Ik heb een neefje van bijna 6 jaar. Toen ie kleiner was deed ik wat meer met hem. Door zijn leeftijd weet ik niet zo goed wat ik met hem moet doen. Van de week nog wel met hem gevoetbald. Zijn ouders zijn niet meer bij elkaar en daardoor is de band ook anders. Ik sloof mij wel altijd uit met cadeautjes voor zijn verjaardag en kerst. Helaas heeft mijn dochter niet erg geïnteresseerde ooms. Ze zijn wel op haar verjaardag geweest, maar ze komen nooit eens langs om haar te zien. Haar ene opa en oma waren totaal niet betrokken bij de zwangerschap. Het was notabene hun eerste kleinkind. Na de bevalling wilde ze ineens vaak langskomen, terwijl het slecht met mij ging. Daar was totaal geen begrip voor, dus bleven ze maar weg. Mijn vader is ook niet echt een 'geboren' opa. Mijn moeder vind haar geweldig en is een hele lieve oma voor haar. Ik vind het best verdrietig dat ze weinig aandacht krijgt van de familie. Ze is een zo ontzettend lief, schattig en pienter meisje. Nou ja hun gemis. Misschien dat het ook anders zou zijn wanneer ze een tante zou hebben.
Niks, maar de bloedband als zodanig doet mij ook helemaal niets! De kinderen van mijn allerbeste vriendinnen aan de andere kant betekenen alles voor mij....en vice versa. Mijn beste vriendin is ook voogd van onze kinderen en samen met hen enig erfgenaam. Zegt wel genoeg lijkt mij zo......
Ben nog geen tante. Althans, mijn broer heeft geen kinderen. Mijn zwager (de broer van vl) heeft wel twee zoontjes (7 en 9 jaar). Ik ben bijna 6 jaar samen met vl dus heb een groot deel van hun leven meegemaakt. Ze noemen me tante. Ik voel me niet echt helemaal hun tante, zoals ik me tante zou voelen voor de kinderen van mijn eigen broer. Maar een beetje tante voel ik me wel. Het betekent voor mij om voornamelijk lol met ze te hebben wanneer we ze zien. Lekker en leuk spelen en slap ouwehoeren met tantie Maar wanneer ze bij ons blijven slapen ofzo er ook wel voor zorgen dat er genoeg respect is voor ons en onze spullen en dat betekent weleens optreden als harde tante Ik merk dat mijn vriend dan nog vaak de leuke en gezellige oom wil spelen, terwijl hij dat (vind ik) op bepaalde momenten eigenlijk opzij moet zetten
Ik ben tante van 2 neefjes en een nichtje (tussen 3,5 en 7 jaar oud). Zijn de kinderen van de broer van mijn man. Onze band met zwager en schoonzus is gewoon erg slecht. Wonen dicht bij elkaar, maar zien elkaar alleen op verjaardagen, Sinterklaas en Kerst enzo. Beetje gekomen toen hun kinderen kregen en volgens hun niks meer kon en alles om hun gezin draaide. Ik voel me dus ook niet echt een tante van de kinderen, maar meer iemand die ook leuk kadootjes komt brengen met verjaardagen en Sinterklaas. En ik vind dat ook prima. Als ik er ben speel ik met ze, maar logeren of dagjes weg bijv. niet. Andersom ook zo, ik vind hun ook niet een echte oom en tante voor mijn zoon. Mijn zussen daarintegen zijn echt top tantes. Als ze langs komen of wij gaan daar heen kan er nog net een hoi tegen ons af en daarna alle aandacht voor zoontje! Terwijl ik dat zeker van 1 zus niet zo had verwacht. En het lijkt me zoooo leuk als ik tante word van de kinderen van mijn zussen.
Shaddixxx en Micchan de liefde tussen jullie spat hier van mijn scherm af. Prachtig.. Ik ben tante van een 4 jarig nichtje. In het begin was ze alles. Mede door de zwangerschap van mijn zus. Nu woon ik verder weg en mijn zus vindt mijn zusje ineens veel interessanter. Dus ik zie ze niet meer zo veel. We hebben wel elke 2 weken ongeveer contact. En mijn nichtje weet gelukkig wel wie ik ben. Ze noemt me lieve tante en ze wil dat ik overal bij ben. Nu is dat helaas niet altijd mogelijk, maar voor haar doe ik wel mijn best. Zo ga ik morgen naar haar eerste ballet optreden.. 180 km enkeltje maar ach. Pak gelijk de hele familie dan wel mee. Ondanks dat het contact met mijn zus niet meer zo goed is, is mijn nichtje wel mijn oogappeltje en ben ik nog elke dag dankbaar dat ze ondanks de zwangerschap nog bij ons is.
Ik ben tante van een nichtje, maar omdat mn broertje het contact verbroken heeft zie ik haar nooit. Mn vriend heeft twee nichtjes en een neefje, leuke kinderen, de oudste komt wel eens logeren enzo. We zien hun met vlagen regelmatig en dan weer een tijd wat minder. Misschien omdat ik nog niet zo lang een relatie heb, was er voor de geboorte van de jongste al wel, maar voel me niet echt tante van hun. Wel leuk en gezellig, maar geen tante. Denk dat ik dat bij mn zusje veel sterker zal hebben.
Ik ben echt ontzettend trots op mijn neefjes en probeer ze regelmatig te zien, leuke dingen mee te doen en pas regelmatig op. Vorig jaar zijn mijn zus en haar man een weekend weggegaan en dan gaan wij daar in huis om op te passen. Heerlijk. Ben zo gek op ze, en gelukkig anders om ook. Van de week vroegen ze aan mijn zus wanneer Tanti (zo noemen ze me) weer kwam, dan smelt ik echt helemaal hoor. En ook het zoontje van mijn vriendin waarvan ik peettante ben, heerlijke menneke. Ook daar probeer ik regelmatig heen te gaan, of we gaan samen zwemmen, kinderboerderij etc. De twee mannen van mijn zus zijn 2,5 en 3,5 en die van mijn vriendin 1,5 jaar. Nog klein allemaal, maar hoop dat die band zo speciaal blijft.
Mijn eerste nichtje werd geboren toen ik 16 was en nog mij mijn ouders woonde, en ik heb toen ook veel tijd met haar doorgebracht. Ook met haar zusje die 3 jaar later kwam mn neefjes heb ik minder mee omdat ik die simpelweg minder zie/zag. Nu ik zelf moeder ben zie ik ze een stuk minder, maar als ik weet dat mijn moeder op de past en ik ben vrij dan ga ik wel langs! Alleen al omdat mn zoontje gek op ze is Op verjaardagen speel ik altijd met ze en maken we alle knuffels weer goed Tante zijn is altijd speciaal geweest, en ook al ben ik nu zelf een moeder zullen ze toch altijd een plekje in mn hart hebben hoor! Ik heb ze toch van baby af aan platgeknuffeld Met vreemde kinderen heb ik dan weer helemaal niks
Ik ben enigst kind, dus ik ben alleen tante van de kindjes van manliefs broers en zus. Maar ik denk dat je een connectie niet creeert met een bloedband/familieband. Vriendinnen van me hebben kinderen waar ik net zo goed strontgek mee ben. En ik weet ook 100% zeker dat als mijn neefje en z'n vriendin kindjes gaan krijgen ooit, dat die net zo dichtbij zullen staan.
Ik heb 2 neefjes en 1 nichtje maar doe er weinig mee. Heb weinig contact met zwager en schoonzus. Vice versa precies hetzelfde. Vriendinnen van mij zijn ook gewoon de tantes en is me meer waard dan dat het zo is omdat je familie bent.
Ik ben geen "bloed"tante! Maar mijn neefje & nichtje (zo heten ze toch als ze de kinderen zijn van mijn tante?) komen regelmatig slapen. Daarbij ben ik een beetje "tante" voor t dochtertje van mijn beste vriendin! Verwen haar graag, ze komt regelmatig en zie haar ook regelmatig. Als mijn zusje ooit kids krijg ga ik die ook echt tot op het bot verwennen! Kijk er nu al naar uit😊😊 Maar hoop eerst zelf mama te worden!
Wat was ik trots toen ik voor de eerste keer tante ging worden. Mijn neefje heeft een moeilijke start gehad (geboren met 28 weken), daardoor nog trotser op hem. Ik paste wekelijks op hem, tot ik ivm de zwangerschap bekken klachten kreeg. Inmiddels heeft hij een broertje en heeft mijn andere broer ook 2 kinderen. Ik zie ze wekelijks. Inmiddels ben ik zelf mama, maar van mijn neefjes en nichtjes hou ik bijna net zo veel!
Ik ben (nog) geen tante, maar dat word ik wel in oktober Zelf heb ik 1 oom en 1 tante. Bloegerelateerd bedoel ik dan, ze hebben beide een partner met kids. Ik heb dus 4 nichtjes en 1 neefje. Met mijn tante en haar drie kids hebben we heel lang geen contact meer gehad. Nu wel weer een hele poos via FB maar verder heb ik niets met ze. Met mijn andere oom en zijn vriendin en kids hebbenwe eigenlijk alleen contact met verjaardagen/feestdagen en heeeeeeel af en toe zo een keer een afspraak. Wat eigenlijk wel jammer is want we kunnen het goed met elkaar vinden maarja een druk leven. Ik vind het zelf super leuk om tante te worden en ik denk van mezelf dat ik ook een hele leuke tante ga worden cadeautjes en gezellige dagjes uit samen enz. Mijn zus en ik hebben goed contact, ookal zien we elkaar niet wekelijks. Maar ik weet zeker als de kleine er is en de leeftijd heeft om te kunnen spelen dat er heel veel speelafspraakjes voor onze kids komen
Ik ben (nog?) geen tijd maar hoop het ooit wel te worden. Het lijkt me geweldig om mijn broers en schoonzussen ineens als ouders te zien. En neefjes en nichtjes als een soort (incidentele') 'uitbreiding' op ons eigen gezin, zonder dat we er zelf al die moeite voor moeten doen, haha. De ene oom en tante van onze zoons wonen dichtbij, de andere wat verder weg. De ene zien ze dus logischerwijs vaker dan de andere. Maar beide stellen zijn heel betrokken. Zien de kinderen echt wel vaker dan alleen maar verjaardagen en zijn ook echt geïnteresseerd in verhalen over de kinderen, foto's & filmpjes e.d. Van het stel dichterbij krijgen we ook vaak het aanbid (verzoek zelfs) om op te passen. En als we ze zien (beide kanten) nemen ze ook allemaal echt de tijd om te knuffelen / spelen / kletsen met de kinderen. Heel leuk!
betekend niks voor mij. heb een neefje die ik 1x vastgehouden heb als baby. nu is hij 15maanden. heb hem 4x gezien ongeveer. oja en ze wonen hier 5min vandaan. mijn broer is niet zo van de familiebanden en t maakt m allemaal niet zoveel uit volgens mij. ik zie ze op verjaardagen als ze tijd hebben. hebben beiden eigen bedrijf(hij is fotograaf en zij is verloskundige) werken altijd en als ze niet werken dan zijn ze druk met vrienden en haar familie. dus ehm nee tante zijn doet me niks, geen idee wat het met je zou moeten doen of hoe trots je zou moeten zijn ofzo.
Bedankt iedereen voor jullie verhaal. Ik vind het zelf erg erg jammer dat onze kinderen geen leuke ooms en tantes hebben Maar goed moet ook vanuit hun zelf komen
Ik heb van beide kanten in totaal 5 nichtjes en 1 neefje. Ik vind het heerlijk en we zien ze ook regelmatig (buitenom hét neefje en 1 nichtje, helaas) en dan doen we er leuke dingen mee. Onze band is heel hecht, zeker nu ik zelf een dochtertje heb.
Ik ben tante van een twee lieve kindjes van 4 en 1 jaar en we zien ze sowieso een paar keer per week. Eigenlijk zijn we met z'n allen (mijn broer en z'n gezin en mijn gezin) 1 groot gezin.