Je leest verschillende berichten over zwanger en sauna. De een raad het voor 14 weken af, de ander zegt dat het geen kwaad kan omdat het ontspannend werk en vochtafdrijvend is en dat je het niet moet overdrijven door op de bovenste bank te zitten of lang te blijven zitten. In finland worden zelfs vaak baby's geboren omdat vrouwen er vaak naar toegaan om te ontspannen tijdens de laatste loodjes. Eigenlijk ga ik al sinds klein meisje naar de sauna. En heel eerlijk gezegd zie ik er niet zo'n kwaad in zolang je maar goed naar je eigen lichaam luisterd en veel water drinkt. Het is vaak meer voor de gezelligheid en lekker bubbelen, relaxen en wat warmte in de sauna of stoombad. Zijn hier meiden die dit herkennen? En wat heb jij gedaan of wat is jou mening hierover? Zoals je kan zien ben ik nu 6 weken zwanger Groetjes Jolanda
Ze raden het de eerste 3 maanden af omdat de hitte slecht kan zijn voor de ontwikkeling van alle organen. Deze worden de eerste 3 maanden ontwikkeld. Daarna kun je gewoon naar de sauna als je eraan gewend bent. Ik zou het de eerste 3 maanden dus niet doen.
Je kunt gewoon gaan hoor Je kerntemperatuur verandert namelijk niet maar je moet inderdaad bij de extreme hittes weg blijven. Dus met opgetrokken benen op de middelste of lage plank en geen finse loyly's of andere opgietingsrituelen. Wij zijn ook gewoon de hele zwangerschap lekker saunadagjes wezen doen. Heerlijk!
Oeps, heb gisteren nog een opgieting bijgewoont Ik heb ook gelezen dat ze het de eerste 3 maand afraden omdat dan alle organen aangelegd worden. Maar als je daar goed advies over wil zou ik het overleggen met de verloskundige. Voor de rest denk ik dat je prima naar de sauna kunt. Als je niet zwanger bent, let je in de sauna ook op hoe je je voelt. Wordt je niet lekker, dan ga je er uit. Ik ben ook gewoon naar de sauna blijven gaan. Ben toevallig de eerste 3 maand niet geweest, maar dat was niet heel bewust. Ik doe alles waar ik me goed bij voel, ook opgietingen. Je kunt er altijd uit als het niet lekker is. Ik ben wel heel nieuwsgierig naar hoe je het straks ervaart om er met je zwangere buik te zijn. Ik ben nu 37 weken zwanger en ik voel me een ware attractie... dat maakt het toch iets minder ontspannend.