Ik zit inmiddels in mijn zevende week zwangerschap en heb sinds een paar dagen vrijwel de hele dag buikpijn. Het is een soort ongesteld-achtige pijn met af en toe wat steekjes (voelde dit ook in de eerste twee weken). Na de eerste weken is het even wat minder geweest en voelde ik het niet de hele dag. Sinds zondag is het eigenlijk weer terug. Zondag heb ik de hele dag in de dierentuin rondgelopen en daar werd het eigenlijk erger van, het leek wel een beetje op spierpijn. Ik maak me toch wel een beetje zorgen. Er is me verteld dat buikpijn erbij hoort, maar dat het eigenlijk niet de hele dag aan mag houden. Het is overigens geen onhoudbare pijn, het is licht aanwezig, maar het maakt me wel onzeker. Kunnen jullie me vertellen of dit kwaad kan? ps: als er iets mis is en je doet een zwangerschapstest, kan deze dan alsnog positief worden. Maakt een leeg vruchtzakje bijvoorbeeld ook nog zwangerschapshormonen aan waardoor je positief kunt testen?
hoi, wat jij beschrijft is bandenpijn, dat kun je de hele dag hebben, kan geen kwaad. De baarmoeder hangt aan banden in de buik en daar komt rek op te staan als de baarmoeder groeit. Lijkt op spierpijn inderdaad. Als je een test doet en hij is direct duidelijk positief dan is je zwangerschap in orde. Het kan in uitzonderlijke gevallen wel gebeuren dat het niet goed gaat en dat de test toch positief is, maar daar moet je niet vanuit gaan. Het is en blijft een onzekere periode, dat hoort er bij! geduldig wachten op de echo! Mirjam
Dank je wel Mirjam, moet denk ik maar eens beginnen met het met volle teugen genieten van de zwangerschap. Dat doe ik al wel hoor, maar het blijft natuurlijk allemaal heel nieuw en spannend!