Wie herkent dit, bruinbloed verlies + positieve test?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mama013, 12 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Hi meiden,

Ik heb altijd een onregelmatige cyclus, zelf met gebruik van anticonceptie. Mijn cyclus is vaak ook echt lang soms wel 45. We zijn nu bezig om zwanger te worden voor een 2e kindje. Onze dochter is spontaan gekomen, we waren niet bezig om zwanger te worden, dus ik weet helemaal niet hoe het is als je 'bewust'nog een kindje wilt. Omdat ik best ongedulig ben en nooit weet hoelang mijn cyclus duurt, heb ik toch een zwangerschapstest gedaan die van de KV. Daar stond echt een heel vaag streepje van positief. Ik verlies nu iedere dag een klein beetje bruin bloed v, bij het afvegen. Dus nu heb ik al 2 maal achter elkaar, dus na de KV test nog 2 testen gedaan, en die geven beide een licht streepje dat ik zwanger zou zijn. Maar ik kan nog niet echt zeggen dat ik last heb zwangerschapsymptomen. Bij mijn eerste zwangerschap kwam ik er met 6 weken achter dat ik zwanger was, met ochtend misselijkheid en pijnlijke borsten. Nu een beetje als ik op mijn borsten druk. Na mijn dochtertje heb ik 1 keer een vroege miskraam gehad. Dus ik ben een beetje ontzeker of ik nu wel of niet zwanger ben. Iemand ervaring?

2. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Een streepje is een streepje, toch?! Niet elke zwangerschap is hetzelfde. Ik heb ook bij een positieve test toch bruinverlies gehad en zelfs nog echt rood bloedverlies. Het is goed afgelopen! :) Het kan gewoon, dus houd moed!

3. asa87

asa87 Actief lid

2 nov 2012
    199
    0
    0
    noord holland
    Hoi , ik ben zwanger waarschijnlijk 6 weken en ik heb ook last van oud bloed verlies al 10 dagen. Zolang het niet rood bloed is met hevige krampen hoef je je nog geen zorgen te maken. Grote kans dat je gwoom zwanger bent! Zeker als je een test met een lichte streep hebt!

4. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Ja ik ben benieuwd, verder voel ik me nog niet zwanger maar hoop het wel..

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oh wat spannend, m'n duimen draaien voor je..

6. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! Je bent gwn zwanger meid. Oud bruin verlies komt aak voor bij vroege zwangerschap. No worries!! ;)

7. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Een streep is een streep, dus gefeliciteerd! Best wel eng als je bloed verliest, maar dat betekent niet per se dat het fout zit. Bij mij begon het bruin-bloed-verlies een paar dagen voor mijn positieve test en hield aan tot de negende week. Soms verloor ik een dag of twee geen bruin-bloed, soms best veel.
    Maar alles ging goed en ik heb nu een vrolijke peuter!:)

8. dphoek

dphoek Niet meer actief

Hoi,

Voor mij is het ook herkenbaar, maar eindigde helaas in een miskraam. Is zeker niet gezegd dat dat bij jou ook zo is! Maar blijf wel testjes doen, want de streep moet binnen enkele dagen snel dikker en duidelijker worden, anders kun je toch beter rekening houden met een eventuele teleurstelling.

Succes! En voorzichtig gefeliciteerd:)

Groetjes Patricia

9. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Ik ben bang voor een miskraam, omdat ik al een keertje een vroege miskraam heb gehad en dat was best akkelig en toen voelde ik me ook niet zwanger...afwachten denk ik maar...

10. mamasince2010

mamasince2010 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.026
    0
    0
    brabantse land
    Ik herken het ook nu 2 keer gehad en helaas ook twee keer een miskraam geworden. Test bleef positief en werd ook niet lichter.
    Wil niet zeggen dat het bij jou ook zo is. Zoals al eerder gezegd is,kan het oud bloed zijn.

Mijn duimen draaien voor je!!
    En beebje goed vast blijven plakken.

11. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Vanmiddag toch een clearblue zwangerschapstest gekocht, omdat het me niet lekker zat met die vage positieve strepen. Ik kreeg namelijk last van gevoelige borsen en af en toe misselijk. De test was positief ik zou zwanger zijn 1-2 kwam erop te staan, alleen verlies ik nu een beetje bloed, de afgelopen dagen alleen maar bruinbloed. Echt helde bloed is het ook niet, maar wel meer. Vorige week zaterdag ook de clearblue gedaan en toen was ik nog niet zwanger...pff ik weet echt niet wat ik hiervan moet denken...wordt er een beetje gek en ongeduldig van...

12. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Wat ik altijd begrepen heb is dat het geen probleem is als je een beetje bloed verliest.

In ieder geval Gefeliciteerd en geniet ervan!

13. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Ik herken je onzekerheid, het is slopend. Maar is niets wat je kunt doen. Toen ik bloed verloor zeiden mijn huisarts en mijn verloskundigen tegen me: als het goed zit, zit het goed. Bloedverlies kan het begin zijn van een miskraam, maar het hoeft niet.
    Ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan, sterkte!

14. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens eerste zwangerschap verloor ik ook bloed...vreselijk vond ik en werd helemaal nerveus ervan...zelfs meerdere keren bloed verloren in het begin en na 9 maanden heb ik een prachtige dochter gekregen! Het hoeft niet altijd te leiden tot een miskraam..... Als je twijfelt huisarts bellen. Heb ik ook gedaan en met 6 weken kon ik het kleine wondertje al bewonderen dmv echo :)

15. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Ik zou het streepje van je test nog even in de gaten houden. Als hij donkerder wordt zal het vast goed zitten.
    Mijn streepje werdt niet donkerder in 6 dagen en zit nu midden in een vmk. Begon met roze verlies gistermiddag en vanmorgen ging het los. Voelde het wel aankomen, voelde me totaal niet zwanger. Heb ook wel gehoord dat bij sommigen de testen nooit knallen, dus ik hoop echt dat het bij jou goed gaat komen!! En.... een streep is een streep, dus zwanger ben je sowieso! Zolang het geen helder bloed is wat je verliest zal het vast goed zitten.

16. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Bloed verlies is idd niet erg!
    Als je testen positief blijven, dan is het goed. Ik kreeg het advies van de VK om een weekje te wachten met testen. Is de test dan nogsteeds positief, dan ben je zwanger, is ie negatief, dan heb je miskraam...

17. dphoek

dphoek Niet meer actief

Het kan simpelweg twee kanten opgaan. Mijn duimen draaien voor je!!

18. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Vorige week zaterdag gaf de clearblue test aan niet zwanger.Wel last van bruinbloed verlies. Tussendoor andere testen gedaan, kreeg in de loop van de week wel een klein streepje. Dus afgelopen maandag weer een test gedaan van cleuarblue en die gaf aan zwanger 1-2. Maar mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie was 3 dec. Dus dan zou ik ongeveer 6 weken zwanger zijn nu. Maar ben altijd onregelmatig geweest. Maar maandag begon ik ook bloed te verliezen niet erg veel maar toch. Ook buikpijn en pijnlijke borsten. Gisteren de vk gebeld. Ik mocht gelijk een inwendige echo laten maken ik het zk om te kijken. Niets te zien. Urine was ook neagtief. Bloed was dan wel weer positief met een waarde van 8 HCG. Nu verlies ik ook bloed maar het is niet echt veel en is niet te vergelijken met mijn vorige vmk. Volgende week weer bloed laten afnemen en krijg dezelfde dag de uitslag nog. Ik denk dat het een miskraam is, maar je blijft altijd hoop houden. Volgends de cb test zou ik dan maar heel kort zwanger kunnen zijn, dus wie weet...

19. dphoek

dphoek Niet meer actief

Ah bah, meis. Ik denk dat je toch uit moet gaan van het ergste:(:( Een waarde van 8 HCG is zodanig laag dat het zou betekenen dat je echt net, net zwanger bent, nog niet eens 1 a 2 weken zeg maar. Clearblue test vanaf ik meen 12,5 HCG of hoger, dus dan zou het gedaald zijn. Vind het echt rot om te zeggen, maar ik zou proberen jezelf geen valse hoop te geven.

Sterkte!!

20. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik heb het ook gehad, rond een week of 6. Maar het was maar een heeeel klein beetje en vermengd met slijm. Een week later nog een beetje, en een heel klein beetje roze. Denk telkens 1 drupje.
    Alles is tot nu toe prima in orde met beeb, gister nog even mogen spieken!
    Ik duim dat het niks ernstigs is. Vergeet niet dat alles nu heel goed doorbloed is en er heel makkelijk iets kan knappen van binnen.

Deel Deze Pagina