    ik wacht af

ja ik hoop het ook niet, maar helaas hou je dat niet tegen.

gr. jolanda

11. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    hoi

even als laatste

je kan wel positief testen de 16 maart dat is alweer een maand later en dan moet ik het worden je kan testen op je nod

en dat was bij mijn eerste ook zo.

werd ongi was dus inestelings bloeding en de volgende maand was het positief

gr.jojo

12. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Mijn baarmoedermond is nu helemaal gekantelt! het mondje zeg maar wijst nu naar mn rug ongeveer :s
    Hij is ook steenhard maar ligt niet zo heel hoog.
    Herkent iemand dit?

13. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    hoi
    nou dat heb ik ook hij zit hoog en is hard soms is ie gekantelt

maar dat gekantelt zegt niks hoor even afwachten en kijken of ie over een paar dagen nog gekantelt is en dan even naar de dokter gaan

als ie gekantelt blijft en je bent nog niet zwanger dan vermoeilijkt het zwanger worden. heb ik gelezen.

maar of dat bij een zwangerschap hoort weet ik niet

gr.jojo

14. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Nou ja! Wat een gefrustreerde reacties naar Jojo29 toe...
    Pfff...laat haar gewoon, ze zit zelf ook al in de onzekerheid.

En dan ontopic...
    Hoe kun je je baarmoedermond voelen?
    Heb geen flauw idee waar deze zit en hoe het aanvoelt.

15. MaMa2X

MaMa2X Bekend lid

15 feb 2008
    609
    0
    0
    Ziekenverzorgende IG
    Emme;oord
    Nou toen ik zwanger was van mn dochter , nu bijna 17 jaar, had ik ook een gekantelde baarmoeder lag naar achteren toe
    ze is kern gezond
    dus het zegt niet zo veel hoor als ie gekanteld is kun je gewoon zwanger worden die zaadjes zwemmen wel hoor .
    en mn baarmoeder ligt nog gekanteld ben zwanger geworden maar helaas een MK. dus het kan wel

groetjes

16. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    thx!
    Nu voelt ie trouwens weer helemaal anders hoor, een beetje zachter en hoger ;) Ach, je wordt er toch niet wijzer van van al dat voelen!

17. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    hoi meiden

de uitslag is nog niet binnen vanmiddag pas.

maar zal wel negatief wezen want ik verloor net bruin slijm
    dus ik denk dat de :evil: er zit te komen wel 4 dagen eerder dan normaal.

ergens wel jammer hopent dat het niet doorzet..
    aan de andere kant ben ik wel van die onzekerheid af.

misschien zit mijn lichaam gewoon met me te sollen

ik weet het niet meer.

eerst prill zwanger dan cyste dan weer geen gyste wel vocht en verdikt baarmoederslijmvlies.

en nu dit weer nou afwachten op test en als die niks is dan wordt ik het gewoon of anders.

en dan laat ik me wel verder onderzoeken want dan klopt er niks meer van me cyclus.

groetjes jolanda

18. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hey Jolanda, wat naar allemaal meid!
    Vooral die onzekerheid!
    Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.
    Als je wel ongesteld wordt (wat wel weer een teleurstelling is) dan ben je tenminste van die onzekerheid af!
    Xxx

19. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ik ben ook altijd benieuwd naar de stand van je bmm, maar hoor er veel verschillende verhalen over.. Ik vertrouw er niet meer zo op!

Wat ik wel weet is dat je pas iets kunt opmerken als je het dagelijks op het zelfde tijdstip voelt, anders is het ook weer niet betrouwbaar! Dus je zou eigenlijk je hele cyclus lang elke dag moeten voelen :p haha! :)

20. MaMa2X

MaMa2X Bekend lid

15 feb 2008
    609
    0
    0
    Ziekenverzorgende IG
    Emme;oord
    Ik ben nu zelf weer even gaan voelen (baarmoedermond)

Ik heb dus 2 maart een MK gehad en nu zit m,n BBM hoor en die ingang is onbereikbaar..

Ben momenteel niet zwanger...

Deel Deze Pagina