wie kan mij helpen en kent dit net weer gekomen van mijn eerste echo zelf dacht ik 7.3 w te zijn eerst kijken ziet ze helemaal niks sorry helaas zei ze zie geen kindje, wil ze net dat ding van mijn buik halen ziet we toch wat flikkeren pfff een hartje maar ze zegt dat het twee kanten op kan gaan of ik krijg een miskraam of het gaat goed omdat de dooierzak 9 weken is en het kindje maar 6.5 w dus de dooierzak was veels te groot vergeleken met het kindje hellllp wie kent dit en hoe is dat verder verlopen moet over twee weken terug komen.
geen ervaring, maar pff wat een onzekerheid. Op zich kan je kindje best 6.5 zijn, terwijl jij 7.3 uitgerekend had..zijn verschillende redenen waarom dat kan. Maar dan is de dooierzak 9.3??? Is dat erg, wat kan daar het gevolg van zijn?? Heb je dat gevraagd?
nee wist niks meer te zeggen zat daar in mijn eentje. Ze zei alleen dat ze het wel vaker had meegemaakt en dat dat ook goed/en slecht is afgelopen dus daar had ik ook niet echt wat aan. jeetje niks aan twee weken in onzekerheid.
och wat rottig dat je helemaal alleen was En kun je misschien niet vragen of je over een weekje terug mag?? Het gaat er denk ik om of de baby gegroeid is en dat zien ze volgens mij na een week ook.
nou ze zei dat het geen zin had om eerder een echo te doen dat je het kindje de tijd moet gunnen om te groeien. Dat is natuurlijk ook wel zo maar dan duurt wachten wel lang hoor, hoop echt dat iemand dit eerder heeft meegemaakt en dat dat ook goed is verlopen.
heeft ze ook de vruchtzak gemeten, hier werd de hele dooierzak niet opgemeten, vraag me dus ook af of dat uberhaubt wel relevant is voor de duur van de zwangerschap, het vruchtje en de vruchtzak worden wel opgemeten, zou toch nog even bellen om over een weekje weer te mogen kijken misschien ziet zij er geen heil in maar jij wilt toch niet zo lang doorlopen met onzekerheid, je hebt wel al een kloppend hartje gezien dus dat is wel al positief lijkt mij
Geen idee of de grote dooierzak verontrustend is. Volgens mij hebben ze het bij mij niet eens opgemeten? Ik hoop dat iemand je daar een antwoord op kan geven. Wel kwamen ze bij mij bij de 1e echo (dacht toen 8 weken te zijn) op een zwangerschapsduur die ruim 1,5 week korter was dan volgens mijn berekening. Bij de 12 weken echo is dit gelukkig weer goed bijgesteld en loop ik maar 3 dagen achter op mijn telling.
ik weet het echt niet hoe en wat ze gedaan heeft ze zei alleen dat de dooierzak was voor 9 weken??? lees er ook helemaal niks vanop het internet alleen dat een te grote dooierzak duid op chromosomale afwijking? nou daar word je ook niet vrolijk van als je dat leest.
Ik heb maandag mijn eerste echo gehad. Ik vond het vruchtzakje erg groot en vroeg hoe dat kwam. Ze heeft deze opgemeten en hij liep idd niet helemaal gelijk met de grootte van het embryo(paar dagen verschil). Volgens de gyn (UMC Utrecht) was een iets groter vruchtzakje niet zo erg (binnen grenzen natuurlijk). Het zou pas verontrustend zijn als het dooierzakje groter zou zijn dan zou moeten voor het termijn... Deze was bij mij echter mooi klein. Sorry, het is waarschijnlijk niet wat je horen wilt, maar dat is wat ze zei. Ik weet natuurlijk niet hoe erg het uit de pas moet lopen voordat het verontrustend is, dus hopelijk zit jij gewoon binnen de norm...
Wat vervelend voor je meid! En dat je helemaal alleen was... Sterkte met wachten en ik hoop voor je dat het allemaal meevalt!
bedankt voor jullie reacties! het is gewoonweg dom afwachten helaas zullen twee lange weken worden maar het ze zo kan er ook niks aan veranderen. Ik hou jullie op de hoogte liefs.
Een collegaatje van mij heeft dit ook gehad en dit was helaas bij haar niet goed. Haar zeiden ze ook dat het twee kanten op kon gaan. Ik zou wel proberen volgende week nog een echo te krijgen, bij haar was het toen ook duidelijk. Hoop dat het bij jou gewoon goed is! Sterkte.
Toen ik de eerste echo kreeg dacht ik zelf 7,5 week ver te zijn. Dit bleek ook maar 5 weken te zijn. Gyn gaf ook aan dat het 2 kanten op kan gaan... Na 1,5 week weer een echo en toen bleek ik gewoon 8 weken te zijn. Dus mijn termijn klopte wel.... En kijk banner nu!!! We krijgen een jongetje.... Dus meid ga niet meteen van het ergste uit en probeer vertrouwen te hebben!
Ik denk dat je vruchtzak en dooierzak nu door elkaar haalt.... en dat je VK het over het vruchtzakje heeft gehad. Een te groot of te kleine vruchtzak kan idd erop wijzen dat er een miskraam gaat volgen, maar wat je VK al zegt: dat blijft toch afwachten. Sterkte, er is helaas idd helemaal niets zinnigs over te zeggen en het enige wat je kunt doen, is idd afwachten
hoi, heb vandaag nog maar eens gebeld naar vk ze zei i.d.d dat het ging om het vruchtzakje raar die gene die bij mij de echo heeft gedaan had over de dooierzak nou ik heb der al helemaal geen verstand van maar goed ze zei ook zoals ik al had gelezen ergens dat als die te groot was en er een miskraam van komt dan heeft het met een chromosoom fout te maken het is i.d.d gewoon afwachten wat zullen de twee weken lang duren bedankt voor jullie berichtjes liefs,
rensje wat raar he hoe kun je dan bij de ene echo maar 5weken zijn en je gaat 1.5 week later en dan klopt het in eens wel echt apart hoop dat er bij mij ook nog een wonder gebeurd. liefs
bij mij kwam dat verschil van ruim 1 week waarschijnlijk doordat het erg diep lag en daardoor moeilijk te zien en op te meten was.
bij mij konden ze het eerst niet vinden doordat het te strak tegen de wand lag hopelijk heeft ze het bij mij dan ook niet goed kunnen op meten dat hopen we dan maar.Maar je denkt er de hele dag aan niks aan zo.
he meid heel veel sterkte hopelijk komt het goed. ik zou toch vragen voor nog een echo eerder, in een week tijd groeit een kindje echt al veel hoor! ik heb vanaf 6 weken elke week echo(morgen al de 4de) en je ziet steeds zoveel verschil. ik was in verwachting van een tweeling, maar bij de 2de echo was 1 van de vruchtjes een stuk kleiner dan de andere, het hartje klopte wel, vruchtzak was in verhouding groter dan vruchtje. de week erna was het 2de vruchtje al bijna verdwenen (vanishing twin) dus na een week kunnen ze al heel veel meer zien hoor. ik krijg wel nog inwendige echo's is veel duidelijker in het begin. vanaf 8 weken of zo kunnen ze op een uitwendige echo pas alles goed zien. als ik jouw was zou ik nog es bellen en vragen voor een inwendige echo, hopelijk komt alles goed sterkte meid!