Wat betekend dit in "leken-taal"?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MamaKitty, 4 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Mijn vk heeft een brief gemaakt voor de gyn waar ik a.s. woensdag heen moet en die heb ik vandaag gekregen, maar wat er in staat? Vraag me af wat ze bedoeld. Ik zal hier neerzetten wat ik niet begrijp, vooral de dikgedrukte woorden, kunt u hem voor me vertalen in leken-taal? ;)
    Alvast bedankt!

Uitdrijving: 16 min met langdurige expressie bij een amenorroeduur van 40 4/7 weken.
    ............en wil ze weten of epidurale anesthesie eventueel mogelijk is tijdens de partus gezien haar rug problematiek.
    Onzes inziens lijkt het verstandig en willen we u hierom verzoeken, om de partus een B-D indicatie te geven met laagdrempelige pijnstilling.

Verder staat er nog bovenaan de brief mijn naam, wanneer ik uitgerekend ben en....G2P1...wat betekend dit?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

G2 P1 betekent at je voor de tweede keer zwanger bent en 1 keer een kind hebt gebaard.
    Langdurige expressie; ze hebben op je buik geduwd om de bevalling te bespoedigen.
    B-D indicatie; je bevalt in het ziekenhuis olv de verloskundige.
    Laagdrempelige pijsntilling; indien nodig zul je snel pijnstilling krijgen tijdens de bevalling

Mirjam

Deel Deze Pagina