Wat betekend dit.

Discussie in 'De bevalling' gestart door flixbilly, 5 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    flixbilly, volgens mij maak je jezelf een beetje gek met hopen en denken dat het begonnen is. ik zou er maar van uit gaan dat het tot ruim 40 weken duurt. dat is vaak bij een eerste bevalling. als het echt begonnen is dan weet je het wel!
    probeer nog ff te genieten van tijd voor jezelf, langer dan 2 uur achter elkaar slapen, nog geen stuwing en hechtingenpijn, kortom de stilte voor de storm! al kan ik me wel voorstellen dat je ongeduldig bent hoor. je bevalling begint er alleen niet eerder door ;)

2. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Hoi.

Wachten duurt lang. Ik weet dat ik niet te ongeduldig moet zijn en dat het nog lang kan duren, zeker als je erop zit te wachten.

Maar aan de andere kant je lichaam geeft niet voor niks deze seintjes. En ik wilde alleen de ervaringen weten van andere dames hoe hun dit ervaren hebben.

Maar ik ga zeker nog genieten van de laatste loodjes.

Bedankt voor al jullie reacties.

Groetjes Sabrina

3. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    #23 flixbilly, 14 dec 2010
    Laatst bewerkt: 14 dec 2010
    Meiden ik heb een vraagje,

Zondag ben ik een gedeelte van mijn slijmprop verloren en vanavond nog een gedeelte. Ik ben ook bij de verloskundige geweest en vertelde dat ik de hele middag ongikrampen heb gehad die steeds naar een paar seconde weer wegtrokken dit was eens in het uur!. Dus nog niet zo heel vaak en niet regelmatig. Ook was mijn bloeddruk hoger dan normaal bij de verloskundige. De baby is vandaag ook een stuk rustiger dan normaal. Ik voel de baby nog regelmatig maar niet zo heftig als de afgelopen weken.
    De verloskundige dacht dat mijn lichaam toch bezig was en dat er waarschijnlijk op korte termijn een bevalling aan zit te komen.
    Ik begin nu ook weer met regelmaat pijn te krijgen in mijn onderrug. Ga straks toch maar proberen te slapen.

Nu is alleen mijn vraag heb je ook al ontsluiting als je je sluimprop verlies of hoeft dit niet altijd zo te zijn?

Ik hoor een antwoord te mogen ontvangen, want ben dit helemaal vergeten te vragen aan de verloskundige.

Groetjes Sabrina

4. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Nee, na je slijmprop verliezen kan het zelfs nog dagen tot weken duren voordat er ontsluiting ontstaat.

5. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Okee dank je wel. Daar wilde ik graag antwoord op. :)

Groetjes Sabrina

6. marilouise

marilouise Niet meer actief

en nog lekker geslapen ?

7. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Klopt kan nog lang duren, maar bij mij was het na 2 dgn dat de bevalling begon.......dus tja niks uit op te maken helaas.
    Hoewel de ongikrampen en de rugpijn wel weer signalen zijn.
    Succes met de laatste loodjes.

8. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Hoi Meiden,

Helaas nog geen kleine. Ik heb wel de gehele nacht met krampen gezeten die kwamen en gingen. Helaas zijn ze niet pijnlijker en regelmatiger geworden en bleef het bij ongikrampen en lage rugpijn.

Wel nog veel witvloed maar dit is normaal aan het einde van de zwangerschap.

Ben benieuwd wanneer hij/zij komt! ;)

Groetjes Sabrina

9. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Mijn man zei gister na de geslachtsgemeenschap :) een harde rand te voelen bij mijn baarmoedermond. Hij gaf ook aan dat het leek of deze een stukje open stond. Betekend dit dat ik wel ontsluiting heb maar nog geen verweekte baarmoeder omdat er een harde rand zat:(

Wat een vragen voor midden op de dag!

Groetjes Sabrina

10. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Hoi Meiden,

Ik heb toch een aantal vraagjes nog. Ik zou ze even op een rijtje zetten en hopen dat jullie mij hier antwoord op kunnen geven.

1: Nu hebben mijn man en ik gister gemeenschap gehad en hij zij hiernaar dat hij een harde ring voelde bij mijn baarmoedermond en dat deze een stukje open stond. Zou het zo kunnen zijn dat ik ontsluiting heb? :)

2: Als je kind rustiger is dan normaal is de bevalling dan dichtbij, of moet ik hiervoor de verloskundige bellen?

3: Gisteravond was mijn bloeddruk 159/94 bij de vk (ze heeft deze gemeten met een elektrice bloeddruk meter). Normaail is deze 140/80 met een hand bloeddruk meter. De verloskundige dacht dat dit kwam door de krampen die ik de hele dag gehad heb. En omdat mijn lichaam bezig is. Ik heb verder geen klachten door deze hoge bloeddruk. Maar ik maak mezelf toch wel zorgen hierover of dit niet schadelijk is voor mijn baby.

Ik hoop dat jullie mij hier antwoord op kunnen geven.

Liefs Sabrina

11. Liesl

Liesl Actief lid

9 jul 2007
    219
    0
    0
    Utrecht
    Dag Sabrina,

Spannend he? Ik kan geen antwoord geven op al je vragen, maar je wel mijn ervaring vertellen. Over die harde rand enzo dat weet ik niet. Heb tijdens mijn zwangerschap niet vanbinnen gevoeld hoe het voelt...
    Bij mij begon de bevalling een beetje zoals bij jou. Ik verloor de slijmprop op zaterdagochtend en had die dag de hele dag een beetje rommelende buik. Naarmate de dag vorderde inderdaad die menstruatie-achtige krampjes en pijn in mijn rug. Die avond zakte het weer af en heb ik (gelukkig) lekker geslapen. De volgende dag had ik vanaf een uur of 12 regelmatige voorweeen. Ik dacht ergens dat het misschien al een beetje weeeen waren, dus wilde ik laten checken in het ZH hoe het zat met de ontsluiting. De baby was die dag ook erg rustig. Ik had toen 2 a 3 cm ontsluiting en in het ziekenhuis zeiden ze dat het nog wel even kon duren. Dus wij weer naar huis. Nog in de hal van het ziekenhuis kreeg ik mijn eerste echte wee. Vanaf dat moment wist ik dat wat ik daarvoor had gehad echt gerommel was geweest. De werkelijke weeen voelden echt anders en veeeeel intenser! De weeen kwamen regelmatig etc. etc. en uiteindelijk is om 2.00 uur ' s nachts onze dochter geboren.

Dus, doe het vooral rustig aan, probeer een beetje te relaxen en maak je niet zo'n zorgen over de bloeddruk. De verloskundige had echt wel gehandeld als het zorgelijk zou zijn geweest.
    Kijk vooral of je een beetje bij kan slapen, wie weet moet je nog aan de bak!

Succes!

Ik hoop dat jullie mij hier antwoord op kunnen geven.

Liefs Sabrina[/QUOTE]

12. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland

13. Liesl

Liesl Actief lid

9 jul 2007
    219
    0
    0
    Utrecht
    Je kan ook ontsluiting hebben als je nog geen weeen hebt hoor!
    Dus het kan prima, het zegt alleen niets (helaas)

'k zal voor je duimen

14. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen

Vraag1: ik denk niet dat je man dit kan voelen en heb ook geen idee wat hij gevoeld heeft heb er nog nooit vang gehoord namelijk.

Vraag2: mijn meissie was de dag vandebevalling juist heel druk maar hoor ook dat bij veel mensen beebje heel rustig is soort van stilte voor de storm;)

vraag 3: Ik denk dat het niet schadelijk is want anders had de vlos wel ingegrepen maar als je het niet vertrouwd nog een keer laten meten ;)

Hoop voor je dat de bevalling snel begint meid...

15. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Helaas nog steeds voorweeen die niet overgaan in echte weeen. Gister wel veel drupelsgewijs vocht verlies. Maar dit is in de loop van de nacht ook weer gestopt dus het zou wel afscheiding zijn geweest. De kleine is vannacht erg druk geweest en dat is iets wat alweer een tijdje geleden was.

Het lijkt wel of de voorweeen steeds sneller op elkaar komen eerst was het eens in het uur en nu soms al om het half uur. Dus er gebeurt van alles in mijn buik maar je kan niks anders dan afwachten en dat doen we dan maar.

Ik hou jullie op de hoogte en mocht ik nog vragen hebben dan horen jullie dit van me.

bedankt voor de antwoorden.

Groetjes Sabrina

16. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    #36 flixbilly, 16 dec 2010
    Laatst bewerkt: 16 dec 2010
    Hee meiden,

Ik denk dat ik vandaag of morgen moeder wordt. Ik heb vanaf half 10 heftigere krampen.
    Even een overzichtje wanneer ze kwamen:
    1: 10.07
    2: 10.19
    3: 10.29
    4: 10.43
    5: 10.45
    6: 10.50
    7: 10.57

Ik weet dat ze nog niet regelmatig zijn maar zou dit het begin zijn van mijn bevalling? :$ Spannend!! :)

Ze worden ook krachtiger de krampen dus ben benieuwd.
    Ik hou jullie op de hoogte.

Bij wie begon de bevalling ook zo onregelmatig??

Groetjes Sabrina

17. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik hoop voor je dat dit het begin is, maar het kan ook nog even duren. Probeer nog wat rust te pakken en er niet teveel mee bezig te zijn.

Ik heb hetzelfde meegemaakt,
    kwamen zeer regelmatig en Heftig en na 2 uurtjes was het weer minder. Helaas. Hoop voor je dat het doorzet.

18. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Zijn er meer die dit weleens hebben gehad. Dat je weeen had die krachtiger waren dan oefenweeen maar wel onregelmatig waren.
    Hieronder een lijstje van de afgelopen uren hoe de weeen liepen:
    10.07 - 10.19 - 10.24 - 10.29 - 10.43 - 10.45 -10.50 -10.57 -11.08 -11.15 - 11.21 -11.41 -11.48 -11.57 - 12.02 - 12.26 - 12.29 - 12.34 - 12.37 - 12.48

Zoals jullie zien kwamen ze heel onregelmatig. Maar ze waren wel krachter dan de oefenweeen die ik afgelopen dagen had.
    Maar na 12.48 heb ik deze ook niet meer gehad. Is dit een teken dat ik toch niet begin met bevallen vandaag. Of gebeurt het vaker dat weeen stoppen voor een aantal uur en daarna weer terugkomen en doorzetten?

Ik hoop van jullie een antwoord te mogen ontvangen. Want ik weet nu niet meer wat ik moet denken. Ik was zo blij toen ik vanmorgen weeen had. Maar nu ben ik bang dat het niet goed zit omdat ze gestopt zijn.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes Sabrina

19. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    flixbilly, ik zou ff in bad gaan of onder de douche en dan nog een beetje rommelen in huis of op bed een filmpje kijken. relaxen, niet nadenken of dit het is en voorlopig niet timen. als je zeker weet dat je aan het bevallen bent dan is timen vroeg genoeg. en mijn ervaring is dat je hoofd er zelf niet meer naar staat. laat het een beetje los meis!

het kan namelijk nog 2 kanten op. het kan sterker worden en regelmatiger, maar het kan nu ook weer dagen (of weken) wegblijven. en ontsluiting en al dat soort dingen zegt alleen dat het de komende weken een keer gaat gebeuren, maar dat wist je al ;)

ontspannen, niet te teveel met je hoofd bezig zijn, maar het gewoon laten gebeuren maakt de kans het grootst dat het doorzet.
    succes!

20. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik denk dat dit heftige voorweeen waren, betekent weer een stapje dichterbij de bevalling, maar denk dat je nog niet echt aan het bevallen bent, zeker omdat het nu is gestopt en echte "bevallingsweeen" komen steeds vaker, nog krachtiger dan de vorige en gaan ook niet weg. Kan helaas dus nog wel een weekje duren, maar ook vannacht ineens toch doorzetten. Er is maar 1 juist antwoord en dat is afwachten.. Helaas en hoe moeilijk dat ook is.

Deel Deze Pagina